Oldal: 181 / 219

Re: K

HozzászólásElküldve:2009.01.04. 20:40
Szerző: mg
jeek írta:
MikySoft írta:
Mind1. Ha számolnál rájönnél mekkora idiótaságot mondtál. Arányokat nézni már luxus.
Akkor nézzünk konkrét számokat.

"a MÁV-START üzleti terve szerint 2007-ben a szállított utasok tény száma, 145 millió 910 ezer volt.
Ezt az utasmennyiséget 1 147 738 vonattal szállították el."
tehát:
145910000 / 1147738 = 127 utas/vonat.

Egy IK 280-as busz állóhelyekkel együtt 150 utast tud szállítani, míg egy szóló IK 260-as busz 110 utast. Ha már annyira nézzük az arányokat meg a statisztikákat, akkor minek vonat, amikor a statisztika szerint azt az utasmennyiséget simán el tudná szállítani egy csuklós vagy akár egy szóló autóbusz is, mégpedig jóval olcsóbban.
álljál pestig ikarus 280-ason :)

Re: K

HozzászólásElküldve:2009.01.04. 20:35
Szerző: rsite1
jeek írta:
MikySoft írta:
Mind1. Ha számolnál rájönnél mekkora idiótaságot mondtál. Arányokat nézni már luxus.
Akkor nézzünk konkrét számokat.

"a MÁV-START üzleti terve szerint 2007-ben a szállított utasok tény száma, 145 millió 910 ezer volt.
Ezt az utasmennyiséget 1 147 738 vonattal szállították el."
tehát:
145910000 / 1147738 = 127 utas/vonat.

Egy IK 280-as busz állóhelyekkel együtt 150 utast tud szállítani, míg egy szóló IK 260-as busz 110 utast. Ha már annyira nézzük az arányokat meg a statisztikákat, akkor minek vonat, amikor a statisztika szerint azt az utasmennyiséget simán el tudná szállítani egy csuklós vagy akár egy szóló autóbusz is, mégpedig jóval olcsóbban.
Nem érted mit beszélek igaz? Nem ezekre gondolotam drága Je "kurva_okos_vagyok_mert_buszon_utazok" ek!
Igazad van, mi szükség a vonatra. Megint kezded te selejt?

Re: K

HozzászólásElküldve:2009.01.04. 20:26
Szerző: Pasa
Elnézést kívánok, nem akarok belefolyni nagyon a témába (laikus vagyok, egyikkel sem utazom), de egy biztos: a vonat sínen megy, nem kerül dugóba, nem okoz többletterhelést az országúton és a balesetveszély is kisebb, mivel nincs mivel összeütköznie (kivéve néhanapján, de ritkán). Ja, és az időjárás is kevésbé befolyásolja, mint a közúton közlekedőket. Na meg azonos távolságon kevesebb hajtóanyagot használ el. Ezeken kívül, bár én kb. 20 éve utaztam utoljára vonaton, kényelmesebbnek találom, mert nem ráz úgy, mint a busz és nem fékez meg gyorsít felváltva, ahogy a forgalmi helyzet kívánja (mert nincs forgalmi helyzet :) ).

Re: K

HozzászólásElküldve:2009.01.04. 20:19
Szerző: tomee87
MikySoft írta:
Mind1. Ha számolnál rájönnél mekkora idiótaságot mondtál. Arányokat nézni már luxus.
Akkor nézzünk konkrét számokat.

"a MÁV-START üzleti terve szerint 2007-ben a szállított utasok tény száma, 145 millió 910 ezer volt.
Ezt az utasmennyiséget 1 147 738 vonattal szállították el."
tehát:
145910000 / 1147738 = 127 utas/vonat.

Egy IK 280-as busz állóhelyekkel együtt 150 utast tud szállítani, míg egy szóló IK 260-as busz 110 utast. Ha már annyira nézzük az arányokat meg a statisztikákat, akkor minek vonat, amikor a statisztika szerint azt az utasmennyiséget simán el tudná szállítani egy csuklós vagy akár egy szóló autóbusz is, mégpedig jóval olcsóbban.

Re: K

HozzászólásElküldve:2009.01.04. 19:35
Szerző: rsite1
jeek írta:
MikySoft írta:Igenám, csakhogy nem a Volán aszfaltozta az utakat!
Igenám
Csakhogy a Volán jóval kevesebb pénzecskét kap az államtól mint a MÁV.
Mind1. Ha számolnál rájönnél mekkora idiótaságot mondtál. Arányokat nézni már luxus.

Re: K

HozzászólásElküldve:2009.01.04. 18:05
Szerző: tomee87
MikySoft írta:Igenám, csakhogy nem a Volán aszfaltozta az utakat!
Igenám
Csakhogy a Volán jóval kevesebb pénzecskét kap az államtól mint a MÁV.

Re: K

HozzászólásElküldve:2009.01.04. 15:40
Szerző: MrG
MikySoft írta:Igenám, csakhogy nem a Volán aszfaltozta az utakat!
Pedig milyen jó lenne... :)

Re: K

HozzászólásElküldve:2009.01.04. 15:36
Szerző: mg
Szabi írta:
jeek írta:...
A komfort 2 oldalú, egyrészt beletartozik az, hogy milyen puha a segged alatt az ülés, mennyire tiszta a vonat, milyen szag van belül, (van-e kula az ülések alatt), kik utaznak rajta stb.
Ez szerintem abszolút egál a vonat és a busz esetében is, összességében. Nem rosszabb egyik sem a másiknál, persze helyenként eltérő lehet, de országosan, együttvéve nem.

A másik oldala a gyorsaság, szerintem ezt is bele lehet venni a komfortérzetbe. Ebben bizony általánosságban a vonat rosszabb helyen áll, ebben igazat adok Jeek-nek. Azok a vonalak, ahol viszonylag gyorsan (kocsik által bírt maxon) tudnak menni a szerelvények, általában autópályák/gyorsforgalmi utak mellett helyezkednek el, ahol a busz is tud gyorsan menni. A kisebb, eldugottabb vasútvonalakat meg elhanyagolják, van, ahol 15km-el mennek több km-en Intercity járatok!

Na ez a magyar vasút szerintem egyik legnagyobb hibája, a lassúság...
attól függ, hova mész. kistelek-szeged busszal átlag 40 perc, személyvonattal 32, gyorssal 27, néha meg szoktam játszani a személyvonat+bicikli kombót, verhetetlen :)
humoros az is, amikor büszkén veri a Tisza Volán a mellét, hogy Szegedről Budapestre 11 perccel gyorsabban felér az autópályán közlekedő busz, mint a vonat, csak azt felejtik el hozzátenni, hogy a Népligethez érkezik (meg közben nem áll meg sehol), onnan meg eljutni a Nyugatira nem 11 perc...

Re: K

HozzászólásElküldve:2009.01.04. 15:32
Szerző: rsite1
Igenám, csakhogy nem a Volán aszfaltozta az utakat!

Re: K

HozzászólásElküldve:2009.01.04. 15:23
Szerző: MrG
jeek írta:...
A komfort 2 oldalú, egyrészt beletartozik az, hogy milyen puha a segged alatt az ülés, mennyire tiszta a vonat, milyen szag van belül, (van-e kula az ülések alatt), kik utaznak rajta stb.
Ez szerintem abszolút egál a vonat és a busz esetében is, összességében. Nem rosszabb egyik sem a másiknál, persze helyenként eltérő lehet, de országosan, együttvéve nem.

A másik oldala a gyorsaság, szerintem ezt is bele lehet venni a komfortérzetbe. Ebben bizony általánosságban a vonat rosszabb helyen áll, ebben igazat adok Jeek-nek. Azok a vonalak, ahol viszonylag gyorsan (kocsik által bírt maxon) tudnak menni a szerelvények, általában autópályák/gyorsforgalmi utak mellett helyezkednek el, ahol a busz is tud gyorsan menni. A kisebb, eldugottabb vasútvonalakat meg elhanyagolják, van, ahol 15km-el mennek több km-en Intercity járatok!

Na ez a magyar vasút szerintem egyik legnagyobb hibája, a lassúság...