Oldal: 30 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2014.12.09. 07:01
Szerző: Csongii
Azt vettem észre az elmúlt hónapokban, hogy azért a Futár nem tökéletes. (Jó, miért is lenne az. :) ) Egész sűrűn szeret a villamosokon lefagyni. De az viszont mindenképpen előny, hogy egy újraindítás után általában életre kel. Tegnap hazafele jövet a 18-ason volt meghalva (csak kiírta, hogy Savoya Park felé suhanunk), aztán Andor utcánál volt némi várakozási idő a másik villamos miatt, így akkor újra indította a vezető. Aztán egész gyorsan magára talált. Vicces volt mondjuk amikor kiírta előbb, hogy a Széll Kálmán téren vagyunk, aztán váltott az Andor utcára, a következő megállót pedig már be is mondta. :)
Pár hete találkoztam viszont olyannal, amikor el volt tévedve. :D A villamos Szél Kálmán térről ment Budagyöngye felé (61-es), de a Futár még csak a Csörsz utcánál tartott. :D :D

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2014.12.03. 18:50
Szerző: Csongii
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi fog történni a következő években... :stare:

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2014.12.03. 16:55
Szerző: markfelt

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2014.12.03. 10:13
Szerző: markfelt
djlacee írta:http://www.hir24.hu/belfold/2014/12/03/ ... y-davidot/
szánalmas, lélekben még mindig a kommunizmusban élő aggastyánok mind.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2014.12.03. 10:06
Szerző: djlacee

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2014.12.02. 20:57
Szerző: szemilan
Óóóó, esetemben volt olyan is, hogy a Somló Volán 10 perccel előbb elment rendszeresen a kiírt időponthoz képest. 3. esetben panaszt tettem, majd kérdezték a sofőr nevét és az autóbusz rendszámát. (biztos majd ezt meg is jegyzem, főleg, ha otthagyott a buszmegállóban)

De biztosan szóltak a sofőröknek, mert utána mindig megvártak és morcosak voltak. :D
Zorro90 írta:Erről jutott eszembe egy 5 évvel ezelőtti sztorim:
Egyszer a suliból átszállással buszoztam haza. Az első járat (Volánbusz) tök pontosan beért, a második viszont (Tisza Volán), aminek csak elvileg 5 perccel később kellett volna indulnia, az orrom előtt húzott ki a pályaudvarról. Még szerencse, hogy "csak" fél órát kellett várnom a következő csatlakozásra. Az eset miatt azért panaszt tettem a Tisza Volánnál e-mailben. Pár héttel később nagy meglepetésemre e-mailben válaszoltak. Állítólag a sofőrt behívták a főnökei raportra, mindent bevallott, elismerte hogy hibázott, egy ejnye-bejnyével megúszta. Ha utána mindegyik sofőr betartotta volna a kiírt indulási időt, nem is lett volna több gond. Csakhogy ez nem sokkal december közepe, vagyis a következő évi menetrend hatályba lépése előtt történt. Az új menetrendben ennek a járatnak az indulási idejét (legalábbis erről az állomásról) alapból 5 perccel előbbre hozták. Ezen a vonalon akkor még nem volt ütemes menetrend, a Volánbuszoson viszont igen, így természetesen nem láttam értelmét írni az utóbbi cégnek, hogy akkor nem-e lehetne légyszi, hogy ők is hozzák már előrébb a járatukat min. 5 perccel... :D

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2014.12.02. 20:18
Szerző: Zorro90
Erről jutott eszembe egy 5 évvel ezelőtti sztorim:
Egyszer a suliból átszállással buszoztam haza. Az első járat (Volánbusz) tök pontosan beért, a második viszont (Tisza Volán), aminek csak elvileg 5 perccel később kellett volna indulnia, az orrom előtt húzott ki a pályaudvarról. Még szerencse, hogy "csak" fél órát kellett várnom a következő csatlakozásra. Az eset miatt azért panaszt tettem a Tisza Volánnál e-mailben. Pár héttel később nagy meglepetésemre e-mailben válaszoltak. Állítólag a sofőrt behívták a főnökei raportra, mindent bevallott, elismerte hogy hibázott, egy ejnye-bejnyével megúszta. Ha utána mindegyik sofőr betartotta volna a kiírt indulási időt, nem is lett volna több gond. Csakhogy ez nem sokkal december közepe, vagyis a következő évi menetrend hatályba lépése előtt történt. Az új menetrendben ennek a járatnak az indulási idejét (legalábbis erről az állomásról) alapból 5 perccel előbbre hozták. Ezen a vonalon akkor még nem volt ütemes menetrend, a Volánbuszoson viszont igen, így természetesen nem láttam értelmét írni az utóbbi cégnek, hogy akkor nem-e lehetne légyszi, hogy ők is hozzák már előrébb a járatukat min. 5 perccel... :D

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2014.12.02. 19:28
Szerző: szemilan
Pozitív és negatív tapasztalataim:

Mai napon felkerestem telefonon a Bakony Volánt és a Balaton Volánt. A probléma az, hogy a balatonosok pár perccel előrébb hozták a távolsági buszuk indulását, melyet így csak éppen érne el a bakonyosok busza. Ha 2 percet is késne, már esélyes, hogy nem tudnánk átszállni. (hivatalosan nincs csatlakozás, nem biztosított, tehát nem kell bevárniuk egymást)

Először a Bakony Volán a vonal végén, természetesen a szerelőműhely. (honlap szerinti hivatalos telefonszám) Adtak egy számot, amin érdeklődhetek.
Elmondom a panaszom, majd a válasz egyszerűen: " egy ember miatt nem változtatunk a menetrenden". Mondom nem egy ember, hanem 3-4 munkás ember és ugyanennyi diák. Válasz: " Jó, akkor írják meg hivatalos levélben és több ember aláírása legyen rajta". Danke schön.

Balaton volán száma beüt a telefonba:

Már meg sem lepődtem, hogy itt is a szerelőműhely vette fel :D , (korán reggel csak ott dolgoznak ezek szerint) de kapcsoltak egy kollégát.
Elmondom a panaszom, készségesen próbálnak segíteni megoldást találni és türelmemet kérték. Egy órán belül szól a telefon, "megbeszéltük a Bakony Volánnal, ők is hamarabb indítják majd a járatukat". Továbbá előre elnézést kértek a változás első napjaiban lehetséges kellemetlenségekért.

Kíváncsi vagyok mi lesz belőle végül.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2014.12.02. 18:36
Szerző: asimov
Tegnap sikerült fára ördögöt festeni... :)
A legkisebb Credo-nkat, két átmeneti műszaki probléma (automata váltó nem "váltott" fel, csak motorleállítás/ujraindítás segített) után ma kamionmentő vitte el az állomásról.
asimov írta:...
Megjegyzés:
A magyar Credo-k 2...4 év után kezdenek szétesni.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2014.12.01. 22:52
Szerző: asimov
Nálunk meg kipróbáltak egy Mercedes Citaro buszt. Pontos tipust nem tudok.

Végre egy busz, amiben minden ülésből/állásból elérhető egy leszállásjelző, mert volt vagy 15 darab jelzőgomb egyenletesen elhelyezve.
A belső elrendezés nagyon el lett találva, nincs a "hering" érzete az embernek. A Credo-khoz képest jóval csendesebb, kényelmesebb is.
(A Credo-kat újonnan vette az önkormányzat, ez meg egy jó állapotú, de használt busz volt.)

Ami viszont meglepett elsőre: az ajtók felett nem volt leszállásjelző lámpa... most honnan tudjuk, hogy jeleztünk ? :)
Aztán persze rájöttük, hogy a sofőrnél és a busz végében, a "mennyezeten" van egy-egy nagy piros "téglalap" és az a leszállásjelzési lámpa.
Ez így, önmagában nem tűnik praktikusnak, mert simán el tudok olyan szituációt, amikor egy alacsonyabb emberke, a busz közepénél, a tömegtől esetleg nem látja egyik jelzőfényt sem és ezért nem tudja, azt, hogy sikeres volt-e a leszállásjelzése.
A hátsó ajtón leszállás kihívás, mert igen meredek a lépcső. Ott észnél kell lenni.

Kicsit olyan érzésem volt, mint ha távolsági buszon utaztam volna.

Megjegyzés:
A magyar Credo-k 2...4 év után kezdenek szétesni.