RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #134572  Szerző: mlaszlo
 
Ez szép és jó, hogy új buszok jönnek Budapestre, 1-es és 3-as villamos felújítása, fonódó, meg CAF-ok, de a többi kötött pályás vonalról sem lenne szabad megfeledkezni. Nagyon sok apróbb pályahiba van, amit ha időben kijavítottak volna, nem lenne semmi baj, de most rengeteg helyen lassújel lett ezek miatt, mert annyira leromlott a pálya, például a Bartók Béla úton is több szakaszon. De ugyanígy a Szentendrei HÉV esetében is. Gyanítom a végsőkig fogják halogatni a javítási munkákat, amíg baj nem történik vagy már járhatatlan lesz az adott szakasz.
 #134557  Szerző: asimov
 
asimov írta:... a műszerfalon levő cucc.... nyomkövető, sofőrsegítő kliens lehet?
Rákérdeztem sofőrnél: a "kütyü" az új buszfedélzeti jegykiadó/pénztárgép lesz.
Szép darab szerkezet amúgy: közelebbről megnézve, a kijelző majd két tenyér méretű és a készülék hátán akkora hűtőbordák vannak kialakítva a hátsó burkolatból, amekkorákat én még nem láttam mobil berendezésen... 5 vagy 6 darab, kb. 2,5 x 10 cm-es és majd 0,5 cm vastag "lemezek" azok. :) (Valami nagyon fűthet ott)
Amúgy ez a csere is időszerű már: régi jegykiadó/pénztárgépek néha nem látják a hitelesítő "fekete dobozt", elkoptak a billentyűk, a mátrixnyomtató immal-ámmal nyomtat csak (tintaszalagot kellene cserélni, gondolom...) vagyis sokat szívnak velük a sofőrök és persze az jegyet váltani óhajtó utasok is.
Meglátjuk.

szemilan írta: http://www.nagyati.hu/index.php?p=3&sp=13
Ez valami rettenetes kütyü.... a kijelző rezisztív érintésérzékeny, a nyomtatás sokszor lefagy és Windows XP alapú rendszert futtat.
Valószínűleg a futtatott szoftver csak Win-en működik és ezért ment fel XP.... (Az egy szem táblagépünkön Win CE-n fut a szoftverkliens.)
 #134529  Szerző: szemilan
 
asimov írta:Kis városom buszpályaudvarán új hangosító- és kijelzőrendszert építenek ki. A helyi járatos buszok műszerfalain is látok valami új, kb tenyérnyi felülettel bíró, érintőképernyős kütyüt.
Az állomáson nyilván az utastájékoztató rendszer épül át/ki (rá is fér, szó se róla) , de a műszerfalon levő cucc.... nyomkövető, sofőrsegítő kliens lehet?
Nálunk a távolsági járatokon (Bakony Volán) lényegében egy Androidot futtató tablet van a buszokon. Ehhez van kötve a ledes kijelző és a busz hangrendszere.
Kár, hogy a rendszer még nem működik, pedig online követhetőek lennének a járatok. A Bakony Volán utastájékoztató rendszere:

http://szegedcafe.hu/wp-content/uploads ... tato01.jpg

A jegykiadó továbbra is a régi Autozak. http://kvzrt.fw.hu/zak.jpg

A Balaton Volánnak ilyen van:

http://www.nagyati.hu/index.php?p=3&sp=13

Ez valami rettenetes kütyü.... a kijelző rezisztív érintésérzékeny, a nyomtatás sokszor lefagy és Windows XP alapú rendszert futtat.

Kisalföld volán helyi járaton pedig ez üzemel:

http://hirek.gyor.hu/data/images/hirek/ ... honlap.jpg
 #134524  Szerző: asimov
 
Kis városom buszpályaudvarán új hangosító- és kijelzőrendszert építenek ki. A helyi járatos buszok műszerfalain is látok valami új, kb tenyérnyi felülettel bíró, érintőképernyős kütyüt.
Az állomáson nyilván az utastájékoztató rendszer épül át/ki (rá is fér, szó se róla) , de a műszerfalon levő cucc.... nyomkövető, sofőrsegítő kliens lehet?
 #134513  Szerző: szemilan
 
noartist írta:
admin írta:http://youtu.be/RT_1UoO6G9U
:D
Napokban Szentesen is hasonlót produkált egy uzsgyi (!), gyorsan vissza is vitték a motorgarázsba. :twisted:
Aki belülről is szeretné látni. :D

https://www.youtube.com/watch?v=17xj-Oo405Q
 #134432  Szerző: szemilan
 
Kisalföld Volán válasza:
"A társaságunk honlapjára írt bejegyzésére az alábbi tájékoztatást adom.

Levele kézhezvétele után kollégáim megvizsgálták a Győrből 14.35 órakor Veszprémbe induló autóbuszjáratunk terheltségét.

A vizsgálat során megállapítást nyert, hogy a járatot végző autóbuszt Győr, Adyváros kórház megállóhelynél végig állták, de utaslemaradást nem tapasztaltunk.
A járat telítettségét az is okozza, hogy a 14.35 órai győri indulás kedvező időpont a 14.00 óráig dolgozók és tanulók részére.

Jelen gazdasági körülményekre tekintettel nem látunk lehetőséget újabb, mentesítő járat közlekedtetésére."
Lényegében a cég elismerte azt, hogy tele van mindig a busz. Tegnap már szinte az első szélvédőt nyaltam, mások meg majdnem a sofőr ölében ültek.

Ha ilyenkor történik egy baleset, hogyan számolnak el az utasokkal?
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 219