Sőt, írott KRESZ szabály, hogy meg kell győződni arról, hogy az áthaladás biztonságosan végrehajtható.
Tab-i, fénysoromó nélküli vasúti átjáró (nagyon "kényelmes"-en közlekedő vonat jár arra) :
Tejsűrűségű köd volt... nemhogy megálltunk, de még az autónk motorját is leállítottuk és az ablakokat is lehúztuk és HALLGATÓZTUNK... és jött a vonat, éppen akkor dudált.
Simontornya, fő vasúti átjáró :
A fénysorompónál -hiába villog fehér- lassítok, és érkezett is a vonat, ami szépen át is gurult az átjárón. A fénysorompó nem jelezte vonat érkezését. Később, az M1 hiradóban is "szerepelt" az a vasúti átjáró.
A vonattal szembeni viselkedésre, illetve az emberi ostobaságra egy kiváló példa Kanadából:
Valami isten háta mögötti helyen, egy erdő közepén lett egy új vasúti átjáró, egy új út miatt, ami ott egy enyhe kanyarívben halad. Napi két tehervonat az összes vonatforgalom, ezért elégnek tűnt a figyelmeztető/előjelző tábla, de az átadás pillanatától rendszeresen "koccantak" vonatok és autók.
Elsőre azt gondolták azt illetékesek, hogy a kanyarív miatt nem eléggé belátható az átjáró, így mindkét irányba valami plusz 200 métert még "kitakarítottak" és felállítottak egy térfigyelő kamerát is, megfigyelendő az eredményt,ami megdöbbentő lett: még több baleset történt, mint előtte, mert az autósok,
a jobban belátható átjárónak sokkal nagyobb sebességgel "mentek neki" és rendre nekimentek a már ott éppen áthaladó vonatnak is.
Erre bekeményítettek az illetékesek, és az átjáró mellé felállítottak (mindkét oldalra) egy-egy őrbódét. A bent rendszeresen -tehát nem 24 órában- ülő kanadai lovasrendőr (persze ló nélkül

) leállítja a nagy sebességgel/veszélyes tempóban közeledő autókat és az idegesítő feltartás mellett, a páradik alkalomkor keményen büntet is.
A trükk a következő: nincsen minden nap rendőr a bódékban, viszont a bódékba kívülről nem lehet belátni (direkt így építették) ezért az autósok nem tudják azt, hogy aznap, pont akkor van-e rendőr a bódéban és inkább lassítanak.
Tökéletesen bevált a dolog, mert a bodék felállítása után gyakorlatilag megszűntek a balesetek.
Ez más évtizedes történet, kíváncsi lennék arra, hogy működik-e még ez a "bódérendszer"

A Discovery-n volt valamikor közlekedéssel, érdekesebb hidakkal, kereszteződésekkel, stb foglalkozó sorozat (országról-országra mentek az egyes részekben) abban volt ez is.
Idehaza, Zamárdiban volt sokáig a "bádogrendőr" felállítva egy húzósabb kereszteződés mellett.. Messziről simán elment egy éppen ott álló rendőrnek és nagyon hatásos volt, mert nem volt száguldozás, nem voltak koccanások, mindenki tudott szépen, fegyelmezetten közlekedni. (Nem is értem, hogy miért szerelték le)
LuciFerko írta:
Azért a többi közlekedőnek is körbe kéne néznie alapból, ha odaér egy vasúti átjáróhoz. Mit jelent a KRESZ-ben, ha szabadot jelez a szemafor?
Azt, hogy az _működik_ szóval nem azt, hogy vakon átmehetek.