RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #129534  Szerző: markfelt
 
tomee87 írta:És ebbe ölik a milliárdokat, 55km, majdnem 2 óra alatt, kiegészítő jeggyel...
Kép
Kösz vasút! Kösz EU! :|
ez melyik vonal?
az eu azert bassza meg, mert nem ad penzt a fejlesztesre, vagy mert a vasut valamilyen prioritast elvez?
 #129533  Szerző: tomee87
 
És ebbe ölik a milliárdokat, 55km, majdnem 2 óra alatt, kiegészítő jeggyel...
Kép
Kösz vasút! Kösz EU! :|
 #129478  Szerző: krisz83
 
Nem vészes a külön útvonal ilyen rövid távon szerintem a 213-as busznál. Ott a 150-250 páros. A Vincellér utca után ketté válnak és újabb 10-12 megállót tesznek meg külön. Mégis a közös szakaszukon hajszál pontosan tartják a követési rendet. Itt meg csak pár megállóról van szó, nagyjából ugyan annyira terhelt útvonalon. Amúgy meg többek között erre van a futár. Ha szükséges, valahol bele kell majd rakni egy várakozó pontot.
 #129461  Szerző: zsombor
 
A 213as busznak 3 lámpája lesz, amíg újra visszatér a régi útvonalához. Pont ennyi lámpája lesz a 114-214 párosnak is. De majd meglátjuk. Ha ordítóan nagy különbség lesz közöttük, nyilván bele fognak nyúlni.
A 10-15 perc plusz a Bártfai utcától nekem azért kicsit soknak tűnik. A 103as buszt sűrítik, aki a város felé megy egy átszállással megvan. Ez max 5 perc plusz. A 107es buszt felesleges az Etelére vinni, ha egyszer onnan ott a metró, ami ugyan azokat az átszállási kapcsolatokat adja. Anno az 1es buszt is sokáig megtartották, aztán a csökkenő utasszám miatt csak megszűnt. Ha a 107es az Eteléről indulna, de első ajtós lenne, hidd el, hogy egy két hónap múlva simán meg lehetne szüntetni. Az agglomerációból érkező, és a városba igyekvő embereknek simán jobb lesz a metró, akár a 3as metróhoz, 2es metróhoz, 4-6os villamoshoz, az egyetemekhez, akár a Keletibe igyekeznek.
Az meg hogy kényszeresen ráhordanak a metróra érthető. Ugyan ez volt anno a többi metró esetében is. A 87es család pedig semmilyen átszállási kapcsolattól nem esik el.
A városban élő emberek is jobban járhatnak. Gyorsabban el lehet jutni pl a Móriczról a Keletibe, Kelenföldről a vásárcsarnokba, stb...
Nem lehet minden egyes embernek megfelelni. Elhiszem hogy Nagytétény hétvégén is szeretne kapcsolatot a belvárossal, de pl. mi Budaörsiek is szeretnénk 10 éve olyan buszt ami nem csak a Móriczig megy. Onnan legalább hétköznap van ilyen járat.
 #129440  Szerző: mlaszlo
 
zsombor írta: Azért ez az elvágják erős túlzás. Ők plusz egy átszállással ugyan, de továbbra is el tudnak jutni bárhová. Felesleges lett volna egy 2-3 percenként közlekedő busz a metró mellé csak és kizárólag a Bártfai utca környékén lakók miatt. A 213as más felé közlekedéséről továbbra is az a véleményem mint eddig, fontos átszállási kapcsolatot nem hagy ki, menetidő nem nő. Tehát szerintem mindegy.
Az ütemességét Budatétény/Baross Gábor telep/Budafok és a Kosztolányi között nem veszíti el.
Egy új metró beindításakor, és az azt követő felszíni átszervezéskor sokan járnak rosszul, de ugyanakkor sokan járnak jobban.
Az a plusz átszállás akár 10-15 perces menetidő növekedést is jelenthet. A 103-as rendkívül kiszámíthatatlan, csúcsidőn kívül pedig amúgy is csak 10-15 percenként jár.
Nem mondtam, egy szóval sem, hogy a 2-3 percenként járó gyors a Bártfai utca miatt kell, de az 5-10 percenként közlekedő 107-es nyugodtan mehetne Kelenföldre. A Tétényi út Kelenföld központ utáni része nem igényel akkora plusz kapacitást, amit a metró után oda terveznek. A 7-es mellett oda kerül a 107-es, a 213-as és a 153-as is. Ha nem is teljesen vonalon, de jelentős közös távon.
Az ütemességet egyértelműen elveszítő, gondolj csak bele, hogy eltérő tulajdonságú utakon fognak menni, míg a Fehérvári úton a 114-214 kap 3-4 piros lámpát, addig a 213-as számára lesz egy, talán kettő, ami akár a két útvonal között 2-3-4 perces eltérést is okozhat. Amikor felváltva 8-10 percenként járnak, akkor egy ilyen eltérés már azt eredményezi, hogy a közös szakaszon egymás mögött mennek. Ezért nem jó, ha egy bizonyos szakaszt különféle járatok közös követése ad ki, mert nagyon egyenetlen lesz a követés. Ezt Budapesten bárhol meg lehet nézni.
Sokan járnak rosszul, sokan jól, ez pont hogy nem így kéne. Ha így vezetnek be egy metrót, akkor annak nincs kimondott haszna. Nem ilyen kényszeresen kellene ráhordani az utasokat, hosszú, nehezen átlátható, lassú, mellékutcákon kanyargó vonalakkal megoldani. Az általad említett 153-as is simán maradhatna a körtéren, ahogy most, megvan a metró kapcsolata, körúti és eléri a szakorvosi rendelőt is. 87-es buszcsalád szintén számos kapcsolattól elesik a rövidítés miatt.
A 4-es metró nem gyors alternatívát fog kínálni, hanem csak azért fogják használni, mert rákényszerítik az utasokat. Jelenleg úgy látom, hogy a Volánbusszal és vonattal érkezők fogják a hasznát látni, viszont a fővárosban élők számára nem fog jelentős megtakarítást eredményezni az utazási idő tekintetében. Amit időben megnyersz vele, azt az átszállásokkal, gyaloglással elveszted.
 #129423  Szerző: zsombor
 
mlaszlo írta:
zsombor írta:Kelenföldön kizárólag a Bártfai utca marad közvetlen kapcsolat nélkül. A 213as továbbra sem hagy ki fontos átszállási kapcsolatot, viszont ezentúl megáll a Kondorosi uszodánál. A menetideje ettől nem nő, nem értem mért nem jó így. A 233as azért lett alapjárat, mert ott a 101es a metróhoz. Igaz át kell szállni, de valószínű gyorsabb lesz mint a 233as. A 272es menetideje kb. 2-3 perccel fog nőni. Aki célirányosan a Móriczra, vagy a Kosztolányira megy, annak ez túlélhető, aki viszont amúgy is a város belseje felé ment pl a 3as metróhoz, vagy a 4-6os villamoshoz az jobban jár. A 153as buszt a Sasadi út és a Móricz között nem sokan használták mióta első ajtós lett. Cserébe Gazdagrét közvetlen kapcsolatot kapott a Szt. Imre kórházzal, a 86os busszal Óbuda felé, és az egyetemekkel. Az E elhagyása valóban zavaró, ahogy anno a bevezetésekor is az volt. Hiszen előtte a E általában express járatot takart. Lesz mit megszokni, de sikerülni fog, ahogy anno 2008-ban, amikor a buszok jelentős többségét átszámozták. Ha a tájékoztatás a megállókban holnap kint lesz, az szerintem elég. Ha nem, az viszotn már valóban késő.
A Bártfai utca éppen elég, egy hatalmas lakótelepet szolgál ki. Innen a metró mindkét megállója jelentős távolságra van. És nem csak a belvárostól, hanem a kerület fontos egészségügyi központjától is elvágják ezt a részt. A Nyéki Imre uszodának nem hiszem, hogy olyan hatalmas forgalma lesz, hogy amiatt megéri beterelni a 213-ast. Eleve ritkán jár, 10-20 percenként, ezért a többség úgyis marad a villamosnál és a 7-es busznál, még ha oda picit gyalogolni is kell, arra viszont jó, hogy a 14-es buszok ütemességét szétverje.
A 153-assal kapcsolatban igazad van, de az nem megoldás, hogy egyik kezemmel adok, a másikkal meg elveszek. Ugye így most Gazdagrét kap kapcsolatot a kórházzal, de Kelenföldtől ezt viszont elveszik a 7E-107E megszüntetésével.
Azért ez az elvágják erős túlzás. Ők plusz egy átszállással ugyan, de továbbra is el tudnak jutni bárhová. Felesleges lett volna egy 2-3 percenként közlekedő busz a metró mellé csak és kizárólag a Bártfai utca környékén lakók miatt. A 213as más felé közlekedéséről továbbra is az a véleményem mint eddig, fontos átszállási kapcsolatot nem hagy ki, menetidő nem nő. Tehát szerintem mindegy.
Az ütemességét Budatétény/Baross Gábor telep/Budafok és a Kosztolányi között nem veszíti el.
Egy új metró beindításakor, és az azt követő felszíni átszervezéskor sokan járnak rosszul, de ugyanakkor sokan járnak jobban.
 #129389  Szerző: Csongii
 
Eddig csak olvasgattam mindig amiket írtok, de most Április 1-től már én is rendszeresen fogom használni a tömegközlekedést. Kíváncsi leszek, hogy hosszútávon milyen. :)
 #129368  Szerző: mlaszlo
 
zsombor írta:Kelenföldön kizárólag a Bártfai utca marad közvetlen kapcsolat nélkül. A 213as továbbra sem hagy ki fontos átszállási kapcsolatot, viszont ezentúl megáll a Kondorosi uszodánál. A menetideje ettől nem nő, nem értem miért nem jó így. A 233as azért lett alapjárat, mert ott a 101es a metróhoz. Igaz át kell szállni, de valószínű gyorsabb lesz mint a 233as. A 272es menetideje kb. 2-3 perccel fog nőni. Aki célirányosan a Móriczra, vagy a Kosztolányira megy, annak ez túlélhető, aki viszont amúgy is a város belseje felé ment pl a 3as metróhoz, vagy a 4-6os villamoshoz az jobban jár. A 153as buszt a Sasadi út és a Móricz között nem sokan használták mióta első ajtós lett. Cserébe Gazdagrét közvetlen kapcsolatot kapott a Szt. Imre kórházzal, a 86os busszal Óbuda felé, és az egyetemekkel. Az E elhagyása valóban zavaró, ahogy anno a bevezetésekor is az volt. Hiszen előtte a E általában express járatot takart. Lesz mit megszokni, de sikerülni fog, ahogy anno 2008-ban, amikor a buszok jelentős többségét átszámozták. Ha a tájékoztatás a megállókban holnap kint lesz, az szerintem elég. Ha nem, az viszotn már valóban késő.
A Bártfai utca éppen elég, egy hatalmas lakótelepet szolgál ki. Innen a metró mindkét megállója jelentős távolságra van. És nem csak a belvárostól, hanem a kerület fontos egészségügyi központjától is elvágják ezt a részt. A Nyéki Imre uszodának nem hiszem, hogy olyan hatalmas forgalma lesz, hogy amiatt megéri beterelni a 213-ast. Eleve ritkán jár, 10-20 percenként, ezért a többség úgyis marad a villamosnál és a 7-es busznál, még ha oda picit gyalogolni is kell, arra viszont jó, hogy a 14-es buszok ütemességét szétverje.
A 153-assal kapcsolatban igazad van, de az nem megoldás, hogy egyik kezemmel adok, a másikkal meg elveszek. Ugye így most Gazdagrét kap kapcsolatot a kórházzal, de Kelenföldtől ezt viszont elveszik a 7E-107E megszüntetésével.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 219