zsombor írta:
Azért ez az elvágják erős túlzás. Ők plusz egy átszállással ugyan, de továbbra is el tudnak jutni bárhová. Felesleges lett volna egy 2-3 percenként közlekedő busz a metró mellé csak és kizárólag a Bártfai utca környékén lakók miatt. A 213as más felé közlekedéséről továbbra is az a véleményem mint eddig, fontos átszállási kapcsolatot nem hagy ki, menetidő nem nő. Tehát szerintem mindegy.
Az ütemességét Budatétény/Baross Gábor telep/Budafok és a Kosztolányi között nem veszíti el.
Egy új metró beindításakor, és az azt követő felszíni átszervezéskor sokan járnak rosszul, de ugyanakkor sokan járnak jobban.
Az a plusz átszállás akár 10-15 perces menetidő növekedést is jelenthet. A 103-as rendkívül kiszámíthatatlan, csúcsidőn kívül pedig amúgy is csak 10-15 percenként jár.
Nem mondtam, egy szóval sem, hogy a 2-3 percenként járó gyors a Bártfai utca miatt kell, de az 5-10 percenként közlekedő 107-es nyugodtan mehetne Kelenföldre. A Tétényi út Kelenföld központ utáni része nem igényel akkora plusz kapacitást, amit a metró után oda terveznek. A 7-es mellett oda kerül a 107-es, a 213-as és a 153-as is. Ha nem is teljesen vonalon, de jelentős közös távon.
Az ütemességet egyértelműen elveszítő, gondolj csak bele, hogy eltérő tulajdonságú utakon fognak menni, míg a Fehérvári úton a 114-214 kap 3-4 piros lámpát, addig a 213-as számára lesz egy, talán kettő, ami akár a két útvonal között 2-3-4 perces eltérést is okozhat. Amikor felváltva 8-10 percenként járnak, akkor egy ilyen eltérés már azt eredményezi, hogy a közös szakaszon egymás mögött mennek. Ezért nem jó, ha egy bizonyos szakaszt különféle járatok közös követése ad ki, mert nagyon egyenetlen lesz a követés. Ezt Budapesten bárhol meg lehet nézni.
Sokan járnak rosszul, sokan jól, ez pont hogy nem így kéne. Ha így vezetnek be egy metrót, akkor annak nincs kimondott haszna. Nem ilyen kényszeresen kellene ráhordani az utasokat, hosszú, nehezen átlátható, lassú, mellékutcákon kanyargó vonalakkal megoldani. Az általad említett 153-as is simán maradhatna a körtéren, ahogy most, megvan a metró kapcsolata, körúti és eléri a szakorvosi rendelőt is. 87-es buszcsalád szintén számos kapcsolattól elesik a rövidítés miatt.
A 4-es metró nem gyors alternatívát fog kínálni, hanem csak azért fogják használni, mert rákényszerítik az utasokat. Jelenleg úgy látom, hogy a Volánbusszal és vonattal érkezők fogják a hasznát látni, viszont a fővárosban élők számára nem fog jelentős megtakarítást eredményezni az utazási idő tekintetében. Amit időben megnyersz vele, azt az átszállásokkal, gyaloglással elveszted.