RADIOSITE Fórum

  • Társalgó

 #43541  Szerző: Pasa
 
Nem semmi! Ez nem pár perce égett már, hol voltak a tűzoltók?
:o :o :o
 #43471  Szerző: Cicoo
 
mlaszlo írta: A másik pedig, hogy ha továbbutazol valahova, akkor előfordulhat, hogy néhány percen múlik a csatlakozás elérése, egy 20-30 percenként közlekedő távolsági busznál vagy vonatnál pedig nem mindegy, hogy eléred-e.
Tudom. Vidékrűl gyüvök én is. 20-30 perc? De szép is lenne.. A nap nagy részében jó, ha óránként jön valami.

A követési távolságokra visszatérve, sajnos mindenhol van ilyen. A kedvencem a 7-es buszcsalád. Vártam a buszt a Dózsa György útnál, elment a piros. De egyből 3. Vártam 3-4 percet, jött a fekete. Elmentem vele Kosztolányiig, ott vártam még 5 percet, erre megint elment 3 vagy 4 gyors.. Közben több, mint 20 perc alatt nem jött gyors, pedig aki jár vele, tudhatja, hogy a nap jó részében dugig van, mert a fekete úgy 300 méterenként megáll.. Mondjuk ez kb. 2 éve volt, de nem hinném, hogy sokat javult a helyzet. A mátyásföldiek is szoktak panaszkodni, náluk a 276E jár így. Mikor "vége van a kártyapartinak a végállomáson", akkor indulnak a buszok, de zsinórban 2-3, aztán 20-30 percekig semmi. Múltkor a 99-es buszból jött 3 egymás után. Hering konzerv, félig tele, majdnem üres, ilyen sorrendben.. Nem irigylem, aki mindhármat lekéste. Amúgy KöKi-ről is hasonlóképp indulnak a buszok, ráadásul reggel az emberek elkésnek a munkából emiatt.. Szerintem 320 Ft-os jegyár mellett elvárható lenne, a minőségibb közlekedés.

A 4 metróhoz még annyit, hogy még a 3 sincs kész, talán azt kellett volna előbb befejezni..
 #43470  Szerző: Ghee
 
Igen, egyértelműen "fotosopp" - ordít a képről.
 #43462  Szerző: Pasa
 
Hol van nálunk ilyen rendőrautó?

Kép
(vagy ez csak photoshop?)
 #43442  Szerző: mlaszlo
 
Cicoo írta:Minden megállóban a felszállás után még várni kell, mire el tud indulni a villamos, mert még fel-felpattannak emberek, félig lelógnak a villamosról, de nem várnának még 1 percet, mire az előző megállóból eljut addig a következő villamos..
Ha megbízható lenne a BKV, akkor egyetértenék, de az a baj, hogy hiába szerepel menetrendben 2-3-4 perces követés, az gyakran nem valósul meg. Nem egyszer volt példa rá, hogy elengedtem egy 4-6-os villamost vagy egy 7-est buszt, mert nem futottam utána vagy mert sokan voltak rajta, aztán várhattam 8-10 percet is, mire jött valami, amire természetesen nem fértem fel, így lett 15 perc várakozás.
A másik pedig, hogy ha továbbutazol valahova, akkor előfordulhat, hogy néhány percen múlik a csatlakozás elérése, egy 20-30 percenként közlekedő távolsági busznál vagy vonatnál pedig nem mindegy, hogy eléred-e.
 #43420  Szerző: Pasa
 
Abban igazad van, hogy egy metróvonal kiépítése legalább 3-4 év. El kellett volna kezdeni 15-20 éve. Én a belvárosban nem támogatnám a villamost, mert a két vágány szinte sehol sem fér el. Környezetbarát kis buszokkal bonyolítanám a belvárosi tömegközlekedést. A nagykörút vonalában őrzött parkolóházakat építenék (hogy hova, az egy másik probléma), és ezután csak a buszokat, kisáruszállítókat, taxikat és igazoltan bent lakókat engedném be a körúton belüli zónába. Elővárosi nagy és őrzött P+R parkolókat is csinálnék, pl. a bevezető főutak mellett, és ezektől villamosvonalakat építenék a nagykörút felé. Akik itt leteszik az autóikat, kedvezményes BKV-jegyet vagy bérletet vehetnének.
 #43418  Szerző: Cicoo
 
Pasa írta: Te beültetnél magad mellé vadidegen embereket az autódba? Mert a többség nem szívesen tesz ilyet, érthető okokból.
Idegeneket nem szívesen, persze, de arra céloztam, hogy ismerősök pl. megbeszélhetnék, hogy egy darabon viszik a másikat mondjuk, ha egy irányba mennek, és nagyjából ugyanakkor. (Szerk.: Mauro megelőzött. :D)
Pasa írta:A megoldás semmiképp sem ez, hanem olcsó, gyors és minőségi tömegközlekedés. Sok metróvonal, korszerű és kényelmes buszok, néhány perces követési idő és reális jegyár (pl. 150 Ft/óra).
A sok metróvonal nem igazán kivitelezhető, lévén sokáig tart megcsinálni, elég drága is, és a belső kerületekben lévő "nyugdíjas korú", öreg házak sem biztos, hogy kibírnák, hogy percenként robogjanak el alattuk a szerelvények. Inkább újabb villamosvonalak kellenének, és sűrűbben közlekedő járatok, meg valami kiegészítő járat a 4-6 mellé, mert az a vonal a jelenlegi formájában vállalhatatlan. Minden megállóban a felszállás után még várni kell, mire el tud indulni a villamos, mert még fel-felpattannak emberek, félig lelógnak a villamosról, de nem várnának még 1 percet, mire az előző megállóból eljut addig a következő villamos.. Reggelente 3 megálló gyalog majdnemhogy gyorsabb, mint villamossal. A másik, hogy én a 4 metró helyett is villamospályát építettem volna. De mit várunk olyankor, mikor még a 67V-t se tudják visszacserélni villamosra..? Amit még talán meg lehetne csinálni, hogy a Budapesten belüli vasútállomások között legyenek járatok, ha beférnek a menetrendbe, és vidéken is minden vasútállomásnál legyen legalább 2 pálya. Egy-egy elővárosi vonalon így legalább 5-10 percet lehetne gyorsítani a közlekedést.
Plusz amin még kiakadtam: vonat-és busz menetrendek, főleg reggel
(DV-BP): busz: 04:08 04:48 04:57 05:13 05:42 06:05 06:18 06:43 06:54 07:17 09:23
vonat: 03:47, 04:46, 05:17, 05:51, 06:14, 06:44, 07:21, 07:44 08:44 ... 20:44

Ez csak szerintem nevetséges? És visszafelé sem jobb.
 #43409  Szerző: Mauro
 
Ez max csak úgy működne hogy a szomszédját viszibe el valaki persze max akkor ha egy környékre mennek.
 #43400  Szerző: Pasa
 
Cicoo írta:Az meg azért elgondolkodtató, hogy mikor a BKV sztrájk volt, akkor tudtak "BKV-pótlót" szervezni az emberek, és elvinni egymást, de egyébként meg szinte minden autóban csak 1-1 ember ül..
Te beültetnél magad mellé vadidegen embereket az autódba? Mert a többség nem szívesen tesz ilyet, érthető okokból. A megoldás semmiképp sem ez, hanem olcsó, gyors és minőségi tömegközlekedés. Sok metróvonal, korszerű és kényelmes buszok, néhány perces követési idő és reális jegyár (pl. 150 Ft/óra). Nemigen emlékezhetsz rá, de bizony volt ilyen már Budapesten, kb. 25-30 éve, kivéve persze a sok metróvonalat, de új buszokkal, 1-3 perces követési idővel és 1,50-es jeggyel. Volt, hogy csak azért nem szálltam fel a buszra, mert nem volt rajta ülőhely, és úgyis rögtön jön a következő (csúcsidőben!).
  • 1
  • 391
  • 392
  • 393
  • 394
  • 395
  • 541