Re: T
HozzászólásElküldve:2010.04.21. 17:40
Érd-ről és Törökbálintról vonat is be jön Pestre. Azzal mennyi idő?
Cicoo írta: Amúgy ez az autózás dolog inkább kényelmi szempont szerintem, ilyen "ha már van, autóm, akkor nem nyomorgok a buszon"-hozzáállás. Az meg azért elgondolkodtató, hogy mikor a BKV sztrájk volt, akkor tudtak "BKV-pótlót" szervezni az emberek, és elvinni egymást, de egyébként meg szinte minden autóban csak 1-1 ember ül..Nemcsak kényelem, hanem idő kérdése is. Innen Érdről pl. ha szeretnék Budapesten elmenni valahova, akkor először le kell mennem a helyijárattal az M7-eshez, ott átszállni a másik járatra, ami Budapestre bemegy. Ez az út ha jön minden min. 40 perc és akkor nem vártam sehol sem buszra és nem számoltam a plusz 10-15 perc gyaloglást sem. Onnan mehetek villamossal vagy a nagyon megbízható 7-es vagy 103-as járattal, utóbbinál sokszor 20-30 perces várakozás sem kizárt. Min. 1 óra az az út, amit autóval megjársz 30-40 perc alatt. Tehát naponta lehet hogy plusz 1-1,5 órát jelent, hogy tömegközlekedéssel utazol. És akkor még nem mentél be esetleg közértbe vásárolni.
mlaszlo írta: Ebben igazad van, de aki messzebbről jön autóval dolgozni, azok nem fogják letenni a kocsit valahol, hogy aztán néhány km-t tömegközlekedjenek.Nem jellemző, de tudok ellenpéldákat. Mondjuk túl sok lehetőség nincs is rá, max. vmi áruház parkolójában lehet otthagyni a kocsit fél napokra, mert szinte mindenhol máshol fizetős a parkolás, vagy nincs hely..
mlaszlo írta:A pár km is lehet gyorsabb autóval a városban, még ha dugózni kell is, ugyanis a BKV nem kiszámítható. Az új paraméterkönyveknek köszönhetően sok járat csak 8-10-12 percenként közlekedik. Ha lerobban egy busz (ami nem ritka), akkor lehet várni 20-30 percet is mire jön valami.Azért nem hinném, hogy olyan sokkal gyorsabb lehet az a dugóban araszolás, legalábbis a belső kerületekben. Plusz az aztán tényleg szennyezi a várost, mikor százával pöfékelnek az autók egy rakáson.
mlaszlo írta:A tömegközlekedés magas ára is visszatartja az embereket, hogy azt válasszák autó helyett.Lassan már nem lesz túl nagy a különbség, ha a benzin árát ilyen mértékben emelik. Mondjuk a logikus lépés az lenne, ha a lakosság számára elérhető üzemanyag drágulna, a szállítás és a tömegközlekedés viszont valamivel olcsóbban kapná náluk, és a tömegközlekedés tarifái csökkennének.
Ghee írta:A vidéki közlekedés érthető, de a pár km-es belvárosi az nem. Pl. én is metróval járok dolgozni - egyébként 5km. Gyaloglással együtt kb. 20 perc, autóval 30-40 és a parkolásért is fizetnem kellene. Nekem jobban megéri a kis, mocskos kellemetlenség és még a környezetem sem terhelem.Ebben igazad van, de aki messzebbről jön autóval dolgozni, azok nem fogják letenni a kocsit valahol, hogy aztán néhány km-t tömegközlekedjenek.
Mikor Dunakesziről jártam be dolgozni én is többet autóztam (nem a 2-esen közelítettem meg pestet : ), mert a helyközi buszra sokszor nem lehetett felférni - szintén az általad említett tömegközlekedés fejlesztésének hiányától -, ami miatt sokan mentek autóval a 2-es úton, emiatt pedig minden reggel óriási dugó és 1-1,5 óra menetidő (ami autóval, jó közlekedés mellett 20-25 perc). Az autó/busz arányon kellene módosítani (és persze a kultúráltságán) és máris élhetőbb, járhatóbb lenne a város.
Ghee írta:Semmi értelme az egésznek, emiatt senkinek nem fog megváltozni a világszemlélete, nem fogja több ember otthonhagyni a kocsiját még az sem aki pár kilóméter miatt fél órát araszol a reggeli belvárosi dugókban. Az emberi fejekben kellene megváltoztatni alapjában - tehát már a neveltetésnél elkezdeni - a környezettudatos életmódot. Ezt egy ilyen megnyilvánulással nem lehet megtenni, maximum elgondolkodtatni néhány együttérző embert, aki 3 nap után elfelejti mindezt. Kormányzati intézkedések kellenének a belvárost illetően, több P+R parkoló kellene a külkerületekbe... stb. És mint a "mellékelt ábra" mutatja kevesebb repülő a levegőbe.Amíg nincs normális tömegközlekedés, addig nem is lehet elvárni, hogy az emberek lemondjanak az autóról. Ma csak az jár tömegközlekedési járművel, akinek nincs más választása és ez érthető is. Ezen kellene változtatni és ha ez megvan, akkor lehet intézkedéseket hozni az autóforgalom korlátozásának érdekében, de amíg azon kell idegeskedni, hogy a buszon ne csurogjon semmi a nyakamba, ne üljek bele valamibe, ne törjön ketté a busz, ne essen rám az ajtó, addig mindenki az autót fogja preferálni.
Tehát a lényeg:Mit gondoltok ezekről a megmozdulásokról? Komolyan kíváncsi vagyok.
Április 21-én, a Föld Napja előestéjén a BüdiPest Akciócsoport megtartja a légszennyezés ellen indított küzdelmének első nyilvános akcióját a Blaha Lujza téren. A flashmob-szerű eseményen megpróbáljuk láthatóvá varázsolni a halálosan mérgező légszennyezést kétezer darab SZMOG feliratú, SZMOG-gal töltött fekete léggömb segítségével.
Csatlakozz Te is, számítunk Rád!
Helyszín: Blaha Lujza tér
Időpont: 2010. április 21, szerda.
Gyülekezés: 18.00. Lufifújás: 18.30.
Attis írta:Bocsi ezt találtam. Múltkori ATV-s Indexes forrás se tetszett? Vagy azokkal nincs bajod? Én minden hírportált látogatok ami csak létezik. Ez van.Mauro írta:Nem semmi törvények.Imádom a forrásaid...
http://barikad.hu/node/51370![]()