Oldal: 49 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.11.01. 08:44
Szerző: mlaszlo
Ezt lehet, hogy pályáztatás nélkül bérel buszt a BKV?
http://www.bkk.hu/2013/10/tovabb-bovul- ... udapesten/

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.30. 18:19
Szerző: mlaszlo
IstvánB írta:Adminnal értek egyet, azonnali változást akar mindenki nem tudja hogy idő kell mindenhez.

-Mostanában sokat kényszerültem a BKVra, a buszok koszosak még mindig, de olyat nem tapasztaltam, hogy kiszámíthatatlanok lennének, telefonos menetrendem szerint jártak.

- Temetői közlekedés a metropolban is benne volt, sőt tegnap óta itt is http://www.bkk.hu/2013/10/forgalmi-valt ... a-kapcsan/

- Ráckevei hév például a mai nap is pótolva jár karbantartás miatt. Igaz teljes rekonstrukcióra szorulna, de hogy nem költenek rá az is túlzás.

- Futár menni fog, azért ez egy hatalmas rendszer, minden jármű más, nem megy pik pak a rendszer összehozása. A combinóba a siemens engedélye nélkül nem is lehet plusz dolgokat beépíteni.

- 138/38 as vonalon látszik nagy előnye az elsőajtózásnak, Eléggé meghígult az utazóközösség. Volánon is elsőajtózás van, mégis megy, ott még a késés is nagyobb.

Nem rinyálni kell, örülni, hogy végre történik valami.
Nem tudom melyik vonalat használtad, nap mint nap BKK-BKV-zom én is, a 103-as rendkívül kiszámíthatatlan, ahogyan a 24-es és a 2-es villamos is. Van, hogy 2-3 perc múlva ott a következő és van hogy 10 percig semmi. Pedig a 24-es villamos vonala 90%-ban önálló, tehát még azt se lehet mondani, hogy más járat tartaná fel. A 7-es buszcsalád szintén rendkívül kiszámíthatatlan, de a 4-es, 6-os villamos is és még sorolhatnám.

A Ráckevei Hév esetében csak felsővezeték karbantartás zajlik, a pályához nem nyúlnak.

Akkor végre sikerült kitenni a temetői közlekedést, miközben már múlt hétvégén is teljesen eltérő menetrenddel közlekedtek a járatok.

Az, hogy a FUTÁR egy-egy buszon nem megy, azt még elfogadom, na de rendszeresen átfogó hibák vannak, pl. átszállási kapcsolatokat a mai napig nem ír.

Meghígult a 138-as közönsége, majd szépen lehet ritkítani is, amit a fizetős utasok fognak megszívni. Már így is volt ritkítás, mert hétvégén egy ideje 20 helyett már csak 30 percenként közlekednek.

Már nagyjából két éve, hogy tömegesen elsőajtósként járnak járatok, ennyi idő alatt ha nem is hatalmas, de apróbb pozitív változásoknak már kellene látszania. Ehelyett olyanokkal bohóckodnak, hogy egy-egy buszt átfényeznek világos kékre, meg csináltak egy részben alacsonypadlós Ikarus 260-ast.

A Volán elsőajtós, ebben igazad van, de nem lehet összehasonlítani egy nagyvárosi közlekedéshez. A Volán esetében általában gyűjtő szerepe van a járatoknak, ami azt jelenti, hogy egy irányba többségben felszállók, másik irányba leszállók vannak. Míg a fővárosban gyakori, hogy egy megállóban 15-20 fő utas is cserélődik egy megállóban. Ez már rendkívül meglassítja az utascserét, főleg, hogy meg kell várni míg felszállnak, utána engedik csak a hátsó ajtókon a leszállást.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.30. 12:55
Szerző: krisz83
Részben mindenkinek igaza van. De...
adminisztrator írta:...
IstvánB írta:...
Az ötlet maga jo, ez tény, viszont a megvalósítás néha nem. Szelektálni kellett volna a vonalak között amelyeken bevezetik. Pl. a 178-as buszon nem kellett volna erőltetni. Feltartja az egész 7-es buszcsaládot. Néha tömegével állnak a 178-as mögött sorban a buszok, feleslegesen feltartva ezzel az utasokat. De ellen példa: 21-es. Ott az egész vonalon nem tartana fel senkit a busz. Ugyan sok a turista, a külföldi, de az a 200E-n is az, mégis bevezették rajta.
Aztán ott a 240-es. Amin sikerült egy olyan hétvégén bevezetni az első ajtózást, amikor egy igen nagy rendezvény miatt megnőtt az amúgy sem kicsi utasforgalom, plusz terelve járt a busz. A Budaörsi végállomás es a Móricz között !!+16!! késésben volt a busz a futár szerint. Meg az órám szerint is. Ezt nem szabad megengedni. A közlekedés sok első ajtós vonalon kiszámíthatatlan azóta. A kisebb forgalmú járatokon nem, de sok olyan van ahol a mai napig 5-8 perces késések vannak. Ez nagyon sok. Főleg hétvégén amikor szinte üres a város pl a 240-es vonalán.
Továbbá sok helyen lehetetlen jegyet venni hétvégén, így indokolatlannak tartom, hogy sofőrnél drágább a jegy. Főleg az agglós járatokon, ahol elég lenne a 200FT-tal olcsóbb jegy is.
A másik. Mióta a hatóság leszedette a matricákat a buszok ajtajairól, nem tudod sehonnan, hogy elől kell e felszállni, vagy sem.
mlaszlo írta:....
Az első ajtózás bevezetése óta több mint 100 új (jo nálunk új máshol leselejtezett 5+ éves) busz állt forgalomba ami nem bérelt hanem a VT vagy a BKV tulajdona. Plusz a 150 vadi új Mercedes busz. Szóval azért azt nem lehet mondani, hogy nincs frissítve a járműpark. Abban igazad van, hogy így is tul sok a romhalmaz még mindig.
A futár meg szerintem is vicc. Az különösen, hogy a használtan vett kis Volvó, és Merci buszokban van egy éve képtelenek a kijelzőt életre kelteni. A kis Volvókra hónapokkal ezelőtt azt mondta a BKK hogy közel a megoldás. Na most a napokban elkezdtek táblatartókat feltenni rájuk elől és oldalt. Ami egyrészt ronda, másrészt ehhez kellett elteljen egy év?

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.30. 12:39
Szerző: markfelt
azért ne keverjük a bkv-t a bkk-val, én a bkk-t dicsértem.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.30. 12:09
Szerző: IstvánB
Adminnal értek egyet, azonnali változást akar mindenki nem tudja hogy idő kell mindenhez.

-Mostanában sokat kényszerültem a BKVra, a buszok koszosak még mindig, de olyat nem tapasztaltam, hogy kiszámíthatatlanok lennének, telefonos menetrendem szerint jártak.

- Temetői közlekedés a metropolban is benne volt, sőt tegnap óta itt is http://www.bkk.hu/2013/10/forgalmi-valt ... a-kapcsan/

- Ráckevei hév például a mai nap is pótolva jár karbantartás miatt. Igaz teljes rekonstrukcióra szorulna, de hogy nem költenek rá az is túlzás.

- Futár menni fog, azért ez egy hatalmas rendszer, minden jármű más, nem megy pik pak a rendszer összehozása. A combinóba a siemens engedélye nélkül nem is lehet plusz dolgokat beépíteni.

- 138/38 as vonalon látszik nagy előnye az elsőajtózásnak, Eléggé meghígult az utazóközösség. Volánon is elsőajtózás van, mégis megy, ott még a késés is nagyobb.

Nem rinyálni kell, örülni, hogy végre történik valami.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.30. 05:40
Szerző: mlaszlo
adminisztrator írta: bármikor, bármilyen változtatásnál, ha nullánál több embert érint, lesznek ellenvélemények, hisztik, rinyák.
szerintem ez egy előremutató ötlet a maga hibáival együtt.

Dávidék tudják a dolgukat, én egyértelműen ezt gondolom.
Elfogadnám, amit mondasz, ha lenne valami látható eredménye az elsőajtózásból származó többletbevételnek. Már elég idő telt el ahhoz, hogy valamit fel kellene mutatni. Ugyanis mindig csak annyit mondanak, nőttek a bevételek, de hogy ez számszerűsítve mit jelent, arról mindig mély hallgatás van. Ugyanazok a szakadt járművek közlekednek, ugyanolyan koszosan, ugyanolyan pontatlanul és kiszámíthatatlanul. Az utastájékoztatás továbbra is nulla (pl. most sincs egy szó se említve a temetői közlekedésről se a BKK honlapján, se a valós idejű információval hirdetett BKK Infó oldalon).
Az új buszoktól tekintsünk el, mert azok bérleti konstrukcióban üzemelnek, ráadásul az átlag utas számára semmit nem jelent, hogy óránként egy-két normál busz jön a szakadt Ikarusok között. Jöttek használt buszok, zajlanak felújítások (bár itt is némi kampányt érzek, mert olyan vonalakt újítanak fel, amivel dicsekedni lehet, pl. a Ráckevei HÉV-re egy forintot nem költenek, miközben az is rendkívül rossz állapotban van), de ezek közel sem ebből a plusz bevételből kerülnek finanszírozásra, hanem állami, illetve uniós forrásokból. Ahogyan a FUTÁR is, ami már kezd nevetségessé válni, hogy egy év után sem képesek üzemszerűen talpra állítani.
Ha első ajtózás van, akkor valami változást várnék, de ugyanarra a szakadt Ikarusra kell felszállni, ami ugyanolyan koszos, mint korábban, az ülésre nem tudok leülni, a nyakamba eső idején továbbra is csurog a víz, utastéri világítás alig van, fűtés pedig luxus. Ezek után persze, hogy más nem jön le ebből, minthogy az utasok szívatására megy ki az egész és lehetőséget teremt ritkításra is, ahogy ez napokon belül a 15-ös busznál meg is fog történni. Nevetséges az indok, amit a BKK nyilatkozott, hogy az utasok szeretik az első ajtózást, mert kiszűri a bliccelőket. Hát szerintem az átlag utast ez hidegen hagyja, inkább azt várná, hogy tiszta, pontos, kiszámítható közlekedést kapjon.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.29. 21:14
Szerző: markfelt
asimov írta:"A BKK-nak nagyon tetszik az elsőajtós felszállás"
bármikor, bármilyen változtatásnál, ha nullánál több embert érint, lesznek ellenvélemények, hisztik, rinyák.
szerintem ez egy előremutató ötlet a maga hibáival együtt.

Dávidék tudják a dolgukat, én egyértelműen ezt gondolom.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.29. 20:49
Szerző: asimov

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.25. 20:20
Szerző: mlaszlo
Ajtóba csípett utast húzott a 4-6-os

Számomra az a meglepő, hogy most történt először ilyen. Amióta az új lámpaprogramot bevezették a körúton, azóta állandóan sietnek a vezetők, hogy nehogy kiessenek a zöldhullámból, így simán becsukják az ajtót, akkor is, ha az utasok még le se szálltak a villamosról.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.23. 16:47
Szerző: tomee87
asimov írta:Az említett 937-es járatot használta esetleg valaki itt?
"Nemsokára megjelenhetnek Budapesten az első igényvezérelt autóbuszok. Az Ittlakunk.hu információi szerint a Budapesti Közlekedési Központ azt tervezi, hogy egyes, aránylag kevesek által használt útvonalakon bevezeti azt a rendszert, hogy csak akkor megy a busz végig a vonalon, ha előre jelzi egy utas telefonon, hogy felszállna rá."
http://www.origo.hu/itthon/20131022-ige ... a-bkk.html
Komolyan kezdem azt érezni, hogy Miskolc, a BKK kísérleti nyuszija :D
Ez év májusában kezdték tesztelni a telefonos igényvezérelt közlekedést az MVK-nál, azaz az ATTAC-ot. Még el sem indult megbukott. Aztán 2-3 hét szünet után, bevezették úgy, hogy a jelenlegi járatokon felül éjszaka lehetett plusz járatokat telefonon igényelni, valamint a ZOO járat csak akkor jár a Vadasparkba ha az utasok kérik telefonon vagy neten. Ez most is üzemel: (http://www.mvkzrt.hu/menetrend/?line=ZOO )
Erre most ugyanez megjelenik a BKK-nál. De ugyanez volt az elsőajtós rendnél is, megjelent Miskolcon nem sokkal később elkezdték Pesten is.