Oldal: 50 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.23. 07:08
Szerző: asimov
Az említett 937-es járatot használta esetleg valaki itt?
"Nemsokára megjelenhetnek Budapesten az első igényvezérelt autóbuszok. Az Ittlakunk.hu információi szerint a Budapesti Közlekedési Központ azt tervezi, hogy egyes, aránylag kevesek által használt útvonalakon bevezeti azt a rendszert, hogy csak akkor megy a busz végig a vonalon, ha előre jelzi egy utas telefonon, hogy felszállna rá."
http://www.origo.hu/itthon/20131022-ige ... a-bkk.html

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.15. 18:53
Szerző: mlaszlo
Az mennyire számít kihasznált járatnak, amire a 3 ellenőr és a 3 közteres már nem fér fel? :D

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.12. 19:13
Szerző: djlacee
Akkor ide lehetne hozni hozzánk, mert nálunk ez a rendszer üzemel elvileg

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.12. 19:01
Szerző: mlaszlo
djlacee írta:Ezekből mennyi van Budapesten?
http://goo.gl/maps/cmxnL
Vajon ez kompatibilis lesz a FUTÁR-ral, vagy kuka?
Nem sok, néhány ilyen került ki teszt céllal a 86-os busz vonalán valamikor 2007-2008 környékén, az ottani Volvo buszok voltak GPS követővel felszerelve, így ezek a kijelzők jelezték mennyi idő múlva érkezik a busz a megállóba, illetve volt alul egy térkép, amin apró LED-ekkel látszódott, hol vannak buszok a vonalon. Gyakorlatilag viszont pár hónapot ha működött a rendszer, azóta sötét mindegyik tájékoztató oszlop. A FUTÁR-ral nem kompatibilis ez a rendszer, ezért le fogják szerelni ezeket az oszlopokat vagy már lehet le is szerelték.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.12. 18:47
Szerző: djlacee
Ezekből mennyi van Budapesten?
http://goo.gl/maps/cmxnL
Vajon ez kompatibilis lesz a FUTÁR-ral, vagy kuka?

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.08. 12:04
Szerző: krisz83
http://iho.hu/img/131005_busznap/170.jpg
Micsoda vidám színek. :lol:
Remélem azért az összes busz nem kap ilyen üléseket. Rossz vicc lenne.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.06. 21:01
Szerző: tomee87
Észak-magyarországi Közlekedési Központ http://www.emkk.hu/
Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ http://enykk.hu/
Dél-dunántúli Közlekedési Központ http://ddkk.hu/
Dél-alföldi Közlekedési Központ http://dakk.hu/
Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ http://www.kmkk.hu/
Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ http://www.knykk.hu/
Budapesti Közlekedési Közlekedési Központ http://www.bkk.hu/

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.06. 20:35
Szerző: asimov
Hát, elkezdődik:
"Tíz csomópontban elkezdte a Budapesti Közlekedési Központ a Futár, a forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer utcai kijelzőinek tesztelését. A kijelzőkön olvasható, hogy mikor indul a következő járat a megállóból, és azt is megtudjuk, ha valahol forgalmi akadály van."
http://www.origo.hu/itthon/20131006-tiz ... a-bkk.html

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.05. 07:21
Szerző: mlaszlo
"Halom vacak": a FUTÁR, ahogy egy buszvezető látja:
http://bkvfigyelo.blog.hu/2013/10/04/_h ... zeto_latja

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.10.04. 20:03
Szerző: mlaszlo
csokie írta: Most kérdem én: ez ki van adva a sofőröknek, hogy nem nyithatják ki az ajtót, ha egymás mögé beérnek? Mert ez már nem egyedi eset, és eljátszották ezt a szituációt más sofőrök a kelenföldi erőműnél is, meg a Móricz Zsigmond körtéren is, Kosztolányin is... szóval, ezt direkt kib@szásnak érzem.
Ha kettős megálló, akkor elvileg ki kellene nyitni a másodikként érkezőnek is az ajtókat, ha csak egyes megállós, akkor elméletileg nem nyithat ajtót. A Lépcsős utca viszont emlékeim szerint kettős megálló, tehát ott ki kellene nyitnia a másodiknak is az ajtókat. Ha rendszeresen előfordul, akkor szerintem érdemes megírni a BKK-nak, hátha történik valami előrelépés.

Az is jó, amikor lámpa előtt van a megálló és becsukják az ajtót, előregurulnak 1-2 métert és ott várnak még 1-1,5 percet a zöld jelzésre, nehogy esetleg valaki még elérje a buszt.
Sajnos elég sok függ a sofőr hozzáállásától. Van amelyik rendes és megvárja az átszállókat, de sok olyan van, aki képes és a felszállókra rácsukja az ajtót.