Oldal: 522 / 541

Re: FM-DX

HozzászólásElküldve:2009.02.01. 23:43
Szerző: Pasa
A TA-t nem hanggal aktiválják, hanem az RDS adatfolyamban van a jel, ami nem hallható. A németek, ha még tényleg adják az ARI-t, az csak hagyományőrzés lehet, mert értelme nem sok van.

Re: FM-DX

HozzászólásElküldve:2009.02.01. 23:27
Szerző: Zsolt
csabyke írta: Egy jellegzetes sípoló hang aktiválja és bizony az még mind a mai napig ott figyel a vehrkersservice előtt és után.

Fülelj az Ö3-on, a Radio Burgenland/Steiermark/Niderösterreichon, vagy akár a németeken...
Ezzel nem az RDS TA-t kapcsolják (DTMF)? (Az RDS kóder a jelzésre aktiválja a TA-t).
http://www.radioandtelly.co.uk/rds.html
"If you listen to local radio, you may hear a series of three tones or beeps played before and after travel and traffic reports. Many think that these tones are the RDS flag, but they're not - although they are associated with RDS. In order for a transmitter to know that Travel is being broadcast, the radio studio has to tell it, by switching on the TA flag. As studios are often some distance from the transmitter, the studio play a recording of three DTMF tones as part of their travel service. A box at the transmitter site listens for those tones, and when it hears them in the programming, it turns on the Travel Flag. This concept was designed in the 90s by the Engineering team at Essex Radio, in Southend-on-Sea, and has since been used at many of the independent local radio stations across the UK."

Re: FM-DX

HozzászólásElküldve:2009.02.01. 23:18
Szerző: rsite1
csabyke írta:Amikor a DANUBIUS még német volt, akkoriban használhatták a balatoni turistáknak, az lehetséges??
Amikor a Danubius még magyar volt, tolták a német turistáknak. :D
Így helyes. :)

Re: FM-DX

HozzászólásElküldve:2009.02.01. 23:15
Szerző: csabyke
Pasa írta:Rémlik, hogy tesztelték nálunk is, de addigra már jött az RDS, benne a TA-TP, és így nem volt már jelentősége. Az ARI-t a németek találták ki arra, hogy egy segédjel kisugárzásával az arra alkalmas rádió a közlekedési hírekre kapcsoljon. Funkciójában megegyezik a TP-vel. A 80-as évek végén elinduló RDS miatt hamarosan meg is szűnt.
Annyira azért nem szűnetett meg, a Németek és az Osztrákok még mind a mai napig hallják..

Egy jellegzetes sípoló hang aktiválja és bizony az még mind a mai napig ott figyel a vehrkersservice előtt és után.

Fülelj az Ö3-on, a Radio Burgenland/Steiermark/Niderösterreichon, vagy akár a németeken...

Pl. a DLF-en (207kHz / 1422 kHz) is hallható simán, az jön mindenhol in Ungarn...

Szóval kár, hogy nálunk nem lett belőle semmi...

Amikor a DANUBIUS még német volt, akkoriban használhatták a balatoni turistáknak, az lehetséges??

Re: FM-DX

HozzászólásElküldve:2009.02.01. 20:49
Szerző: Pasa
Rémlik, hogy tesztelték nálunk is, de addigra már jött az RDS, benne a TA-TP, és így nem volt már jelentősége. Az ARI-t a németek találták ki arra, hogy egy segédjel kisugárzásával az arra alkalmas rádió a közlekedési hírekre kapcsoljon. Funkciójában megegyezik a TP-vel. A 80-as évek végén elinduló RDS miatt hamarosan meg is szűnt.

ARI

HozzászólásElküldve:2009.02.01. 20:03
Szerző: csabyke
Egyszer régebben előhozakodtam az ARI-val, hogy ki mit tud róla, használta -e valaki ezt annó Ausztriában, Németországban stb...

Most picit nosztalgiáztam és eszembe jutott egy már ezeréves autórádió. Még egy 89ben Svájcból behozott autóból került be a személyautónkba akkoriban, tehát igen csak a vasfüggöny leomlásakor....
Volt ebben az öreg Blaupunkt csodában egy olyan gomb, hogy ARI és egy LED, mely világított, ha "ARI"-s rádiót fogott. Világított például vadul a HITRADIO Ö3-nál és még a 90es évek elején a 100,5MHz DANUBIUS frekijén is... No ide akartam kilyukadni. Ki mit tud arról, hogy mikor és miért szűnt meg a DANUBIUS rádió ARI szolgáltatása??? Ha már volt, mért kellett abbahagyni? Különben a 103.3MHz -n soha nem világított az ARI-LED csak a Kabhegyin.... Ott is igazából az rémlik, hogy mikor kicsi voltam és a balcsin nyaraltunk, ott világított, de otthon Kiskőrösön, ahol amúgy jön a Kabhegyi adó, soha nem világított...

http://www.pe-ho.de/autos/radio.jpg
Egy fotó a rádióról, nagy nehezen találtam egyet valahol a neten, ahol minden van :)
Nosztalgikus gondolatok vége :D

Egy kis ORF

HozzászólásElküldve:2009.02.01. 11:57
Szerző: csabyke
Tegnap délután vonatoztam Wiener Neustadt és Wien Südbahnhof között és közben a CCIR sávot kémleltem a SANGEAN ATS606al... (Egy emeletes vonat felső szintjéről - DXszemmel előnyösebbnek láttam ott helyet találni...)

A Semmering, Wien és Mattersburgi adókat hasonlítgattam, hogy mikor melyik jön szebben jobban és így tovább...

Badennál járva a HITRADIO Ö3 -t valami iszonyatosan kinyomta (99,9MHz Wien) méghozzá a 100,2MHz-n sugárzott valami, de nagyon...
Érdekes, hogy így az Ö3-tól (Wien) ca. 20km -re adnak ilyen frekin...

Re: FM-DX

HozzászólásElküldve:2009.01.24. 17:42
Szerző: LuciFerko
zvartoshu írta:sporadic - e , index A - 3 is down low reception no color
and at 2009 and 2013 period is a veritable sporadic .. is increase power es clouds

mans and ladyes help me .. http://www.zshare.net/audio/54592559bf988665/ i dont understant language .. signal is recorded at last moment 15:05 in 88.3mhz
maybe Georgian...

Re: FM-DX

HozzászólásElküldve:2009.01.24. 14:11
Szerző: zvartoshu
sporadic - e , index A - 3 is down low reception no color
and at 2009 and 2013 period is a veritable sporadic .. is increase power es clouds

mans and ladyes help me .. http://www.zshare.net/audio/54592559bf988665/ i dont understant language .. signal is recorded at last moment 15:05 in 88.3mhz

Re: FM-DX

HozzászólásElküldve:2009.01.21. 23:20
Szerző: joe
mg írta: off: régi TV-DX vételeid unid adásai közül ez:
Kép
nagyvalószínűséggel NRK, Norvégia
http://www.google.hu/search?q=vestlands ... =firefox-a
Köszi. Ez a felvétel is 2003-ban készült, akkor még ráértem DX-szel foglalkozni...Joe