Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2013.09.14. 11:31
frekivadasz írta:Kellenek a szabályok, ez nem vitás, de bizonyos indokolt körülmények között tudni is kell megszegni őket, persze vállalva érte a felelősséget! No, ez utóbbinál szokott lenni a bukta.Így van, kellenek a szabályok, de ha azok pontos betartása mellett élnénk az életünket, akkor mondhatnám azt, hogy élhetetlen lenne a világ.
mlaszlo írta:Ez nem vicc. Ha a buszvezető rendőrt hív hozzá, akkor bizony a 80 éves bácsit keményen megbüntetik, mert alap törvény, hogy lennie kell nála hivatalos okmánynak. A törvény olyat, hogy emberség nem ismer.
Az hogy Miskolcon ez van, az dicséretes, de Budapesten nem. Egy idős 80 éves bácsit pedig kizárni az utazásból vicc, ezt nekem senki ne magyarázza meg. 80 évesen majd gondolj vissza erre, hogy ha otthon felejted az igazolványod és nem szállhatsz fel a buszra.
Ez legalább olyan hülyeség, mintha dohány vagy alkohol vásárlásakor kérné a személyit az eladó egy középkorú embertől és nem adja ki az árut, mert nem tudja igazolni hogy felnőttkorú.
A buszvezető egyszerűen keménykedni akart, erre azt tudom mondani, hogy kis ember nagy bottal jár, kapott egy kis hatalmat a kezébe és akkor most megmutatta, hogy Ő a nagy úr. Kíváncsi lennék a 99-es buszon ezt hány megállóban merné megjátszani.
jeek írta:
Egyébként Miskolcon első ajtós felszállás van minden buszon és villamoson is. És igen, az "olyan" utasokat is le szokta küldeni a sofőr a buszról, sőt olyan is van, hogy amíg nem mennek előre az első ajtóhoz addig a leszállóknak ki sem nyitja a 2-3-4-es ajtókat. Ha meg mégis felszáll, akkor mikrofonba előre hívja, ha nem jön előre, motor leállít, na ekkor már leszállnak, mert tudják, hogy esélyük sincs.
jeek írta: Nem kötelező igénybe venni egyik közlekedési cég szolgáltatását sem. Viszont ha már valaki utazási szándékkal fellép a menetrend szerint közlekedő járműre, akkor az összes üzlet és díjszabási szabályzat vonatkozik rá jogilag, függetlenül attól, hogy a másik fél betartotta-e a rájuk vonatkozó passzusokat vagy sem. Ha utóbbi, akkor lehet pereskedni (bár szerintem nem éri meg) természetesen de az nem jogosít minket a ránk vonatkozó szabályok be nem tartására.Az hogy Miskolcon ez van, az dicséretes, de Budapesten nem. Egy idős 80 éves bácsit pedig kizárni az utazásból vicc, ezt nekem senki ne magyarázza meg. 80 évesen majd gondolj vissza erre, hogy ha otthon felejted az igazolványod és nem szállhatsz fel a buszra.
Egyébként Miskolcon első ajtós felszállás van minden buszon és villamoson is. És igen, az "olyan" utasokat is le szokta küldeni a sofőr a buszról, sőt olyan is van, hogy amíg nem mennek előre az első ajtóhoz addig a leszállóknak ki sem nyitja a 2-3-4-es ajtókat. Ha meg mégis felszáll, akkor mikrofonba előre hívja, ha nem jön előre, motor leállít, na ekkor már leszállnak, mert tudják, hogy esélyük sincs.
mlaszlo írta: Azért van olyan a világon, hogy emberségesség.Nem kötelező igénybe venni egyik közlekedési cég szolgáltatását sem. Viszont ha már valaki utazási szándékkal fellép a menetrend szerint közlekedő járműre, akkor az összes üzlet és díjszabási szabályzat vonatkozik rá jogilag, függetlenül attól, hogy a másik fél betartotta-e a rájuk vonatkozó passzusokat vagy sem. Ha utóbbi, akkor lehet pereskedni (bár szerintem nem éri meg) természetesen de az nem jogosít minket a ránk vonatkozó szabályok be nem tartására.
A vezető meg ne egy 80 éves idős bácsival keménykedjen, hanem azokkal a jó megjelenésű "fizető" utasokkal, akikre rá se mer nézni, ha felszállnak...
A másik pedig, hogy szabály az szabály, ez akkor állja meg a helyét, ha cserébe a szolgáltató is tartja magát a szabályokhoz. Amíg ez nem történik meg, addig ilyenekre ne hivatkozzunk.
jeek írta:Nos kérem tisztelettel a szabály az szabály. Lehet bárki 80 éves 180 éves, a BKK (és egyéb közlekedési cégek) üzletszabályzata nem tesz kivételt (csak a kerekesszékes, mozgásukban korlátozott, kísérő nélküli utassal) utas és utas között.Azért van olyan a világon, hogy emberségesség.
Ha a szabályzatban le van írva, hogy az első ajtón kell felszállni, akkor mindenkinek ott kell felszállni. A szabályzatban le van írva, hogy a kedvezményre való jogosultságot MINDENKINEK igazolni kell, igen mindenkinek. Még egy 1 hónapos csecsemőnek is, születési anyakönyvi kivonattal vagy szülő személyi igazolványa + csecsemő lakcímkártyájával.
Ha a 15 éves diáktól (aki egyébként tanköteles, tehát 100%, hogy diák) elvárjuk, hogy legyen nála a diákigazolványa is utazáskor, akkor ugyanúgy legyenek iratok a 80 meg akárhány évesnél is.
A BKK helyében a sofőrt szóbeli figyelmeztetésben részesíteném, a nem megfelelő hangnem miatt, míg a 80 éves utas ellen kezdeményezném a szabályzatok többszörös megszegése miatt a pótdíjazást a díjszabás szerint... (természetesen ha utólag bemutatja az érvényes személyi igazolványát akkor az utólagos bemutatási pótdíjat fizetné csak ki).
jeek írta:Nos kérem tisztelettel a szabály az szabály. Lehet bárki 80 éves 180 éves, a BKK (és egyéb közlekedési cégek) üzletszabályzata nem tesz kivételt (csak a kerekesszékes, mozgásukban korlátozott, kísérő nélküli utassal) utas és utas között.egyetértek. bár valóban szokatlan ez egy olyan társadalomban, ahol az a megszokott, hogy vannak egyenlők és egyenlőbbek.
Ha a szabályzatban le van írva, hogy az első ajtón kell felszállni, akkor mindenkinek ott kell felszállni. A szabályzatban le van írva, hogy a kedvezményre való jogosultságot MINDENKINEK igazolni kell, igen mindenkinek. Még egy 1 hónapos csecsemőnek is, születési anyakönyvi kivonattal vagy szülő személyi igazolványa + csecsemő lakcímkártyájával.
Ha a 15 éves diáktól (aki egyébként tanköteles, tehát 100%, hogy diák) elvárjuk, hogy legyen nála a diákigazolványa is utazáskor, akkor ugyanúgy legyenek iratok a 80 meg akárhány évesnél is.
A BKK helyében a sofőrt szóbeli figyelmeztetésben részesíteném, a nem megfelelő hangnem miatt, míg a 80 éves utas ellen kezdeményezném a szabályzatok többszörös megszegése miatt a pótdíjazást a díjszabás szerint... (természetesen ha utólag bemutatja az érvényes személyi igazolványát akkor az utólagos bemutatási pótdíjat fizetné csak ki).