Oldal: 57 / 128
Re: Rádiós technikai eszközök
HozzászólásElküldve:2014.03.07. 19:51
Szerző: kukac
Az a ritka ha egy rds-dekoder hibatlanul jeleniti meg a teljes magyar ekezetes karakterkeszletet, specialis karaktereket. Celszeru emiatt tobbnyire a kuldo oldalon az angol abc betuire szoritkozni es mellozni pl. a &-karaktert...
Re: Rádiós technikai eszközök
HozzászólásElküldve:2014.03.07. 16:55
Szerző: Attis
Kb. 2 éve vettem a Lidl-ben, potom pénzért:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/podwi ... 96304.html
Nem is gondoltam volna, hogy ennyire megérte. Nem kevés meglepő vételt produkált már, és nagyon jó a szelektivitása: a 104,6 Dankó és a 104,7 Bartók is RDS-sel jön.
Az egyetlen gondom, és ilyennel még nem találkoztam: RDS-PS-ben (csak ezt tud) azon kívül, hogy nem tud különbséget tenni a kis és nagy betűk között, nem jeleníti meg a speciális karaktereket (pl. *,-,.). Pl: A Rádió Most ezen: __MOST__, a valóságban: _*MOST*_.
Csak érdekességnek szántam...

Re: Rádiós technikai eszközök
HozzászólásElküldve:2014.02.22. 17:23
Szerző: mihalylovics
frekivadasz írta:Ezek szerint nem a vevőtől, hanem az antennától kellett távol tenni. Ha külső antennát használsz, még erre se lett volna szükség, persze ártani biztosan nem fog.
Próbáltam több féle módon, a legjobb az, ha mindentől távol tartom, akkora zavart kelt mindenben, még ha a hangszóróvezetékhez közel van, lehet hallani, hogy "szellent" a hangfal

Persze a ház elektromos hálózata sem valami szuper, de az már egy másik sztori, a hiba oka valószínűleg az, hogy a táp régi és nem túl jó minőségű. (persze nem Vargáné és bűntársa kendácsolták

)
Re: Rádiós technikai eszközök
HozzászólásElküldve:2014.02.22. 08:38
Szerző: frekivadasz
Ezek szerint nem a vevőtől, hanem az antennától kellett távol tenni. Ha külső antennát használsz, még erre se lett volna szükség, persze ártani biztosan nem fog.
Re: Rádiós technikai eszközök
HozzászólásElküldve:2014.02.21. 22:07
Szerző: mihalylovics
Bocsi mindenkinek! A hiba nem az én készülékemben (hanem bennem) volt

Kicsit megtoldottam a táp és a rádió közti vezetéket és távolabb tettem azt a sz.art a vevőtől és hipp-hopp visszajött a régi érzékenység és szelektivitás

(éppen a Funrádio-t hallgatom egy darab dróttal, úgy, hogy mellette van közvetlen a Juventus, persze picit félre kellett hangolnom, 104.05 MHz-re)
Re: Rádiós technikai eszközök
HozzászólásElküldve:2014.02.21. 20:45
Szerző: asimov
Jah... gyakorlatban is vagy tizenéve, 7/24-ben üzemelő táp kapcsolási rajzát elküldöm (akár ide is) ha ezzel segíthetek!
Re: Rádiós technikai eszközök
HozzászólásElküldve:2014.02.21. 20:26
Szerző: asimov
Hol beszéltem én (vagy bárki) PC-s tápról?

Megoldás: megbízható stabilizált tápegység (tranzisztorok vagy stabilizátor IC+tranzisztor) amit egyébként nem is olyan egyszerű megépíteni, mint elsőre látszik.
Ehhez némi tapasztalat és pár műszer is kell.
mihalylovics írta:
Na, megpróbáltam ezt a PC-tápos megoldást: nem jött be. Olyan zavarokat okoz, hogy még a gyengébb pesti adók se jönnek rendesen. Van erre valami megoldás? (a rádióval nincs gond)
Re: Rádiós technikai eszközök
HozzászólásElküldve:2014.02.20. 21:30
Szerző: mihalylovics
asimov írta:Kis kiegészítés az autórádiós üzemhez, a teljesség kedvéért:
Az autórádiós DX lehet igen hatékony (én így nyomom
), viszont nem olyan egyszerű ezt kivitelezni, mint amilyennek elsőre látszik:
- az antennacsatlakozó nem a szokásos koaxaljzat, hanem az autórádiók saját aljzata (ebből is kétféle van, illetve volt) tehát kell valami átalakító a koaxkábel fogadasához.
- a bekötésekhez több ISO csatlakozó is kell (táp, AUX, hangszórók ,stb)
- stabil 12,00 V-tal (pld. a Blau-m 10,2 V-ról már bekapcsol és üzemel is) természetesen már üzemelnek az autórádiók, azonban az ideális tápfeszültség 14,0 és 14,4 Volt között van, főleg a modernebb gépeknél.
- amennyiben közvetlenűl hangszórókat (is) hajt meg az emberfia azzal az autórádióval, akkor tényleg kell az a ~14,2 V, mert a maximális kimenőteljesítmény ekkora tápfeszültségről üzemeltetve érhető el. (14,4V alatt is van azért hangerő persze, azonban a különbséggel arányosan csökken a kivehető maximum teljesítmény.)
- a tápegységnek igen "sima" egyenfeszültséget kell szolgáltatnia, mert a legkissebb zaj vagy "brumm" is hallatszik a hangszórókban és egyúttal a vevő stabilitása, megbízhatósága is csökken. A "háromlábú" stab IC-s/áteresztőtranzisztoros tápegységben benne kell lennie az ellenirányú védődiódáknak!
- a tápegységet "7/24/365" üzemre kell méretezni/gyártani, mert az autórádiók teljes áramtalanítás után idővel elvesztik a beállításaikat, tehát a táp 24 órában üzemelni fog. Aztán maga a tápegység helyet is igényel valahol a rádió közelében.
- a tápegységet a rádióval összekötő tápkábelt adott esetben méretezni is kell, valamint maga a tápkábel zavarbejutási pont, tehát általában utólagos zavarszűrést igényel.
Autórádióban is van igen pocsék vevőjű, tehát (akár autórádió, akár asztali tuner lesz) célszerű kipróbált tipust beszerezni, vagy legalább kipróbálni vásárlás előtt azt a gépet.
Megfelelő műszerezettség és ismeretek nélkül inkább ne építs tápot, hanem használj megfelelően terhelhető gyárit (ha az autórádió esetleg már megvan.)
A sikerért meg kell dolgozni. 
Rat írta:
...
Amúgy meg, ha rám hallgatsz hagyod ezt a autórádiós bohóckodást a fenébe és veszel egy normális tunert és azzal nyomod a DX-et.
Egy gyenge szelektivitású vevőt is jobbá lehet tenni a KF szűrők cseréjével.
Röviden ennyit ! 
Na, megpróbáltam ezt a PC-tápos megoldást: nem jött be. Olyan zavarokat okoz, hogy még a gyengébb pesti adók se jönnek rendesen. Van erre valami megoldás? (a rádióval nincs gond)
Re: Rádiós technikai eszközök
HozzászólásElküldve:2014.02.08. 22:20
Szerző: mihalylovics
asimov írta:Próbáltad hosszabb időre (egy-két nap) leválasztani a tápról és/vagy kivenni az autóból? (Kiváncsivá tettél
)
Az alábbi link alatt a rádiód manual-ja jön elő, az alapdolgok kiderülnek belőle (lehet tápáramot számolni, pld.) :
http://somemanuals.com/BLAUPUNKT,COBURG ... BEIIHE.PDF
mihalylovics írta:
A rádió megvan, több, mint 20 éven át használtam autóban, igen jónak tűnnek a képességei, és utolérhetetlen előnye, hogy tápról való leválasztás után nem felejt el semmit. Nem lehet túl nagy a hangteljesítmény, ellenben viszonylag jó a hangja. Egyetlen fájó pont az RDS teljes hiánya, de ez nem tragédia. (Blaupunkt Coburg CM62-esről van szó)
Volt, hogy 1 évig is kint volt (céges autó miatt), aztán visszatettem, minden a régi volt. Köszi a linket!
Re: Rádiós technikai eszközök
HozzászólásElküldve:2014.02.08. 21:13
Szerző: asimov
Próbáltad hosszabb időre (egy-két nap) leválasztani a tápról és/vagy kivenni az autóból? (Kiváncsivá tettél

)
Az alábbi link alatt a rádiód manual-ja jön elő, az alapdolgok kiderülnek belőle (lehet tápáramot számolni, pld.) :
http://somemanuals.com/BLAUPUNKT,COBURG ... BEIIHE.PDF
mihalylovics írta:
A rádió megvan, több, mint 20 éven át használtam autóban, igen jónak tűnnek a képességei, és utolérhetetlen előnye, hogy tápról való leválasztás után nem felejt el semmit. Nem lehet túl nagy a hangteljesítmény, ellenben viszonylag jó a hangja. Egyetlen fájó pont az RDS teljes hiánya, de ez nem tragédia. (Blaupunkt Coburg CM62-esről van szó)