troll írta: ↑2023.09.29. 22:08
Ne felejtsük el, hogy azért mert itt a rádiószájt forumozóinak (kb. 10 -15 emberre saccolok) nem tetszik egy koncepció, attól még siman lehet, hogy a piackutatási adatokat hozni fogja hallgatottság terén.
Értelemszerű, hogy nem lesz 1.5 M hallgató. De vajon az-e a cél? Ezt a formátumot is meg lehet jól, és ügyesen csinálni.
De persze ITT már indulás előtt károg mindenki, és az összes fórumozó rohadt okos.
Nagyon mély vitára ne számíts tőlem a beszédes nickneved és az arroganciád miatt, ugyanakkor van 1-2 érdekes felvetésed.
1) A cél valószínűleg az a kultúrharc, amit a kormánypárti politikusok erőltetnek, mutassuk meg, hogy a magyar egy zárt és büszke kultúra egyedi ismertetőjegyekkel, és mutassuk meg, hogy az emberek torkán ez lemegy.
2) A Petőfi Rádió márkanév kegyetlenül meg lett gyilkolva, a végét járja, teljesen használhatatlanná vált, és az olyan műsornevek, mint a Vándorbot, az Itthon, otthon, vagy a Csendesebben vigadjanak, valamint a "Minden magyar" szlogen nem egy kreatív, sikeres formátumrádióra utalnak, hanem valami magyar zenei szeméttelepre (a műsornevek forrása: Médiaklikk műsorrend).
3) Azt gondolom, egy piac sokadik, tematikus, regionális rádiójaként bizonyosan van értelme, elfér egy magyar zenei csatorna, sikeres nyugati példák bőven vannak erre: Narodni Horvátország, 100% NL Hollandia. Meg lehet jól csinálni kereskedelmi format rádiós keretek között, megfelelő márkaépítéssel, tudatossággal, de itt nagy tételben fogadnék, hogy nem erről van szó, persze 24 órán belül kiderül.
4) Egy 86%-os lefedettségű országos hálózaton, szűkös frekvenciakészlet mellett, csupán 2 db tömegeket elérő kereskedelmi adó társaságába nem egy szeméttelep rádió dukál, hanem egy piacképes, hallgatott, igényvezérelt adó, formattól függetlenül.
5) Jogos, hogy várjuk meg, mi lesz ebből, de nincsenek illúzióim: ilyen szlogennel, ilyen kiszivárgott tervekkel, ilyen brand elemekkel és ezzel a márkanévvel lehetetlen lesz 100-150-200 ezernél komolyabb bázist hozni, és egy ekkora országos hálózaton jóval több értelme lenne jóval olcsóbban mondjuk egy államilag szponzorált Spotify playlistnek (hasonló módon a Hír FM, a Katolikus Rádió és a többi fos helyett meg podcasteknek).
Pozitív ez a fordulat akkor lenne megítélésem szerint, ha:
- visszaadna az MTVA 1 vagy 2 hálózatot a piacnak ezek után (pl. Bartók, Dankó), megpályáztatnák kereskedelmi rádiónak és semmilyen köze nem lenne hozzá többé a Kunigunda utcának
- eltörölnék az abszolút értelmetlen magyar zenei kvótát a kereskedelmi rádióknál
Nem kell erős fantázia ahhoz, hogy lássuk, hogy ennek a mostani változtatásnak az eredője valamilyen kormánypárti politikus szokásos tébolyult agymenése (talán épp a lapálysertésé ott a szép, Színház utcai irodában), a kimeneteléhez pedig szintén nem kell különösebb jóstehetség sem: fél éven belül bukta, újabb fejcserék, irányváltás-változtatás hegyek, aztán talán egyszer végre majd belátják a nagyfejűek, hogy el kéne engedni a zenei, mi több, az egész kultúrharcot, hogy a rádió nem ízlésformáló eszköz és hogy nagyon sok áramot fogyaszt egy maximálisan értelmetlen FM szeméttelep az energiaválság közepén, zéróhoz közelítő megtérüléssel.
A magyar zenei "misszióban" egyedül az volt sikeres, amit az MR2 csinált, meg amit Titusz (a mainstream külföldi zenei hordozórakétára kitűzött magyar sláger kreálással). Egyiknél sem éreztem azt az izzadtságszagot, ami a mostani projektből nagyon penetránsan árad.
A Rádió1 és a Retro viszont örülhet. Kapnak mondjuk összesen 400 ezer új hallgatót. 200 ezret meg majd a streaming.
Amúgy meg a veszteség nem túl nagy: eddig is szar volt, 99% eséllyel ezután is szar lesz.