Oldal: 66 / 219
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2013.06.21. 08:38
Szerző: markfelt
szerintem meg nem estem tévedésbe, ugyanis a mávos promóciós anyag, a vonatösszeállítás.hu (bpmz 20-71) sőt, a pénztáros nő és kalauz szerint is klímás ic kocsik közlekednek. nem 5-6 fokkal hűvösebb volt, hanem 2-3 fokkal melegebb a kintinél.
(reggel és este megy bpm 20-70 is, abban valóban csak légjavító van, de én nem azzal utaztam, hanem a klímás kocsival)
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2013.06.21. 08:27
Szerző: tomee87
Még mielőtt tévedésbe esnénk, az IC-ken nincs klíma! Csak légjavító. Ez a külső hőmérséklettől kb. 5-6 fokkal hűvösebbet tud csinálni az utastérben, többre nem képes.
És ezért fogok én nyáron a Népligettől busszal menni a Balatonra. Interneten elővásárolt DÍJMENTES helyfoglalást tartalmazó menetjeggyel, kényelmes és valóban klímás távolsági busszal, sok idegeskedést meglehet vele spórolni (nameg pénzt is).

Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2013.06.20. 23:50
Szerző: markfelt
PooLee írta:A MÁV-nál vonaltól független a karbantartás hiánya... minden vonalon előfordul, hogy nem működik a klíma... télen, ősszel és tavasszal egyébként nagyobb eséllyel működnek, mert a MÁV-os klímák kb. 30 fokig bírkóznak meg a meleggel.
remek, tehát pont akkor nem, amikor igazán kéne.
egyébként a pénztáros maca szerint az előző ic-n se szuperált a klíma.
azaz menni ment ezen is, de ilyen pinafing szinten. se hűvösségérzet, se oxigén.
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2013.06.20. 21:39
Szerző: PooLee
A MÁV-nál vonaltól független a karbantartás hiánya... minden vonalon előfordul, hogy nem működik a klíma... télen, ősszel és tavasszal egyébként nagyobb eséllyel működnek, mert a MÁV-os klímák kb. 30 fokig bírkóznak meg a meleggel.
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2013.06.20. 19:11
Szerző: donder
adminisztrator írta:donder írta:adminisztrator írta:a klimatizált intercity kocsit hanyagoljátok a balatonra, ha vonatoznátok, mert mozgó szauna, nyithatatlan ablakokkal.
Cáfolom.. nekem 5 esetben 4-szer tökéletesen hűtött az IC a 100-as vonal mentén végig.
Kifizetődőbb menni mint gyorsvonattal.. ezt már be lehet látni...
jó, akkor próbáld ki a 30-ason is és majd nyilatkozz.
30-as vonalról nincs sok tapasztalatom

Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2013.06.20. 19:08
Szerző: markfelt
donder írta:adminisztrator írta:a klimatizált intercity kocsit hanyagoljátok a balatonra, ha vonatoznátok, mert mozgó szauna, nyithatatlan ablakokkal.
Cáfolom.. nekem 5 esetben 4-szer tökéletesen hűtött az IC a 100-as vonal mentén végig.
Kifizetődőbb menni mint gyorsvonattal.. ezt már be lehet látni...
jó, akkor próbáld ki a 30-ason is és majd nyilatkozz.
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2013.06.20. 18:41
Szerző: donder
adminisztrator írta:a klimatizált intercity kocsit hanyagoljátok a balatonra, ha vonatoznátok, mert mozgó szauna, nyithatatlan ablakokkal.
Cáfolom.. nekem 5 esetben 4-szer tökéletesen hűtött az IC a 100-as vonal mentén végig.
Kifizetődőbb menni mint gyorsvonattal.. ezt már be lehet látni...
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2013.06.20. 18:14
Szerző: markfelt
a klimatizált intercity kocsit hanyagoljátok a balatonra, ha vonatoznátok, mert mozgó szauna, nyithatatlan ablakokkal.
ajánlom a flirt-öt vagy desirot siófokig, illetve füredig, az jó (bár a valagatokat nem fogjátok érezni fél óra után).
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2013.06.17. 19:06
Szerző: asimov
"Felpúposodott a villamossín a Margit körúton"
http://www.origo.hu/itthon/20130617-nem ... us-17.html
.. és hol van még a 35..38 Cfok-ok?
Nem akarom elhinni azt, hogy egy több száz éve (jól) ismert fizikai jelenség, a hőtágulás nem tervezhető be egy nyamvadt villamos sínbe...
Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2013.06.13. 22:13
Szerző: szemilan
Őszintén szólva, merem remélni, hogy ez nem valósul meg. legalábbis nálunk nem. (bár ettől nem hiszem, hogy félni kellene)
Biztonság szempontjából elég sok kétely merült fel bennem a videó közben. Még is milyen KRESZ szabályok vonatkoznának rá? A nagyobb kereszteződéseknél a kanyarodást nehézkesen oldanák meg. Ha a jármű kanyarodik, csak vele egy irányba lehetne kanyarodni, szemből, illetve balról nem jöhetne senki, semerre, mivel a teljes pályát elfoglalja. Ésszerűbb lett volna csak "egy sávosra" tervezni. Meg, ha már ennyire újítunk? Miért kerekek?