Fonokom autojaban (Ford) a gyari Sony autoradiot egyszer javittatni, aztan cserelni kellett, mindketszer szimpla audiolemez be nem olvasasa miatt. Aztan Sony-t epitettett be, es nem volt jobb, mint a gyari gep es raadasul ket honap utan elkezdett nem beolvasni szimpla audiolemezeket... Ugyanezeket az audiolemezeket, az ezereves Aiwa asztali hifi-m gond nelkul olvasta. Megsem szidom a Sony-t, mert ezzel egyutt is mervado gyarto!
Most Blaupunkt uzemel ugyanott (fonokom nem dx-el, csak ez tetszett meg neki) es ennek hatarozottan jobban dolgozik a vevoje, mint az elozo (mar nem gyari) Sony autoradioe. Hangra talan tenyleg nem szol olyan szepen, mint a Sony szolt. Audio cd-k beolvasasa talan 2 masodperc, mp3-as lemezek gyokerenek a beolvasasa sem tobb. USB/pendrive-on levo mp3 fajlokat, atkapcsolas utan gyakorlatilag azonnal elkezdi lejatszani.
HI-CUT funkcio:
Az automata HI-CUT valoszinuleg kikapcsolhato (legalabbis a Malaga CD36-ban igy van) amugy meg zsenialis dolog maga a funkcio, ugyanis nem kapok "fulzsibbadast" akkor, amikor gyenge, zajos adokat hallgatok huzamosabb ideig.
Az, hogy az egyik autoradio ugyanabban az autoban jobb jelet produkal, mint egy masik, nem feleltetlenul a tuner minosege miatt van.
Sajnos, az autogyartok nemigen foglalkoznak az antennakkal/koaxokkal (foleg az alsokategorias modellekben), ezert ahany autogyar, annyifele koaxkabel/antennaillesztes adodik (raadasul idonkent valtoznak a beszallitok is...) szoval az a bizonyos antennaoldali 75 Ohm ritkan annyi, marpedig a pld. Blaupunkt-ok antennabemenetei kifejezetten erre a 75 ohm-ra vannak belove.
Ehhez kepest a Sony autoradiok antennabemenetei 85..90 Ohm korul vannak es ha az auto antenna/koax impedanciaja veletlenul ehhez illeszkedik jobban, akkor -ertelemszeruen- ez a tuner jobb vetelt produkal. Maskeppen: amekkora elteres van az antennakoax tenyleges impedanciaja/antennailesztes es radio antennabemenete kozott, annyi %-nyi lesz a jelveszteseg a csatlakozasnal. 75 Ohm es pld. 85 Ohm eseteben ez ertek mar szuk 20% es ez nagyon sok. (valamikor a bekeidokben, ezert volt is egy allitocsavar, ugymond "illeszto" a radiok hatuljaban)
Ez az egesz semmit nem szamit akkor, ha eros/helyi adok vannak hallgatva, mert az igen nagy veteli terero teljesen kompenzalja az antenna/koaxillesztesi problemakat. Akkor jon ez ki, amikor gyenge/tavoli ado lenne hallgatva, mert itt mar nagyon is sokat szamit a (peldaul) kozel 20%-nyi jelveszteseg.
Osszeeskuveselmelet kedvelok szerint, erre vezetheto vissza az, hogy a japan autokban, a japan autoradiok tunerjei altalaban jobb vetelt produkalnak.
Egyebkent, azt is erdemes megnezni, hogy az adott autoradio/tuner melyik piacra keszul: az USA piacra szant modellek
altalaban jobbak vevojuek, mert oda nagyon komoly szelektivitasu vevo kell, a varosokra jellemzo nagy "adosuruseg" miatt es nem mellesleg sokkal fizetokepesebb az ottani vasarlokozonseg is, igy eladhato nekik a minosegi, tehat draga technika is, ellentetben peldaul a jellemzoen sporolos europai vasarlokkal...
Utobbira igen jo pelda a Sony XDR-F1HD, es foleg az XDR-F3HD. Ezek az USA piacra gyartott, professzionalis minosegu asztali FM vevok olyannyira, hogy elado F1HD Europaban csak elvetve bukkan fel, es allitolag az XDR-F3HD-bol (az F1HD utodja) 230V-os kivitel nem is keszul(t).