Oldal: 76 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.09. 20:10
Szerző: mimi
újvidéken szakadt huszonéves gázüzemű toyota corollával, éneklő-cigiző gépjárművezetővel, hegyi úton akut halálfélelemben ~21 km volt 600 dinár (1600 Ft), egyszer élmény volt, gyakran nem kéne :)

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.09. 19:58
Szerző: Glenn
krisz83 írta:http://www.bkk.hu/2013/04/elfogadta-a-t ... ix-tarifa/
Na ez megint egy hatalmas vicc.... Én eddig a Taxi 4-et használtam, mert az esetek 85-90%-ban gyorsan jöttek, megfelelő autóval, kedves sofőrökkel, stb... (Ez az én személyes véleményem, és nem a reklám helye)
Ők 202 FT/km áron dolgoztak eddig. +300 FT az alapdíj (Ez mondjuk mindenhol ennyi)
Egy út nekem Budaörsre nagyjából mindig megvan 8-10 KM, vagy több. Nyilván attól függ, hogy hol van az ember.
Most ha jól értem, akkor ezentúl én kb. 920 FT-tal fogok többet fizetni egy 10 KM-es távon.
De ez nekem jó, és mindezt értem teszik. Aham... Hát igazán köszönöm. :D

(szerk.: BKK, ezért ide írtam, ha nem ide tartozott volna, akkor bocsi, mondjátok meg hogy hova, és átrakom.)
Mint szakmabeli érintett, egyszerűen nem tudtam mit kiemelni ebből a hsz-ből. Az egész úgy butaság, ahogy van (tanulságként idéztem be az egészet, tőlem szokatlan módon).
Még egy rakás cég autói ( a piacon lévő 21 közül) gyorsan jön, megfelelő autóval és kedves sofőrrel. Hogy te ezt a csapatot választod, egyéni dolog, rendben van.
202 Ft/km, hmm, ez 2002-es ár. Akkor mennyi is volt a benzin? Segítek, 300 Ft körül. A többi költség is hasonlóan olcsó volt a mai szinthez képest (pl. autó árak). 300 Ft alapdíj, ez is vagy 10 éve változatlan. Most majd (végre) normális áron mész haza Budaörsre, taxival, vagy - ha ezt drágának találod - busszal. Bizonyám! Mert a taxi nem buszpótló, nem is szociális juttatás. Akinek drága, ne üljön be. Én se járok a Gundelbe vacsizni, pedig szeretnék...
Ha viszont valaki ezután taxit hív, akkor a szolgáltatásnak megfelelő áron olyan taxit kap, ahol a vezető (nem sofőr!) kipihent (mert nem 12, hanem 8 órát vezet), jókedvű (mert a gyereke azt ehet, amit kér, és nem azt, amire futja), az autó tiszta (mert van1500 forintja, hogy fullosan kitakaríttassa) és biztonságos (mert tudja szervizeltetni).
Tudomásul kell venni, hogy ez kiemelten stresszes és költséges vállalkozás, ezt meg kell fizetni. És - mint említettem - nem karitatív tevékenység. Aki nem tudja megfizetni, ne üljön be!!!
(egy 25 éve taxis véleménye)

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.09. 19:55
Szerző: djlacee
Igazából nem is értem, hogy kell fizetni Budapesten taxinak? Kilométerdíj, plusz még más összeadva?

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.09. 16:51
Szerző: krisz83
http://www.bkk.hu/2013/04/elfogadta-a-t ... ix-tarifa/
Na ez megint egy hatalmas vicc.... Én eddig a Taxi 4-et használtam, mert az esetek 85-90%-ban gyorsan jöttek, megfelelő autóval, kedves sofőrökkel, stb... (Ez az én személyes véleményem, és nem a reklám helye)
Ők 202 FT/km áron dolgoztak eddig. +300 FT az alapdíj (Ez mondjuk mindenhol ennyi)
Egy út nekem Budaörsre nagyjából mindig megvan 8-10 KM, vagy több. Nyilván attól függ, hogy hol van az ember.
Most ha jól értem, akkor ezentúl én kb. 920 FT-tal fogok többet fizetni egy 10 KM-es távon.
De ez nekem jó, és mindezt értem teszik. Aham... Hát igazán köszönöm. :D

(szerk.: BKK, ezért ide írtam, ha nem ide tartozott volna, akkor bocsi, mondjátok meg hogy hova, és átrakom.)

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.08. 17:18
Szerző: mlaszlo
adminisztrator írta:http://www.youtube.com/watch?v=UN1Itg5Due0
jövőre meg ezen szeretnék utazni :)
A végén az ellenkező irányba haladó nem valami biztató hangokat ad ki :)

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.08. 16:10
Szerző: Csongii
frekivadasz írta:Ezek se épek: http://www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHc :)
Nagyon durva ahogy a végén lévő videókon elhúz. :shock: :shock: :D :yes:

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.08. 09:13
Szerző: frekivadasz

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.07. 23:36
Szerző: markfelt
http://www.youtube.com/watch?v=UN1Itg5Due0
jövőre meg ezen szeretnék utazni :)

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.07. 22:35
Szerző: markfelt
frekivadasz írta:Aki teheti, a TGV-t ne hagyja ki. Párizs CDG - Avignon viszonylatban volt hozzá szerencsém oda-vissza, valóban élmény. Tiszta, kényelmes, és csendes még 320km/h sebesség mellett is. Időben kb. annyi lehet, mint egy Bp - Nyíregyháza ICvel, csak 'kicsit' nagyobb a táv. Ja, és percre pontos volt mindkét irányban. Nincs munka Magyarországon? Pedig mintha bőven lenne mit csinálni.
én a német ice-n utaztam, münchen és stuttgart között.
gyorsnak gyors, de nem valami kényelmes és elég lelakott.

ráadásul para volt, mert nyekergett meg kerregett, meg kattogott, igaz csak 200/160-nal mehet ezen a szakaszon. és mivel egy idióta vagyok, a közelmúltbeli ice-katasztrófás (kisiklott, többen megmurdeltek) nat geós dokumentumfilmet töltöttem le az utazás idejére és néztem ipad-en, lehet ezt nem kellett volna. a kalauz is kiröhögött, bár ez még mindig jobb, mint a suttyózós buszsofőr.

a railjet pozitívabb csalódás volt münchenig, az tényleg színvonalas, kényelmes, szép, modern.

nyáron szerintem bejátszom a münchen-nürnberget, az 300 km/h átlagosan, modernebb kocsikkal... :)
jeek írta:Addig amíg a vasút az olyan alap, egyéni utazási igényeket (mint pl. a hűtés, világítás egyéni szabályozását) nem veszi figyelembe (külföldön SEM!) amit pl. a távolsági vagy nemzetközi buszok 100%-ig ki tudnak szolgálni, addig a vasutat utálni és kerülni fogom.

Már elnézést, de rohadtul nincs kedvem úgy utazni pl. 8-10 óra munka után, hogy hulla fáradtan beülök a vasúti kocsiba és akarva akaratlanul egész úton nyomják a szemembe a több tucat neon cső által kibocsájtott hatalmas mesterséges fényt, amitől még az ablakokban is csak magamat látom, az állomás (tábla) nevét nem! Vagy pl. nyáron amikor kint is alapból hideg van, de a vonaton nyomják a klímát, így didereg az ember.
Eddig buszon (főleg az autópályásokon) ilyen gondom nem volt, sötétben a közlekedő folyosón van egy alap világítás, míg minden utas felett egyénileg szabályozható olvasólámpa és klíma befúvó van. Soha nem volt gond ha mondjuk sötétségre vágytam, ellentétben a vasúttal.
ezt sajna osztom... én elég sznob vagyok ahhoz, ha már kurvasokat fizetek, hogy színvonalas, 21. századi szolgáltatást várjak el, nem pocokszagú, nyikorgós kocsikat 80-nal döcögve, ahol úgy fűtenek kulccsal lezárt ablakok és a külső 15°C mellett, mintha kint -60 lenne. nyáron meg a klíma csak álom marad, legalábbis azokon a vonalakon, ahol járok. éjszaka meg valóban, halvány lila fingom nincs, hol jár a vonat épp, mivel nincs SEMMILYEN utastájékoztatás, még egy rohadt mikrofonos hangosbemondó sem.

(most eszembe jutott a balatoni vonalon egy angol utastárs, aki a már megszüntetett venezia járaton a keszthelyi rokonait ment meglátogatni, panaszkodott a tájékoztatásra és senki sem szólt neki, hogy pótjegyes a vonat. a kalauz meg befizettette vele a büntetéssel együtt, aki természetesen egy mukkot nem beszélt semmilyen külföldi nyelven, de még magyarul se tudott rendesen. "PÓT TIKIT! FIZET! MÁNI! KILENCSZÁZ! NÁJN NULLA NULLA!")

és azokról a vonalakról ne is beszéljünk, ahol csak bzmotok járnak. csak annyit mondok: kaposvár-siófok. szerintem az a vonal európa legdurvább vasúti anomáliája.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.07. 21:48
Szerző: tomee87
Addig amíg a vasút az olyan alap, egyéni utazási igényeket (mint pl. a hűtés, világítás egyéni szabályozását) nem veszi figyelembe (külföldön SEM!) amit pl. a távolsági vagy nemzetközi buszok 100%-ig ki tudnak szolgálni, addig a vasutat utálni és kerülni fogom.

Már elnézést, de rohadtul nincs kedvem úgy utazni pl. 8-10 óra munka után, hogy hulla fáradtan beülök a vasúti kocsiba és akarva akaratlanul egész úton nyomják a szemembe a több tucat neon cső által kibocsájtott hatalmas mesterséges fényt, amitől még az ablakokban is csak magamat látom, az állomás (tábla) nevét nem! Vagy pl. nyáron amikor kint is alapból hideg van, de a vonaton nyomják a klímát, így didereg az ember.
Eddig buszon (főleg az autópályásokon) ilyen gondom nem volt, sötétben a közlekedő folyosón van egy alap világítás, míg minden utas felett egyénileg szabályozható olvasólámpa és klíma befúvó van. Soha nem volt gond ha mondjuk sötétségre vágytam, ellentétben a vasúttal.