frekivadasz írta:Aki teheti, a TGV-t ne hagyja ki. Párizs CDG - Avignon viszonylatban volt hozzá szerencsém oda-vissza, valóban élmény. Tiszta, kényelmes, és csendes még 320km/h sebesség mellett is. Időben kb. annyi lehet, mint egy Bp - Nyíregyháza ICvel, csak 'kicsit' nagyobb a táv. Ja, és percre pontos volt mindkét irányban. Nincs munka Magyarországon? Pedig mintha bőven lenne mit csinálni.
én a német ice-n utaztam, münchen és stuttgart között.
gyorsnak gyors, de nem valami kényelmes és elég lelakott.
ráadásul para volt, mert nyekergett meg kerregett, meg kattogott, igaz csak 200/160-nal mehet ezen a szakaszon. és mivel egy idióta vagyok, a közelmúltbeli ice-katasztrófás (kisiklott, többen megmurdeltek) nat geós dokumentumfilmet töltöttem le az utazás idejére és néztem ipad-en, lehet ezt nem kellett volna. a kalauz is kiröhögött, bár ez még mindig jobb, mint a suttyózós buszsofőr.
a railjet pozitívabb csalódás volt münchenig, az tényleg színvonalas, kényelmes, szép, modern.
nyáron szerintem bejátszom a münchen-nürnberget, az 300 km/h átlagosan, modernebb kocsikkal...
jeek írta:Addig amíg a vasút az olyan alap, egyéni utazási igényeket (mint pl. a hűtés, világítás egyéni szabályozását) nem veszi figyelembe (külföldön SEM!) amit pl. a távolsági vagy nemzetközi buszok 100%-ig ki tudnak szolgálni, addig a vasutat utálni és kerülni fogom.
Már elnézést, de rohadtul nincs kedvem úgy utazni pl. 8-10 óra munka után, hogy hulla fáradtan beülök a vasúti kocsiba és akarva akaratlanul egész úton nyomják a szemembe a több tucat neon cső által kibocsájtott hatalmas mesterséges fényt, amitől még az ablakokban is csak magamat látom, az állomás (tábla) nevét nem! Vagy pl. nyáron amikor kint is alapból hideg van, de a vonaton nyomják a klímát, így didereg az ember.
Eddig buszon (főleg az autópályásokon) ilyen gondom nem volt, sötétben a közlekedő folyosón van egy alap világítás, míg minden utas felett egyénileg szabályozható olvasólámpa és klíma befúvó van. Soha nem volt gond ha mondjuk sötétségre vágytam, ellentétben a vasúttal.
ezt sajna osztom... én elég sznob vagyok ahhoz, ha már kurvasokat fizetek, hogy színvonalas, 21. századi szolgáltatást várjak el, nem pocokszagú, nyikorgós kocsikat 80-nal döcögve, ahol úgy fűtenek kulccsal lezárt ablakok és a külső 15°C mellett, mintha kint -60 lenne. nyáron meg a klíma csak álom marad, legalábbis azokon a vonalakon, ahol járok. éjszaka meg valóban, halvány lila fingom nincs, hol jár a vonat épp, mivel nincs SEMMILYEN utastájékoztatás, még egy rohadt mikrofonos hangosbemondó sem.
(most eszembe jutott a balatoni vonalon egy angol utastárs, aki a már megszüntetett venezia járaton a keszthelyi rokonait ment meglátogatni, panaszkodott a tájékoztatásra és senki sem szólt neki, hogy pótjegyes a vonat. a kalauz meg befizettette vele a büntetéssel együtt, aki természetesen egy mukkot nem beszélt semmilyen külföldi nyelven, de még magyarul se tudott rendesen. "PÓT TIKIT! FIZET! MÁNI! KILENCSZÁZ! NÁJN NULLA NULLA!")
és azokról a vonalakról ne is beszéljünk, ahol csak bzmotok járnak. csak annyit mondok: kaposvár-siófok. szerintem az a vonal európa legdurvább vasúti anomáliája.