Oldal: 78 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.07. 14:46
Szerző: markfelt
közelmúltbeli volános élmény:

nem tudtam pontos összeget adni, de csak párszáz forintot kellett volna visszaadni. a sofőr indirekt nemtetszését fejezte ki: "hát ezt nem hiszem el, hogy minden suttyónak vissza kell adni, mert nincs ám ideje kiszámolni!"

én pedig mondtam, szintén magamban, de hangosan, hogy "hihetetlen, hogy manapság a legutolsó bunkókat is felveszik buszsofőrnek, ahelyett, hogy kapálnának valahol"

nem engedett fel, de a pénzt se akarta visszaadni. végül visszaszereztem némi ordibálás után és panaszt tettem.
maradok a máv halberstadti kosz-csijainál, illetve a személyautónál.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.07. 12:57
Szerző: mlaszlo
Ivoa írta: A piros kapaszkodós szóló Volvokat is megvette a BKV. Lehet, hogy tisztábbak, mint a mienk, de ugyanúgy esnek szét (kipróbálhatóak pl. a 15/105 és egyéb járatokon).
Pár alkalommal utaztam velük, de nem voltak olyan rossz állapotban, mint a mi csuklós Volvoink, vagy az Alfabuszok a VT-nél, szerintem azok rosszabb állapotban vannak. Főleg a narancssárga kapaszkodós, legidősebb Volvok a megviseltek, ezek többsége jár a 7-esen, ami egyben az egyik legrosszabb állapotú utakon jár.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.07. 12:42
Szerző: Ivoa
mlaszlo írta:
asimov írta:A Volvo és Mercedes buszok mind hitelből lettek vásárolva és maguk a buszok a hitel fedezete.
A legutóbbi (2012 október) tenderen sok netszakértő szerint, azért nem magyar gyártó busza nyert (több magyar pályazó is volt) mert a magyar gyártók, nemzetközi piacon eladhatatlan buszat egy bank sem fogadta el fedezetként.

Annakidején, a 2004-ben kiírt BKV-s busztenderre egy magyar gyártói ajánlat sem érkezett.
Senki nem zárt ki senkit, csak hát ugye a minőségi elvárások... Az Ikarus, a vasfüggönyös időszak után beköszöntött szabadpiaci versenyhelyzetben -és az állami pénzcsapok elzárása után- pont ugyanúgy nem tudott bizonyítani, mint sok más hasonló, évtizedeken át mesterségesen életben tartott vállalat.
Itt most nem az utasokra kell gondolni, hogy nem vigyáznak rájuk, az egy dolog, de a BKV sem. Takarítás nulla, a szerelők ütik-vágják, a magyar utakat nem bírják, esnek szét, beáznak, jön le a műanyag burkolat, a kijelzők kiesnek a helyükről. Ilyen buszokat ki venne meg?
A piros kapaszkodós szóló Volvokat is megvette a BKV. Lehet, hogy tisztábbak, mint a mienk, de ugyanúgy esnek szét (kipróbálhatóak pl. a 15/105 és egyéb járatokon).

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.07. 12:41
Szerző: Ivoa
mlaszlo írta:
asimov írta:A Volvo és Mercedes buszok mind hitelből lettek vásárolva és maguk a buszok a hitel fedezete.
A legutóbbi (2012 október) tenderen sok netszakértő szerint, azért nem magyar gyártó busza nyert (több magyar pályazó is volt) mert a magyar gyártók, nemzetközi piacon eladhatatlan buszat egy bank sem fogadta el fedezetként.

Annakidején, a 2004-ben kiírt BKV-s busztenderre egy magyar gyártói ajánlat sem érkezett.
Senki nem zárt ki senkit, csak hát ugye a minőségi elvárások... Az Ikarus, a vasfüggönyös időszak után beköszöntött szabadpiaci versenyhelyzetben -és az állami pénzcsapok elzárása után- pont ugyanúgy nem tudott bizonyítani, mint sok más hasonló, évtizedeken át mesterségesen életben tartott vállalat.
Pedig a bérelt Ikarus busz, ami a 7-esen és a 109-esen jár, semmivel sem rosszabb más gyártók buszainál.
Egyébként ez a kitétel, hogy nemzetközi piacon eladható busz legyen, teljesen fölösleges volt a bankok részéről. 1-2 éves fővárosi használat után úgyis eladhatatlanok lesznek a buszok, akármilyen típusról van szó. Nézzük meg a Volvo-kat, a fiatalabbak még 10 évesek sincsenek, mégis szakadtabbak, mint a régi Ikarus-ok. Itt most nem az utasokra kell gondolni, hogy nem vigyáznak rájuk, az egy dolog, de a BKV sem. Takarítás nulla, a szerelők ütik-vágják, a magyar utakat nem bírják, esnek szét, beáznak, jön le a műanyag burkolat, a kijelzők kiesnek a helyükről. Ilyen buszokat ki venne meg?
Tudom, a Mercedesek a VT-Transman kezeiben lesznek, de az Alfabuszokat elnézve ott sem törődnek sokkal többet velük. Azok is egyre rosszabb bőrben vannak. Télen nagyon kellemes volt mindegyik, mert csak olyan apróság, hogy az ajtó tetejére visszatenni a szigetelő gumit, már nem fért bele és süvít be a hideg a 2-3 cm-es réseken. Amint lejár 1-2 év múlva a gyári garancia a Mercedesekre, azok sem lesznek kímélve.
Emlékszem én is erre a kitételre, de az szinte borítékolható, hogy ha netalán fizetésképtelenség miatt visszavennék a bankok a buszokat, akkor semmit nem fognak érni velük. Hacsak nem történik valami csoda és legalább azokat az útvonalakat rendbe teszi a főváros, amiken ezek a buszok járnak.
Azért szerintem ezek a Mercedes (de akár a 2004-2006 közötti Volvo buszok is) eladhatóak lesznek keletre (Románia, Bulgária, Szlovákia), ha itt lesz az ideje. Be is fürödnének a Credo flottával.

Más kérdés, hogy ma Mo-n a Credo az egyetlen buszgyár (nem veszem ide az egy darab fabrikált Ikarus buszt és a 13 darab fabrikált szegedi trolit, ami most készül). Azonban ennek a cégnek sem lehetne kizárólag a Volánokra koncentrálnia. Nyissanak szépen külföldre (pl. Románia), volna ott igény olcsó és új buszokra. Pont.
(bár én nagyon örülnék, ha a most futó 10 darabos buszbérleti tenderen a Credo nyerne, a gagyi debreceni Alfa-Volvokkal szemben)

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.07. 12:27
Szerző: mlaszlo
asimov írta:A Volvo és Mercedes buszok mind hitelből lettek vásárolva és maguk a buszok a hitel fedezete.
A legutóbbi (2012 október) tenderen sok netszakértő szerint, azért nem magyar gyártó busza nyert (több magyar pályazó is volt) mert a magyar gyártók, nemzetközi piacon eladhatatlan buszat egy bank sem fogadta el fedezetként.

Annakidején, a 2004-ben kiírt BKV-s busztenderre egy magyar gyártói ajánlat sem érkezett.
Senki nem zárt ki senkit, csak hát ugye a minőségi elvárások... Az Ikarus, a vasfüggönyös időszak után beköszöntött szabadpiaci versenyhelyzetben -és az állami pénzcsapok elzárása után- pont ugyanúgy nem tudott bizonyítani, mint sok más hasonló, évtizedeken át mesterségesen életben tartott vállalat.
Pedig a bérelt Ikarus busz, ami a 7-esen és a 109-esen jár, semmivel sem rosszabb más gyártók buszainál.
Egyébként ez a kitétel, hogy nemzetközi piacon eladható busz legyen, teljesen fölösleges volt a bankok részéről. 1-2 éves fővárosi használat után úgyis eladhatatlanok lesznek a buszok, akármilyen típusról van szó. Nézzük meg a Volvo-kat, a fiatalabbak még 10 évesek sincsenek, mégis szakadtabbak, mint a régi Ikarus-ok. Itt most nem az utasokra kell gondolni, hogy nem vigyáznak rájuk, az egy dolog, de a BKV sem. Takarítás nulla, a szerelők ütik-vágják, a magyar utakat nem bírják, esnek szét, beáznak, jön le a műanyag burkolat, a kijelzők kiesnek a helyükről. Ilyen buszokat ki venne meg?
Tudom, a Mercedesek a VT-Transman kezeiben lesznek, de az Alfabuszokat elnézve ott sem törődnek sokkal többet velük. Azok is egyre rosszabb bőrben vannak. Télen nagyon kellemes volt mindegyik, mert csak olyan apróság, hogy az ajtó tetejére visszatenni a szigetelő gumit, már nem fért bele és süvít be a hideg a 2-3 cm-es réseken. Amint lejár 1-2 év múlva a gyári garancia a Mercedesekre, azok sem lesznek kímélve.
Emlékszem én is erre a kitételre, de az szinte borítékolható, hogy ha netalán fizetésképtelenség miatt visszavennék a bankok a buszokat, akkor semmit nem fognak érni velük. Hacsak nem történik valami csoda és legalább azokat az útvonalakat rendbe teszi a főváros, amiken ezek a buszok járnak.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.07. 10:15
Szerző: asimov
A Volvo és Mercedes buszok mind hitelből lettek vásárolva és maguk a buszok a hitel fedezete.
A legutóbbi (2012 október) tenderen sok netszakértő szerint, azért nem magyar gyártó busza nyert (több magyar pályazó is volt) mert a magyar gyártók, nemzetközi piacon eladhatatlan buszat egy bank sem fogadta el fedezetként.

Annakidején, a 2004-ben kiírt BKV-s busztenderre egy magyar gyártói ajánlat sem érkezett.
Senki nem zárt ki senkit, csak hát ugye a minőségi elvárások... Az Ikarus, a vasfüggönyös időszak után beköszöntött szabadpiaci versenyhelyzetben -és az állami pénzcsapok elzárása után- pont ugyanúgy nem tudott bizonyítani, mint sok más hasonló, évtizedeken át mesterségesen életben tartott vállalat.
mlaszlo írta: ...
A magyar gyártókat szinte mindig kizárják, a Mercedes és a Volvo pedig nem feltétlenül a legolcsóbb márka, alkatrészt tekintve.
...

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.07. 08:31
Szerző: mlaszlo
jeek írta:]

Úgy, hogy a több tucat 20-30 éves IKARUS karbantartási költségei magasabbak, mint az újonnan vásárolt akár még 1-2 évig garanciális új autóbuszoké.
Nem tudom hogy alakulnak a karbantartási költségek, de szerintem a Volvoké nem lehet sokkal alacsonyabb, mint az Ikarusoké, különben nem lenne leállítva számos busz donorként. A magyar gyártókat szinte mindig kizárják, a Mercedes és a Volvo pedig nem feltétlenül a legolcsóbb márka, alkatrészt tekintve.
A másik pedig, hogy a Volvok gyenge motorral lettek megrendelve, ezért rossz esetben közel kétszer annyit is fogyaszthatnak, mint az Ikarus-ok. Így lehet amit megspórolnának a karbantartáson, azt elviszi az üzemanyag többletkiadás.
Mellesleg az agglomerációs vonalaknál biztos vagyok benne, hogy úgy kalkulálták ki a településektől beszedett összegeket, hogy abban benne van az adott vonalakra szóló karbantartási plusz költségek is.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.06. 23:19
Szerző: tomee87
mlaszlo írta: http://index.hu/belfold/2013/04/06/ered ... i_tendere/

http://index.hu/belfold/2013/04/06/a_vo ... aratokrol/

A közlemény szerint a buszvonalak átvételével a kormányzatnak célja, hogy ezzel is hozzájáruljon „az elavult technológiával és műszaki körülmények között működő, évről évre egyre nagyobb veszteséget felhalmozó fővárosi közösségi közlekedés ésszerűsítéshez”.

Nem értem, hogy jön ide a veszteség és az ésszerűsítés? A BKV pont hogy ragaszkodna ezekhez a vonalakhoz, hiszen pont hogy jól jövedelmező járatokról van szó.
Úgy, hogy a több tucat 20-30 éves IKARUS karbantartási költségei magasabbak, mint az újonnan vásárolt akár még 1-2 évig garanciális új autóbuszoké.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.06. 19:36
Szerző: mlaszlo
krisz83 írta: Azért vicces, hogy kb 3 hét van Május 1-ig.
Senki semmit nem tud, hogy mi lesz, hogy lesz. Hogy milyen busz jön majd, jön e majd egyáltalán, vagy csak 10 percenként.... Vicc az ami ebben az országban történik.
Ha lesz egy ekkora volumenű szolgáltató váltás, azért azt illene legalább 1 hónappal előre bejelenteni.
Még a 288-as, és 289-es busz szolgáltató váltása is kb 5 héttel előtte jelezve lett a megállókban, pedig lényegesen kevesebb embert szállítanak.
Nekem pl nemsokára lejár a környéki BKK bérletem. Vegyek újra, vagy ne, mert nem is lesz jó május 1-től...
Komolyan mondom, hogy vissza fogok szokni az autóra.
http://index.hu/belfold/2013/04/06/ered ... i_tendere/

http://index.hu/belfold/2013/04/06/a_vo ... aratokrol/

A közlemény szerint a buszvonalak átvételével a kormányzatnak célja, hogy ezzel is hozzájáruljon „az elavult technológiával és műszaki körülmények között működő, évről évre egyre nagyobb veszteséget felhalmozó fővárosi közösségi közlekedés ésszerűsítéshez”.

Nem értem, hogy jön ide a veszteség és az ésszerűsítés? A BKV pont hogy ragaszkodna ezekhez a vonalakhoz, hiszen pont hogy jól jövedelmező járatokról van szó.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.04.06. 12:05
Szerző: markfelt
valaki, aki ért a mávhoz:

a halberstadti kocsik szép új festést, fényezést kaptak kívülről. belül pedig szerintem 5 éve nem takarították őket. felújítás sem volt. van, amelyikben még a szemetet sem szedik össze. büdös is van. kezem ragad a kosztól, miután felszálltam egy ilyenre. ablaküveg-rétegek közé beolvadt és lecsúszott a német tájékoztató matrica. kellemetlen látvány.

ezeknek mi az oka? van rá esély, hogy a közeljövőben kapnak egy olyan felújítást, mint az új fecskék?

és annak mi az oka, hogy zavaróan nyekeregnek, főleg kanyarodáskor? biztonságosak, megfelelő műszaki színvonalúak ezek a vonatok?

-----

tárnok-fehérvár vonalon nagyon szépen megcsinálták a pályát és a megállókat, kár, hogy jó részük már össze van taggelve és graffitizve. ennek kapcsán várható valami intézkedés? megelőző és javító.