Oldal: 86 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.14. 09:25
Szerző: szemilan
A havazás miatt, illetve a Budapesten és környékén jelentősen lelassult forgalomra tekintettel Tarlós István főpolgármester engedélye alapján a Budapesti Közlekedési Központ a mai napra, január 14-én hétfőn 24 óráig ingyenes tömegközlekedést biztosít a BKK teljes vonalhálózatán (Budapesten és az érintett agglomerációs busz- és hév-vonalakon), írja a BKK a Facebook oldalán.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.11. 22:28
Szerző: krisz83
jeek írta: Közbeszerzések:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED%3ANOTI ... HTML&src=0

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED%3ANOTI ... HTML&src=0
Na az a plusz jel nem kell oda! Tudtommal a 132 buszt addig bérli, ameddig a 114 új meg nem érkezik.
Tehát nem összesen lesz ennyi busz!

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.11. 16:50
Szerző: tomee87
krisz83 írta:
Kicsit utána néztem a dolgoknak. Jelen pillanatban csúcsidőben kb. 127 busz hagyja el a városhatárt a Bkv üzemeltetésében, és kb. még plusz 6-10 a VT-Transman üzemeltetésében. Ez kb. 137 autóbusz.
Ezek helyett érkezik a Volánbuszhoz 114 autóbusz, mert a többi nem az agglomerációs járatokra érkezik, hanem a Volán más területeire. Szóval ha ki is adják minden nap mind a 114 buszt (ami szinte kizárt, mert nem lehet 100%-os kiadást biztosítani sehol sem a műszaki hibák és más problémák miatt), az akkor is 29-33 busszal kevesebb mint eddig. Plusz az első ajtózás miatt nő a menetidő (pl. a 240E-n biztos), ami miatt még inkább kevés lesz ez a busz mennyiség.
114 db új buszt vesz + 132 db-ot bérel a Volánbusz:
Közbeszerzések:

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED%3ANOTI ... HTML&src=0

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED%3ANOTI ... HTML&src=0

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.11. 11:41
Szerző: krisz83
jeek írta: Majdnem 200 új buszt vesznek, nyilván a megfelelő követési idők miatt.
Senki nem mondta, hogy helyközi buszként fognak járni a Volán járatok. Reméljük tényleg nem. A Volán számos városban közlekedtet helyi járatokat és ott sem a sofőrtől veszik meg a jegyet, hanem ugyanúgy jegykezelés/lyukasztás van meg olcsóbb elővételi jegy, mint a BKV-nál.
Az útvonalat meg úgysem a Volán, hanem a megrendelő minisztérium/önkormányzat határozza meg minden esetben. Tehát ha a minisztérium/önkormányzat azt mondja a BKV-nak, hogy holnaptól nem mész a Móriczig akkor a BKV sem fog menni a Móriczig, nem csak a Volán.
Kicsit utána néztem a dolgoknak. Jelen pillanatban csúcsidőben kb. 127 busz hagyja el a városhatárt a Bkv üzemeltetésében, és kb. még plusz 6-10 a VT-Transman üzemeltetésében. Ez kb. 137 autóbusz.
Ezek helyett érkezik a Volánbuszhoz 114 autóbusz, mert a többi nem az agglomerációs járatokra érkezik, hanem a Volán más területeire. Szóval ha ki is adják minden nap mind a 114 buszt (ami szinte kizárt, mert nem lehet 100%-os kiadást biztosítani sehol sem a műszaki hibák és más problémák miatt), az akkor is 29-33 busszal kevesebb mint eddig. Plusz az első ajtózás miatt nő a menetidő (pl. a 240E-n biztos), ami miatt még inkább kevés lesz ez a busz mennyiség.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.10. 16:32
Szerző: tomee87
mlaszlo írta:
De ne a belvárost vegyük átlagnak, ott él x ember, de sokan laknak kertvárosban vagy külső kerületekben, ott közel sincs már olyan színvonalú szolgáltatás. Ott átlagban ugyanúgy 10-15, illetve 20-30 perces járatkövetések vannak, nem egy helyen 15-20 éves régi Ikarus buszokkal.
Az átlag utas egyébként itt sem használ többet 2-3 járatnál, hiába érvényes mindenre a bérletet, nem hiszem hogy olyan sokan vannak, akik minden hónapban beutazgatnák a várost, az összes járattal.
Egyébként az is más, hogy más városokban jellemzőek a várost átszelő járatok, míg a fővárosban sok apró vonal van, sok átszállásra kényszerítve az utasokat.
Nyíregyháza, elvileg az ország legszegényebb megyéje, azért ezt hozom fel először példának.

H32-es elővárosi buszjárat: http://www.szabolcsvolan.hu/szforg/iskola/h32.htm?v
örülnének ők a 20-30 perces követésnek :) És ez még sűrűbb elővárosi járat, a többi közül.

Ára (március 1-től áremelés várható!):
Kékkel jelölt megállók helyi megállók, zölddel az elővárosiak.
Havibérlet, helyi szakaszon, összvonalas: 6120Ft
Havibérlet, elővárosi szakaszon, egyvonalas: 5400Ft
Havibérlet, elővárosi szakaszon, összvonalas: 8000Ft

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.10. 15:59
Szerző: mlaszlo
jeek írta: Nem, de egy ország fővárosában mindenhol drágább a közlekedés, mint más kisebb városokban. Ennek így kéne rendjén lennie, mivel a fővárosban jóval magasabb színtű szolgáltatást nyújtanak, jóval drágább üzemelési költségekkel, mint egy harmad, negyed, ötöd akkora városban. De sajnos itt Magyarországon úgy néz ki teljesen normális, és elfogadott, hogy bizonyos bérletfajták és lassan a vonaljegy is egy vidéki kisebb városban drágábban kaphatóak, mint a nagy fővárosban. Persze ezt csak a fővárosiak tartják normális állapotnak így...
De ne a belvárost vegyük átlagnak, ott él x ember, de sokan laknak kertvárosban vagy külső kerületekben, ott közel sincs már olyan színvonalú szolgáltatás. Ott átlagban ugyanúgy 10-15, illetve 20-30 perces járatkövetések vannak, nem egy helyen 15-20 éves régi Ikarus buszokkal.
Az átlag utas egyébként itt sem használ többet 2-3 járatnál, hiába érvényes mindenre a bérletet, nem hiszem hogy olyan sokan vannak, akik minden hónapban beutazgatnák a várost, az összes járattal.
Egyébként az is más, hogy más városokban jellemzőek a várost átszelő járatok, míg a fővárosban sok apró vonal van, sok átszállásra kényszerítve az utasokat.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.10. 15:41
Szerző: tomee87
mlaszlo írta:
Viteldíjat ilyen szempontok alapján nem lehet meghatározni. Akkor ennyi erővel nézhetnénk, hogy Budapesten a 7-es buszra 1000.-Ft legyen a jegy, mert 3-4 percenként jár, ráadásul van alacsonypadlós is, a 113-asra viszont csak 100.-Ft legyen, mert óránként jár zömmel magaspadlós régi buszokkal? Ezt nem gondolod komolyan. A viteldíj az "A"-ból "B"-be eljutás árát tartalmazza, nem a járatsűrűséget.
Nem, de egy ország fővárosában mindenhol drágább a közlekedés, mint más kisebb városokban. Ennek így kéne rendjén lennie, mivel a fővárosban jóval magasabb színtű szolgáltatást nyújtanak, jóval drágább üzemelési költségekkel, mint egy harmad, negyed, ötöd akkora városban. De sajnos itt Magyarországon úgy néz ki teljesen normális, és elfogadott, hogy bizonyos bérletfajták és lassan a vonaljegy is egy vidéki kisebb városban drágábban kaphatóak, mint a nagy fővárosban. Persze ezt csak a fővárosiak tartják normális állapotnak így...

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.10. 15:23
Szerző: mlaszlo
jeek írta: Nem. Hanem az igénybevehető szolgálatatások mennyisége és minősége alapján.
Azért ha Budapesten 2-3 percenként jár a metro 350Ft-ért sőt ha jól tudom van olcsóbb jegy is! Vicc!
Akkor Sopronban, Győrben, Nagykanizsán, Zalaegerszegen stb. 20-30 perceket várjon valaki, hogy utazhasson 300-320Ft-ért egy tömött buszon? Szerinted ez logikus, szerintem is. Ez is vicc kategória. És akkor állandóan a pestiek sírásával van tele a sajtó. Nem pedig azzal, hogy Sopronban már 320Ft egy vonaljegy és egyre kevesebb járat jár... Ez is vicc!
Viteldíjat ilyen szempontok alapján nem lehet meghatározni. Akkor ennyi erővel nézhetnénk, hogy Budapesten a 7-es buszra 1000.-Ft legyen a jegy, mert 3-4 percenként jár, ráadásul van alacsonypadlós is, a 113-asra viszont csak 100.-Ft legyen, mert óránként jár zömmel magaspadlós régi buszokkal? Ezt nem gondolod komolyan. A viteldíj az "A"-ból "B"-be eljutás árát tartalmazza, nem a járatsűrűséget.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.10. 15:17
Szerző: krisz83
http://www.origo.hu/itthon/20130110-vol ... korul.html
Az éjszakai buszokra leszek kíváncsi, illetve a bejutás időtartama nő e vajon. Az hogy csak jeggyel, bérlettel lehet felszállni, egyfelől jó, mert kevesebb lesz az utas, másfelől viszont kérdés, hogy lassul e a bejutás.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.10. 13:11
Szerző: krisz83
jeek írta:
A jegy és bérlet dologra annyit mondanék, hogy Felsőzsolcára évtizedek óta MVK-s kék buszok járnak. De mégse fogadják el a miskolci béreltet. Akik a 7-es busszal utaznak más béreltet kell váltaniuk ami csak a 7-es buszra érvényes, a többi városi MVK járatra nem.
A Miskolci bérelttel nem vehetőek igénybe a Volán járatai, még városon belül sem, illetve az agglomerációban sem.
Tehát ezt már megint ilyen "jajj a szegény pestieknek többet kell fizetni" dolognak érzem, amikor vidéken ez teljesen egyértelmű és nem tűntetnek érte, hogy a Volánra Volán bérlet, MVK-ra MVK bérlet, MÁV-Startra MÁV-Start bérlet kell.
Miskolcon az MVK összvonalas havibérlet 7000Ft + a 7-es buszra Felsőzsolcáig 6700Ft = 13700Ft. És ezzel csak az MVK buszain és villamosain valamint a 7-es buszon utazhatsz. Volánbuszra, vonatra nem szállhatsz fel még városon belül sem, de még Felsőzsolcáig sem!
Csak Te egyvalamit kihagytál, ráadásul egy igen fontos dolgot.
Budaörs éves szinten közel 400, azaz négyszáz millió forintot fizet azért, hogy Budaörsre ennyi busz, ilyen sűrűn járjon.
Érdemes a kérdést így is megvizsgálni.
Nyilván ha se Budaörs, se Budakeszi, se Törökbálint egy forintot sem adna, akkor vagy nem járna ki ennyi busz, vagy jóval drágább lenne nálunk is az élet.
De ha már itt tartunk ott van Debrecen. 6500FT a havi bérlet, és van pár járatuk ami jóval sűrűbben jár mint 10 perc. (Csúcsidőben)