Oldal: 87 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.10. 10:51
Szerző: tomee87
adminisztrator írta: Szerinted a települések méretével arányosan kéne beárazni a tömegközlekedési szolgáltatásokat?
Nem. Hanem az igénybevehető szolgálatatások mennyisége és minősége alapján.
Azért ha Budapesten 2-3 percenként jár a metro 350Ft-ért sőt ha jól tudom van olcsóbb jegy is! Vicc!
Akkor Sopronban, Győrben, Nagykanizsán, Zalaegerszegen stb. 20-30 perceket várjon valaki, hogy utazhasson 300-320Ft-ért egy tömött buszon? Szerinted ez logikus, szerintem is. Ez is vicc kategória. És akkor állandóan a pestiek sírásával van tele a sajtó. Nem pedig azzal, hogy Sopronban már 320Ft egy vonaljegy és egyre kevesebb járat jár... Ez is vicc!

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.09. 23:43
Szerző: PooLee
Egyébként Bludenz 13.000 fős városka Ausztriában; a helyi közlekedésre a legolcsóbb típusú jegy 1,30 euró. Bécs 1.700.000 fős nagyváros. A vonaljegy 2 euró. Mekkora barmok ők is, basszus!

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.09. 23:39
Szerző: PooLee
Hm, ez a települések nagyságával arányosan történő beárazás teljesen okos ötlet! Mivel Budapest 29x akkora, mint Sopron, legyen a vonaljegy is 29x drágább! Azaz elővételben 9280 Ft. Korrektül hangzik, én támogatom!

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.09. 22:09
Szerző: markfelt
jeek írta:
adminisztrator írta: Hát hallod, ez mekkora faszság. :)

Szívj egy nagy mély levegőt, és gondold át.
Végülis, ha azt vesszük. Egy 58000-es Sopronban egy utas 300Ft-ot fizet egy vonaljegyért és kap 30 percenként járó buszokat, míg egy 1,7 milliós Budapesten 350Ft-ot fizet és kap akár 2-3 percenként járó metrokat, trolikat, buszokat, villamosokat. Végülis most, hogy mondod ez így tényleg reális és jó, hogy így van. (és ez 1 példa a sok közül, külföldi fővárosokat már fel sem merek hozni a 700-800Ft-os vonaljegy árakkal).
Szerinted a települések méretével arányosan kéne beárazni a tömegközlekedési szolgáltatásokat?

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.09. 22:06
Szerző: djlacee
jeek írta:Egy 58000-es Sopronban egy utas 300Ft-ot fizet egy vonaljegyért és kap 30 percenként járó buszokat, míg egy 1,7 milliós Budapesten 350Ft-ot fizet és kap akár 2-3 percenként járó metrokat, trolikat, buszokat, villamosokat. Végülis most, hogy mondod ez így tényleg reális és jó, hogy így van. (és ez 1 példa a sok közül, külföldi fővárosokat már fel sem merek hozni a 700-800Ft-os vonaljegy árakkal).
már 320Ft elővételben, sofőrnél meg 390
és valóban, itt tömegközlekedni úgy lehet, hogy alapból sétálsz, és ha esetleg jön valami busz, arra felszállsz

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.09. 21:57
Szerző: asimov
Kis -videki- varosomban az "osszvonalas" haviberlet valami 3700 Ft, es csak nehany, par km-es korzetben kozlekedo helyi buszjaratra jo, melyek ugy 3/4 orankent kozlekednek szezonban. Azon kivul 6..8 jarat/nap. Hetvegen megannyi sem. Vonaljegy a par km-s korben kozlekedo buszjaratokra 200 Ft/felszallas.
A budapesti BKK (BKV?) haviberlet 10500 Ft, es valami 300 db. buszjaraton, harom metro vonalon, 5 HEV vonalon, meg meg ki tudja min lehet vele utazni, Budapest kozig. hatarain belul, ugy tudom.

Osszehasonlitva a kettot, szerintem tesom 10500 Ft-os budapesti haviberlete olcsobb, mint az en 3700 Ft-osom...
En is jol vagyok, ahol vagyok, csak nekem is csipi kicsit a szemem az, ha budapestiek sirnak a "draga" tomegkozlekedesuk miatt.
Persze, Budapest kb. 1.5 millio valasztopolgar.. ennyi szavazoval egy kormany sem mer)t) szembemenni, igy Budapesten mindig is olcso lesz a tomegkozlekedes, barmibe is kerul ez.
jeek írta:Nekem nincs bajom a vidéki élettel.
Csak a budapestiek akadnak ki rögtön, hogy jajj így drága meg jajj úgy drága, meg egyre nehezebb lesz a közlekedés. Lehet vidékre költözni, aztán majd rájönnek, hogy hoppá Budapesten még így is olcsóbb és jobb a közlekedés, mint máshol az országban, köszönhetően nekünk, vidékieknek....

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.09. 21:46
Szerző: tomee87
adminisztrator írta: Hát hallod, ez mekkora faszság. :)

Szívj egy nagy mély levegőt, és gondold át.
Végülis, ha azt vesszük. Egy 58000-es Sopronban egy utas 300Ft-ot fizet egy vonaljegyért és kap 30 percenként járó buszokat, míg egy 1,7 milliós Budapesten 350Ft-ot fizet és kap akár 2-3 percenként járó metrokat, trolikat, buszokat, villamosokat. Végülis most, hogy mondod ez így tényleg reális és jó, hogy így van. (és ez 1 példa a sok közül, külföldi fővárosokat már fel sem merek hozni a 700-800Ft-os vonaljegy árakkal).

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.09. 21:35
Szerző: markfelt
jeek írta:Nekem nincs bajom a vidéki élettel.
Csak a budapestiek akadnak ki rögtön, hogy jajj így drága meg jajj úgy drága, meg egyre nehezebb lesz a közlekedés. Lehet vidékre költözni, aztán majd rájönnek, hogy hoppá Budapesten még így is olcsóbb és jobb a közlekedés, mint máshol az országban, köszönhetően nekünk, vidékieknek....
Hát hallod, ez mekkora faszság. :)

Szívj egy nagy mély levegőt, és gondold át.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.09. 21:29
Szerző: tomee87
Nekem nincs bajom a vidéki élettel.
Csak a budapestiek akadnak ki rögtön, hogy jajj így drága meg jajj úgy drága, meg egyre nehezebb lesz a közlekedés. Lehet vidékre költözni, aztán majd rájönnek, hogy hoppá Budapesten még így is olcsóbb és jobb a közlekedés, mint máshol az országban, köszönhetően nekünk, vidékieknek....

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2013.01.09. 21:11
Szerző: markfelt
A BKK nem termel veszteséget, az a BKV.
Mellesleg egyre kevésbé deficites, köszönhetően a racionalizációnak.

Ha ennyire nem tetszik a vidéki élet, költözz fel.