A frekvencia nem a Médiatanácsé, a frekvencia a hallgatóké!
Részletek a Klubrádió elnémítási kísérletéről
A Médiatanács szóvivője karácsonyi sajtótájékoztatóján beszámolt arról a kitartásról, amellyel „függetlenségét megőrzendő”, ellenállt a nemzetközi és hazai nyomásnak, és nem a Klubrádiónak adta a 95.3 MHz frekvencia használati jogát. Ez a nyomás elsősorban Önöktől jöhetett, kedves hallgatók, mert sokan vannak és eléggé el nem ítélhető módon a Klubrádiót akarják hallgatni. Önökkel, velünk szemben, akik legalább félmillióan vagyunk, meg kell védeni a közvagyont, mert annak az a jó, ha egy nevenincs társaság talán még oroszul is elmondja dalban ötszáz embernek, mikor viszik el a sarki kukát.
Azt állította a szóvivő asszony, hogy a Klubrádió olyan pályázati feltételeket kívánt, amelyek mellett csak ő nyerhet. Ez nem igaz, a Klubrádió azt kérte, a talk and news, a beszélő rádió műfaja kapjon preferenciát ezen a hullámsávon, és a pályáztató vegye figyelembe a hallgatók erre vonatkozó határozott óhaját, amit pontosan kifejez a hallgatottság.
Azt is állítja a szóvivő asszony, hogy a Klubrádió politikai provokációnak beillően gyenge pályázatot nyújtott be az ún. objektív kritériumokat illetően. Nézzük meg konkrétan először is ezt közelebbről:
Összesen hat ilyennek becézett eleme volt a pontozásnak. Az öt értékelt pályázónak e kategóriákban 53, 54, 55, 56, ill. 57 pontot sikerült elérnie. Az 53 jelenti a politikai provokációt… Talán nem érdektelen megjegyezni, hogy a Klubrádió ugyan nem ajánlott 60%-ot meghaladó zenei tartalmat, hanem csak 40-et, ami 3 pont veszteséget okozott, de kifejezte a kompromisszum iránti készséget egy akkor még pályázatnak hitt folyamatban. Maga a szóvivő bíztatott erre korábban, sokszor hangsúlyozva, hogy nem csak zenei rádiók nyerhetnek. Jegyezzük meg, egy beszélő rádió frekvenciáját zenei formátumra kiírni ha nem politikai provokáció, akkor hatalommal való visszaélés. A másik elem, amivel kapcsolatban provokatív magatartást emleget a t. Hatóság szóvivője útján, az az „elképesztően alacsony” díjajánlat. Ez pedig úgy néz ki, hogy a nyertes világcég 75 milliós ajánlatával 15 ponthoz jutott, míg a Klubrádió 55 millióval sértette a tender komolyságát (további két pályázó forintra ugyanezt tette), 11 pont ellenében. A többi, tehát összesen négy objektív kategóriában a Klubrádió a maximális pontszámokat érte el!
A fentiek alapján a hitelessége kockáztatása nélkül senki nem állíthatja, hogy a szóvivő asszony igazat mondott volna.
És most lassan eljutunk a lényeghez. Az ajánlott műsorterv tartalmasságát kifejező szubjektív pontokból a Klubrádió tizenkettőt kapott, ez eddig rendben is van, ebből még tisztességes végeredmény is kijöhet. Az értékelésből kitűnik, ez az a tétel, amelyik a közéleti tartalmat hivatott értékelni. A nyertesnek nyilvánított Autórádió kft., amely a Klubrádióhoz képest kevesebb, mint fele annyi szöveges műsorral kívánja megörvendeztetni a hallgatókat, kilenc pontos jutalmat kapott. Nem nyolcat, vagy hetet, nem is tízet, hanem kilencet. Éppen annyit, amennyivel nyertesnek hozható ki. És ha most mindent összeadunk, akkor megkapjuk a végeredményt: 1. Autórádió kft 66 pont, 2. Klubrádió Zrt. 65 pont!
És ne feledkezzünk meg róla: a négy hónapig tartó pályázat teljes takarásban zajlott, közben „bármi” is történhetett…
A Klubrádió hatalmas munkával, komoly anyagi áldozattal, kompromisszumokat is vállalva vett részt az ún. frekvenciapályázaton, felkínálva a lehetőséget a korrekt és a közvélemény akaratát is figyelembe vevő döntéshez. Ezzel a lehetőséggel a Médiatanács nem élt. A korrekció esélye még mindig nyitva áll a számára. Tegye meg, ezt várják el az emberek, ezt kívánja meg a tisztesség!
Forrás:
http://www.klubradio.hu