Oldal: 91 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.12.12. 08:55
Szerző: mlaszlo
PooLee írta: Ez semmiképpen sem lenne jó ötlet! Utaztál már légkondícionálósra kialakított járművön, ahol ezt megtették? Évszaktól függetlenül garantálható, hogy elviselhetetlen lesz az utastérben tartózkodni, ugyanis az emberek belihegik. Nyáron megfulladsz tőle, télen meg szinte garantált, hogy elkapsz valami betegséget. Ha folyamatosan érkezik friss levegő utánpótlás, az elviselhetőbbé teszi a helyzetet.
Nyáron működjön a klíma, de télen szerintem fölösleges. Más járműveken sem megy télen a klíma, hanem fűtenek és egyáltalán nem elviselhetetlen az utastér. Sokkal rosszabb, hogy felszállsz a villamosra és a klíma a nyakadba fújja a hideg levegőt.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.12.12. 08:52
Szerző: mlaszlo
djlacee írta:Akkor nem szóltam, helyi járatban van nálunk csak 280-as Ikarus, de azokban a csukló részben nincs fűtőtest
A Volánbusznál nem jöttem rá vajon mi alapján adják ki a buszokat, van olyan nap, amikor szinte csak Mercedes és IK435-ösök járnak és van amikor csak régi 280-asok (ráadásul hétvégén is előfordul, amikor jóval kevesebb busz jár). Először arra gondoltam, hogy nem mindegyik vezető vezetheti mindegyik típust, de aztán tapasztaltam, hogy ugyanaz a sofőr különböző buszokkal is megy.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.12.12. 00:08
Szerző: PooLee
mlaszlo írta:Bár azt sem értem télen miért hideg levegőt fúj be a klíma a Combino villamosokon. Inkább akkor kapcsolnák ki teljesen.
Ez semmiképpen sem lenne jó ötlet! Utaztál már légkondícionálósra kialakított járművön, ahol ezt megtették? Évszaktól függetlenül garantálható, hogy elviselhetetlen lesz az utastérben tartózkodni, ugyanis az emberek belihegik. Nyáron megfulladsz tőle, télen meg szinte garantált, hogy elkapsz valami betegséget. Ha folyamatosan érkezik friss levegő utánpótlás, az elviselhetőbbé teszi a helyzetet.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.12.11. 23:12
Szerző: djlacee
Akkor nem szóltam, helyi járatban van nálunk csak 280-as Ikarus, de azokban a csukló részben nincs fűtőtest

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.12.11. 23:05
Szerző: mlaszlo
djlacee írta:Talán mert a csuklóban nincs lehetőség fűtésre? Mi kéne, olajradiátor?
Miért ne lenne rá lehetőség? Számos más busz van, ami az egész utasteret tudja fűteni, pl. a 435-ösök is az egész buszt tudják fűteni és nem mai darabok. A 280-as és classic ikarusok nagy részében megvan a csukló utáni részben is a fűtőtest, csak az esetek 99%-ában nem kapcsolják be. Azért 30-40 percet végigutazni a fagyos utastérben nem annyira kellemes.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.12.11. 22:06
Szerző: djlacee
Talán mert a csuklóban nincs lehetőség fűtésre? Mi kéne, olajradiátor?

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.12.11. 21:48
Szerző: mlaszlo
LuciFerko írta: Pedig ma a 18 órás Székesfehérvár - Simontornya járaton úgy befűtöttek, hogy majdnem meggyulladtam :D
Többnyire a Volánbuszokon errefelé is fűtenek, bár ott is vannak érdekességek, pl. az Ikarusok, a régiek és az újabb classic csuklósok is, csak a busz első felében fűtenek, a csuklótól hátrafelé már nem.
Nem azt mondom, hogy 20 fok kell az utastérben, de amikor kint -5, -7 fok van, akkor azért nem jönne rosszul ha az utastérben legalább valamivel nulla fok fölött lenne a hőmérséklet.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.12.11. 21:44
Szerző: LuciFerko
mlaszlo írta:Télen ha megy a fűtés a buszon, akkor jelentősen megnő a fogyasztás? Csak azért kérdezem, mert BKV-n a Volvo buszokon se nagyon fűtenek, pedig nem hiszem, hogy azoknak is rossz lenne a fűtése, mint a régi Ikarusoknak. Az is érdekes, hogy a VT-Transmant ha jól tudom meg is büntethetik, ha nem megy a fűtés vagy nyáron a klíma, BKV buszoknál persze ez nem számít ...
Pedig ma a 18 órás Székesfehérvár - Simontornya járaton úgy befűtöttek, hogy majdnem meggyulladtam :D

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.12.11. 21:41
Szerző: mlaszlo
Télen ha megy a fűtés a buszon, akkor jelentősen megnő a fogyasztás? Csak azért kérdezem, mert BKV-n a Volvo buszokon se nagyon fűtenek, pedig nem hiszem, hogy azoknak is rossz lenne a fűtése, mint a régi Ikarusoknak. Az is érdekes, hogy a VT-Transmant ha jól tudom meg is büntethetik, ha nem megy a fűtés vagy nyáron a klíma, BKV buszoknál persze ez nem számít ...
Bár azt sem értem télen miért hideg levegőt fúj be a klíma a Combino villamosokon. Inkább akkor kapcsolnák ki teljesen.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.12.10. 19:24
Szerző: asimov
Ez mar kezd tragedikomediaba atmenni :)
http://www.origo.hu/itthon/20121210-mus ... metro.html