Oldal: 93 / 219

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.11.14. 13:14
Szerző: LuciFerko
Mindkettőtökkel részben egyet tudok érteni. Tényleg sokan olyan rossz anyagi körülmények közt élnek, hogyha nem lenne kedvezmény, kb be lennének zárva a faluba. De viszont sok nyugdíjas szeret visszaélni, tényleg inkább egész nap utazik a fűtött buszon/vonaton, csak otthon ne keljen fűteni. Pl a szomszédnéni télen gyanúsan sokat jár Budapestre és Pécsre.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.11.14. 12:42
Szerző: tomee87
rmihaly76 írta: Ne dolj be a propagandanak.
Nem dőlök be, ebben dolgozom. Tudom nagyon jól, hogy kik és milyen jogcímen kapnak ma Magyarországon teljes vagy 90%-os utazási kedvezményt. Szerintem Te a kedvezmények 80%-át nem ismered, így nem tudod azt, hogy pl. a nyugdíjasokon kívül még mennyien jogosultak ma Magyarországon ingyenes vagy 90%-os utazási kedvezményre. Meglepődnél, biztos vagyok benne.
Azt is tudom nagyon jól, hogy az ingyen utazók általában hova és miért utaznak, mert közlik velem gyakran. Sőt sokan még azt is közlik, hogy ha csak 100Ft-ot is ki kéne adnia a jegyre, biztos, hogy otthon maradna és nem utazna sehova.

Az általad felhozott érveknek nem tudok sajnos igazat adni, mert ilyen alapon bárkinek járna az ingyenes vagy 90%-os utazás. Nézzünk pl. egy átlagos magyar családot. 2 dolgozó szülő, 2 iskolás gyerek. A 2 gyereknek be kell járni iskolába, ha helyközi utazással teszi ezt meg, a 2 gyerek havibérlete átlagosan 6000-8000Ft körül mozog (távolságtól függően) ha szerencsés helyen laknak ennyiből megússzák. Ha nem, akkor még kell venni városi bérletet is, ami még plusz 7000-8000Ft-al drágítja a 2 gyerek iskolába járását. Tehát már csak az iskolába járással elmegy havonta minimum egy 10-es. Arról nem beszélve, hogy a szülőnek is kell utazni a munkahelyre, neki nyilván ez még drágább.

A másik kérdésem. Magyarországon miért kell jóléti szolgálatnak tekinteni a közösségi közlekedést? Ha valakinek nincs pénze, nem telefonál annyit, spórol az árammal, vízzel stb. Mert semmi nincs ingyen! A közlekedés miért van ingyen? Ha valakinek nincs pénze, miért utazhat akár non-stop a fűtött buszon, vonaton. Addig sem kell otthon fűteni? Mindezt az állam hatalmas kárára.
Persze így van ez jól, támogassunk egy-egy réteget ezzel, akik jól ki is használják ezt a lehetőséget és akkor csodálkozzunk, hogy még mindig 1960-as évekbeli vonatokon utazunk meg, hogy egyre ritkábban jár a busz stb. stb.

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.11.13. 22:30
Szerző: asimov
Azert itt se minden fekete es feher.
Nem keves nyugdijas az unokaihoz utazik rendszeresen a kedvezmenyes jeggyel/berlettel azert, hogy vigyazzon azokra. Ha ezt nem tennek (vagy a dragabb jegy/berlet miatt nem tudnak ezt megtenni), akkor az elobb emlitett unokak szulei nem, vagy nagyon nehezkesen tudnak csak munkat vallalni: felveteli beszelgetesnel 10-bol 9-szer megkerdezik azt, hogy van-e gyerek, aztan mindjart azt is, hogy ki vigyaz a gyerekre, ha az beteg lesz. Az unokaikra rendszeresen vigyazo nyugdijasok -eppen ilyen valsagos idokben- nelkulozhetetlenek a tarsadalom szamara.

Mivel a tobbseguk a kozhiedelemmel ellentetben szegyenletesen alacsony nyugdijat kap, igy nekik -es rajtuk keresztul a mar sajat utodaikat nevelo gyerekeiknek is- szo szerint eletmento a kedvezmenyes/ingyenes utazas. Egyebkent, valoszinuleg el sem tudod kepzelni azt, hogy az alacsony nyugdijukbol adodoan, milyen korulmenyek kozott elnek idos emberek. Vagy ha latnad is, azthinned, hogy kandikameras atveres, pedig nem.
Ujabban -foleg videken- inkabb nem valtjak ki a gyogyszeruk ezek a nyugdijasok azert, hogy penzt tudjanak kuldeni a napi megelhetessel kuzdo gyerekeiknek, unokaiknak. Piacozni sem jokedvukben jarnak -akik jarnak- hanem azert, mert ra vannak kenyszerulve.
Ne dolj be a propagandanak.
jeek írta: Már nem azért, de egy dolgozó embert sokkal nagyobb adóterhek sújtják, mint egy nyugdíjast vagy épp egy cukorbeteget vagy lisztérzékenyt. És pont az előbbiek nem kapnak SEMMI utazási kedvezményt. Jó esetben a munkáltatójuk fizet 88%-ot a bérletből, rossz esetben pedig teljes áron kell még munkába is utaznia, ami nem pár ezer Ft, hanem pár 10000Ft!
Az utazás sehol nem jár alanyi jogon. Járjanak orvoshoz 90%-al a nyugdíjasok/betegek. De szórakozni, meg kiskertet művelni, piacolni stb. NEM! Ez minden más országban elfogadott, csak itt nem.
Évi 100 ha nem több milliárd Ft megy el az ingyen és kedvezménnyel utazók miatt. Ennyire jól azért nem állunk....

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.11.13. 21:12
Szerző: tomee87
mlaszlo írta:
Annyi terhet akasztottak az emberek nyakába, adót adóra fizetne átlag 60-70000.-Ft-ból, támogatás sehol semmi, akkor ne akarjuk már ezt a kis kedvezményt is elvenni.
Nem akarok belefolyni, mert ebben úgysem értünk egyet :)
Már nem azért, de egy dolgozó embert sokkal nagyobb adóterhek sújtják, mint egy nyugdíjast vagy épp egy cukorbeteget vagy lisztérzékenyt. És pont az előbbiek nem kapnak SEMMI utazási kedvezményt. Jó esetben a munkáltatójuk fizet 88%-ot a bérletből, rossz esetben pedig teljes áron kell még munkába is utaznia, ami nem pár ezer Ft, hanem pár 10000Ft!
Az utazás sehol nem jár alanyi jogon. Járjanak orvoshoz 90%-al a nyugdíjasok/betegek. De szórakozni, meg kiskertet művelni, piacolni stb. NEM! Ez minden más országban elfogadott, csak itt nem.
Évi 100 ha nem több milliárd Ft megy el az ingyen és kedvezménnyel utazók miatt. Ennyire jól azért nem állunk....

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.11.13. 21:03
Szerző: mlaszlo
jeek írta:
Jaajjj nem így értettem :) A képen látszik, hogy az utasok 80%-a alanyi jogon ingyen vagy 90%-al utazó nyugdíjas vagy épp MÁK-os kártyás :)
Annyi terhet akasztottak az emberek nyakába, adót adóra fizetne átlag 60-70000.-Ft-ból, támogatás sehol semmi, akkor ne akarjuk már ezt a kis kedvezményt is elvenni.
Nem akarok belefolyni, mert ebben úgysem értünk egyet :)

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.11.13. 20:25
Szerző: asimov
Az uj munkahelyem megkozelitese okan berletet vettem a helyi (siofoki) buszjaratokra. Egyelore felhavit, de a teljes havi osszvonalas havi berlet is csak 3700 Ft (sokkal tobbre szamitottam...) es gyakorlatilag "haztol-hazig" visznek a buszok. A menetrend (egy atszallassal) tokeletes az oda- es visszautra is. Maga a busz korszeru, kenyelmes fajta es szezonon kivul mindig van ulohely is.
Ilyen is van :)

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.11.13. 19:33
Szerző: markfelt
jeek írta:
mlaszlo írta:
Szerintem ezt kép alapján nem lehet megítélni. Nem tudom ezen a vonalon hogy van, de felénk az elővárosi vonatokon min. 2 kalauz van, akik folyamatosan járják a kocsikat, a múltkor mikor utaztam még azt is megvárták, hogy a wc-ben ki volt, szóval errefelé nem könnyű fizetés nélkül utazni.
Sőt, a Volánbuszon is jóval több ellenőr dolgozik, van amikor hajnali 4-5 körüli járatokon is megjelennek, olyan vonalakon is, ahol korábban sose jártak.
Jaajjj nem így értettem :) A képen látszik, hogy az utasok 80%-a alanyi jogon ingyen vagy 90%-al utazó nyugdíjas vagy épp MÁK-os kártyás :)
Ez így van, nincs mit szépíteni rajta...

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.11.13. 19:25
Szerző: tomee87
mlaszlo írta:
Szerintem ezt kép alapján nem lehet megítélni. Nem tudom ezen a vonalon hogy van, de felénk az elővárosi vonatokon min. 2 kalauz van, akik folyamatosan járják a kocsikat, a múltkor mikor utaztam még azt is megvárták, hogy a wc-ben ki volt, szóval errefelé nem könnyű fizetés nélkül utazni.
Sőt, a Volánbuszon is jóval több ellenőr dolgozik, van amikor hajnali 4-5 körüli járatokon is megjelennek, olyan vonalakon is, ahol korábban sose jártak.
Jaajjj nem így értettem :) A képen látszik, hogy az utasok 80%-a alanyi jogon ingyen vagy 90%-al utazó nyugdíjas vagy épp MÁK-os kártyás :)

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.11.13. 19:22
Szerző: mlaszlo
adminisztrator írta: Szerintem azért megéri az árát a MÁV.
Minden relatív.
Nálunk az M41-esek ilyen vonatot meg se tudnának mozdítani :)

Re: Közösségi közlekedés

HozzászólásElküldve:2012.11.13. 19:03
Szerző: mlaszlo
jeek írta: Hát... A WC környékén van az elektromos szekrény is, nem biztos az, hogy a cigi miatt gyulladt ki.

Egyébként a kép az nagyon jó :D
Meg lehet nézni, hogy a képen lévők közül, vajon hány ember fizetett azért, hogy utazik, illetve, hogy ebből hány ember utazott ne adj Isten teljes áron. Na ezért tart ott a közösségi közlekedés ahol....
Szerintem ezt kép alapján nem lehet megítélni. Nem tudom ezen a vonalon hogy van, de felénk az elővárosi vonatokon min. 2 kalauz van, akik folyamatosan járják a kocsikat, a múltkor mikor utaztam még azt is megvárták, hogy a wc-ben ki volt, szóval errefelé nem könnyű fizetés nélkül utazni.
Sőt, a Volánbuszon is jóval több ellenőr dolgozik, van amikor hajnali 4-5 körüli járatokon is megjelennek, olyan vonalakon is, ahol korábban sose jártak.