Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2012.08.03. 15:11
Hát GYSEV vonal végéig van GYSEV-es kaller
PooLee írta:A MÁV más érdemeire veri a mellét (pl. hogy RailJet jár az 1-es vonalon), ugyanakkor ha gond van, előszeretettel mutogat másra. Ha dicsérő levél futott volna be hozzájuk, hogy milyen jó, hogy volt egy felár nélküli, klímatizált kocsi, amin tökjó volt a hőmérséklet, akkor fogadjunk, hogy nem szerepelt volna a válaszban a GYSEV neve, hanem helyette ilyenek, hogy "társaságunk törekszik az utasok komfortérzetének növelésére, így már a Balatonnál is egyre több járaton találkozhat légkondicionált kocsikkal". Tipikus.Azt azért tegyük hozzá, ha a Máv nem lenne akkor olyan, hogy GYSEV személyszállítás nem létezne.... Személyszállításhoz nem elég pár vagon meg pár vonal..
jeek írta: Ez a vasútnál nem így működik, személyszállításnál nincs alvállalkozó, csak vasúttársaság. Az ügyfélszolgálat meg azért van, hogy elküdje az utast az illetékes vasúthoz.Személyzetet a MÁV-nak és a GYSEV-nek kellene lerendeznie maguk között, nem mutogatni és hárítani a felelősséget a másikra. Ugyanígy a GYSEV is megtehetné akkor, hogy az ő vonalain nem ad a MÁV vonatokra személyzetet. Amikor Sopronba utaztunk MÁV vonattal, akkor Győrben szépen leszállt a MÁV-os kalauz és a GYSEV-es jött tovább a szerelvénnyel.
A GYSEV kocsiállományának 30-40%-a a használt német Halbertstadti személykocsik teszik ki, nem tudom mit értessz a MÁV-os német kocsikon, de szerintem ugyanezeket.
Normális vasúttársaságok ha más vasút vonalain közlekedtetnek vonatot akkor küldenek személyzetet a teljes vonalra, pl. Railjet, Tisza gyors
stb. akiknek van tipus vizsgája az adott szerelvényre. A GYSEVnek is így kéne eljárnia, de ők szarnak rá, ezért csak ők és nem a MÁV és személyzete hibáztatható ilyen esetben.
mlaszlo írta:Ez a vasútnál nem így működik, személyszállításnál nincs alvállalkozó, csak vasúttársaság. Az ügyfélszolgálat meg azért van, hogy elküdje az utast az illetékes vasúthoz.jeek írta: A hivatalos menetrend szerint Soprontól Balatonig kölekedő 9170-es számú vonatot teljes úton közvetlen kocsikkal a GYSEV vasúttársaság közlekedteti. Tehát ez azt jelenti, hogy a kocsi üzemeltetése a GYSEV Zrt. feladata, a MÁV ilyen esetben csak kocsit továbbít. Akkor lenne a MÁV feladata a kocsi kezelése, ha a MÁV bérelné a vasúti kocsikat a GYSEV-től. De a leírt esetben ez nem állt fent, a probléma felelőse a vonatot közlekedtető vasúttársaság azaz a GYSEV.Szerintem utas szempontból teljesen lényegtelen, hogy a MÁV és a GYSEV ezt hogyan oldja meg egymás között. Az utas MÁV vonalon utazik, a MÁV pénztárában veszi meg a jegyet, MÁV járatra, innentől fogva nincs kérdés, a MÁV felel a járatért. Hogy ő most ezt egy úgymond alvállalkozóval oldja meg, az a saját problémája vagy akkor emelje ki a menetrendben, hogy a járatot a GYSEV üzemelteti.
A Volánbusznál is vannak alvállalkozós járatok, pl. Kontakt busz által, ha bármi panasz van, mégis a Volánbuszhoz kell fordulni.
Egyébként kicsit túlzott a panasz abból a szempontból, hogy ezeken a kocsikon van nyitható ablak, tehát a klíma hiánya azért elviselhetőbb, nem úgy mint a MÁV német kocsijain, ahol csak minden második nyitható és olyan magas a padlószint, hogy az idősek alig tudnak felszállni. Illetve a GYSEV legalább rátesz elegendő kocsit a vonatra és nem 3 kocsival küld el egy járatot, heringjáratként.
jeek írta: A hivatalos menetrend szerint Soprontól Balatonig kölekedő 9170-es számú vonatot teljes úton közvetlen kocsikkal a GYSEV vasúttársaság közlekedteti. Tehát ez azt jelenti, hogy a kocsi üzemeltetése a GYSEV Zrt. feladata, a MÁV ilyen esetben csak kocsit továbbít. Akkor lenne a MÁV feladata a kocsi kezelése, ha a MÁV bérelné a vasúti kocsikat a GYSEV-től. De a leírt esetben ez nem állt fent, a probléma felelőse a vonatot közlekedtető vasúttársaság azaz a GYSEV.Szerintem utas szempontból teljesen lényegtelen, hogy a MÁV és a GYSEV ezt hogyan oldja meg egymás között. Az utas MÁV vonalon utazik, a MÁV pénztárában veszi meg a jegyet, MÁV járatra, innentől fogva nincs kérdés, a MÁV felel a járatért. Hogy ő most ezt egy úgymond alvállalkozóval oldja meg, az a saját problémája vagy akkor emelje ki a menetrendben, hogy a járatot a GYSEV üzemelteti.
mlaszlo írta:A hivatalos menetrend szerint Soprontól Balatonig kölekedő 9170-es számú vonatot teljes úton közvetlen kocsikkal a GYSEV vasúttársaság közlekedteti. Tehát ez azt jelenti, hogy a kocsi üzemeltetése a GYSEV Zrt. feladata, a MÁV ilyen esetben csak kocsit továbbít. Akkor lenne a MÁV feladata a kocsi kezelése, ha a MÁV bérelné a vasúti kocsikat a GYSEV-től. De a leírt esetben ez nem állt fent, a probléma felelőse a vonatot közlekedtető vasúttársaság azaz a GYSEV.jeek írta: Csak azt tudnám miért a Máv-Startnak írja a panaszt, ha a GYSEV-el van kínja...Gondolom azért, mert MÁV vonalon közlekedett, a MÁV járataként és MÁV személyzettel.
Szerintem az is közrejátszhat, hogy a MÁV spórol, mert a klímával nő a fogyasztás is.
jeek írta: Csak azt tudnám miért a Máv-Startnak írja a panaszt, ha a GYSEV-el van kínja...Gondolom azért, mert MÁV vonalon közlekedett, a MÁV járataként és MÁV személyzettel.