Re: Közösségi közlekedés
HozzászólásElküldve:2012.06.19. 20:16
Na, nyáron van közvetlen Sopron - Balaton vonat
illetve egy van, ami Kaposvárig megy

csokie írta:Mostanában többször jöttem haza Balatonakaliból (meló), és az a járat egyébként katasztrófa. Dízel mozdony, kevés kocsi, sok utas, behányó emberek, bődületes pudvás izzadságszag, kinyithatatlan ablakok, és rengeteg várakozás pl Pusztaszabolcson, a villany üzemelésű mozdonyra várva. Wifi nincs az még oké, de hogy útközben rengeteg helyen még hálózat sincs, (T-Mobile) az valami katasztrófa... Két telefonnal is néztem, és a térerő mindkettőnél azonosan gyenge. Tehát mobilnet is csak minden állomásnál van, útközben csomószor semmi. Kaller viszont egyből jön kérni a jegyet, ráadásul még egy "Jónapotkívánok" sem hagyja el a száját... Északi parton amúgy is botrány a sínek állapota, hát még a szerelvényeké. Múltkor a WC sem ment le, mert valaki teljesen eldugította. 3 óra és 15 perc az útA MÁV hosszú évek óta nem tud mit kezdeni a nyári szezon alatt a vasútközlekedéssel a Balaton körül. Nem véletlen, hogy egyre többen próbálnak inkább valamelyik volán társaság autóbuszával eljutni a Balatonhoz.![]()
Tovább is van, mondjam még?
szemilan írta: Szerintem a 70 év feletti nyugdíjasok nyugodtan utazhatnak ingyen, gondolj bele, nekik más lehetőségük nem igazán van. Viszont a 90%-os diákbérlet (igen az!) az elég nagy kedvezmény szerintem. Oda elegendő lenne az 50%-os is. A sima jegy is ennyi kedvezményt tartalmaz.Egy 35km-es havibérlet 25000Ft-ba kerül, szerintem nem várható el az, hogy egy iskolába történő bejáráshoz, havonta a keresettel nem rendelkező kisdiák 2500Ft helyett 12500Ft-ot fizessen ki.
Egyébként nem egy nyugdíjast láttam, aki valamennyi aprót adott a buszsofőrnek, tehát ez az "elvárják" az ingyen utazás témát dolog szerintem durva. Aki eléri ezt az életkort miért ne érdemelné meg? Amúgy se utazik az ember ebben a korban már hosszabb távokat.
jeek írta:És csak itt Magyarországon? Mert máshol nem használhatják teljesen ingyen meg 90% kedvezménnyel a közösségi közlekedést. Elég nonszensz ez, nekem nem a nyugdíjasokkal van bajom, hanem az, hogy egy olyan szolgáltatást ami nincs ingyen, nekik sajnos már már alanyi jogon jár ingyen és ezt el is várják.Szerintem a 70 év feletti nyugdíjasok nyugodtan utazhatnak ingyen, gondolj bele, nekik más lehetőségük nem igazán van. Viszont a 90%-os diákbérlet (igen az!) az elég nagy kedvezmény szerintem. Oda elegendő lenne az 50%-os is. A sima jegy is ennyi kedvezményt tartalmaz.
Ha pedig külföldre akarnak közösségi közlekedéssel utazni akkor fel vannak háborodva, hogy de miért kell nekik fizetni, milyen jogon fizessen ő teljes árú busz vagy vonatjegyet? Ennek nem így kéne lennie, de sajnos már ide fajult ez a dolog Magyarországon.
rmihaly76 írta:Azert ovatosan a nyugdijasok szidasaval, mert egyszer mindenki odajut...És csak itt Magyarországon? Mert máshol nem használhatják teljesen ingyen meg 90% kedvezménnyel a közösségi közlekedést. Elég nonszensz ez, nekem nem a nyugdíjasokkal van bajom, hanem az, hogy egy olyan szolgáltatást ami nincs ingyen, nekik sajnos már már alanyi jogon jár ingyen és ezt el is várják.
Masreszt a mindekori aktivak szamara a rossz hir ebben az, hogy idovel csak no a nyugdijasok aranya es igy egyre inkabb meghatarozo tenyezo lesz a nyugdijas tarsadalom a politikai es gazdasagi eletben, akar tetszik ez neked vagy nekem, akar nem.
(A problema amugy mar kb. 20 evvel ezelott kialakult, tehat az a generacios szakadek, amit politikusok meg mindig nem mernek a neven nevezni, mar regen itt tatong es ezen mar semmifele korhataremeles nem segit.)
rmihaly76 írta:az idosek nem koltenekDehogy nem! A sok termékbemutatós miből él? Átverik az időseket, persze nem számít ez annak.
mlaszlo írta:A diákok és a gyerekek azért az utazás felét kifizetik, ami hosszabb út esetén szinte mindig 1000-2000Ft (odavissza 2000-4000Ft) feletti összeget is jelent. De pl. egy nyugdíjas vagy MÁK-os kártyás utasok a 90%-os jeggyel sokszor 500Ft-nál többet nem fizet (odavissza 1000Ft alatt).
Ennyi erővel a diákkedvezményt is felül lehetne vizsgálni. Persze amíg diákok voltunk, addig ugye jól jött a kedvezmény vagy nem?![]()
Iskola és a lakhely, valamint azon intézmények között, amelyek a tanulást segíthetik, legyen kedvezmény, de legalább annyi diák utazik sokszor céltalanul, mint egyéb kedvezményes jeggyel utazó. Arról nem is beszélve, hogy diákok sok esetben nem is kímélik a járműveket, főleg az éjszakai járatokat.
De jó, vegyük el mindenki kedvezményét? Hogyan tovább? Teljes áron valószínűleg töredéke lesz az utasszám a korábbinak. Lehet ritkítani, ezáltal ritkább követés esetén tovább csökkenhet az utasszám. Ezután mi legyen a következő lépés?