RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #103607  Szerző: markfelt
 
Máté írta:Forgalomba állt az új Alstom Metró.

http://www.hir24.hu/belfold/2012/09/07/ ... tom-metro/
Kipróbáltam, lényegesen európaibb az utazási élmény, bár az ülések kb olyan komfortérzetet nyújtanak, mint egy pottyantós budi. Csak nem lehet szarni rajtuk. Bár elnézve az utazóközönséget és hallgatva a reakciójukat az új kocsikra, ez is előbb-utóbb megeshet.
 #101201  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Akkor ne keverjük össze a MÁV-ot se a MÁV-Start-tal, mert ugye az is külön cég. Mi értelme volt akkor földarabolni, ha még nehézkesebben működik összességében, mint azelőtt. Kész vicc, ahogy az egész MÁV működik és nem azért ilyen, mert nagy a szolgáltatási körzete, hanem magával a céggel van baj. Nem normális az se, hogy ha lerobban Székesfehérváron a Desiro vonat, akkor nem lehet helyette normál szerelvényt beállítani, mert az előre meg kellett volna rendelni a MÁV-Trakciótól.
Ez így van!
Az egész magyar vasút (nem csak a MÁV csoport, a GYSEV is) még kb. az 50 évvel ezelőtti életszeméletben létezik ez a legnagyobb baj, mind a vezetők, mind a dolgozók.
Amíg ez a szemlélet nem változik, itt nem lesz semmi változás. Ölhetünk akár évi 500 milliárdot is a vasútba, semmi sem fog változni, amíg ez az egész szemlélet meg nem változik.
 #101009  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Jajjj jajjj. Majd ha a Mávnak is 400km-est szakaszt alig 100db személykocsit, mindössze 1500 munkavállalót kell eltartartania, üzemeltetnie. Majd ha a GYSEVnek lesz saját jegykiadórendszere, RES-e, MOK-ja, internetes jegyvásárlási infrastruktúrája, menetrendi adatbázisa... stb amik a személyszállításhoz elengedhetetlenek. Akkor majd lehet hasonlítgatni a START-ot a GYSEV-vel.
Akkor ne keverjük össze a MÁV-ot se a MÁV-Start-tal, mert ugye az is külön cég. Mi értelme volt akkor földarabolni, ha még nehézkesebben működik összességében, mint azelőtt. Kész vicc, ahogy az egész MÁV működik és nem azért ilyen, mert nagy a szolgáltatási körzete, hanem magával a céggel van baj. Nem normális az se, hogy ha lerobban Székesfehérváron a Desiro vonat, akkor nem lehet helyette normál szerelvényt beállítani, mert az előre meg kellett volna rendelni a MÁV-Trakciótól.
 #101007  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta:A vasúti menetrendkönyvben minden oldalon, minden menetrendi mezőben fel van tüntetve, hogy melyik vasúttársaság közlekedteti a járatot. Netről letölthető ill. megvásárolható pénztárban is.
Elméletileg a 19607-es számú vonatról van szó, ez közlekedik Szombathelyről-Tapolcán-Balatonfüreden át Budapestre és hoz közvetlen kocsikat Sopronból. A menetrendben sehol nincs feltüntetve, hogy ez nem a MÁV által üzemeltetett szerelvény:
http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/x ... d=50195366
http://www.mav-start.hu/res/2011-2012_e ... l_0626.pdf
 #101005  Szerző: PooLee
 
jeek írta:
PooLee írta:
jeek írta:A vasúti menetrendkönyvben minden oldalon, minden menetrendi mezőben fel van tüntetve, hogy melyik vasúttársaság közlekedteti a járatot. Netről letölthető ill. megvásárolható pénztárban is.
A RailJetet ki közlekedteti? Az ÖBB? Mert sajnos Hegyeshalomtól azon is MÁV-os jegyvizsgáló van... vagy azokat a nyelveket nem beszélő, MÁV-os ruhába öltöztetett figurákat az ÖBB küldi, csak álcázza őket? A mozdonyvezető is MÁV-osra cserélődik, ha nem tévedek. Akkor most ki is közlekedteti? Pont ugyanígy van a GYSEV-MÁV viszonylatban is ez az egész. Az IC-n, amíg GYSEV terület, kitűnő, európai színvonalú utastájékoztatás tapasztalható. Aztán ahogy jönnek a MÁV-os ruhások, ennek vége szakad, és vagy belebüffentenek valamit a mikrofonba, vagy egyáltalán nem lesz utastájékoztatás. Természetesen vannak kivételek, akik mindent megtesznek, hogy a MÁV területen is maradjon valami Európából; minden tiszteletem az övék. Kár, hogy ők vannak kevesebben...
Jajjj jajjj. Majd ha a Mávnak is 400km-est szakaszt alig 100db személykocsit, mindössze 1500 munkavállalót kell eltartartania, üzemeltetnie. Majd ha a GYSEVnek lesz saját jegykiadórendszere, RES-e, MOK-ja, internetes jegyvásárlási infrastruktúrája, menetrendi adatbázisa... stb amik a személyszállításhoz elengedhetetlenek. Akkor majd lehet hasonlítgatni a START-ot a GYSEV-vel.
Jogosak az érvek, de a legkevésbé sem válaszolnak a felvetésekre. Egyébként ha engem kérdezel, szerintem alapból vicc a GYSEV létezése, tehát nem állt szándékomban, hogy védelmembe vegyem őket. Ettől függetlenül el kellene ismerni a MÁV problémáit, nem mindenki másra mutogatni, ha valaki felvet egyet, és akkor talán történhetne némi előrelépés. Ezt egyébként nem különösen Neked írom, hanem mindenkinek, aki ezért felelős. Mindezen felül hangsúlyozom, hogy ez az én véleményem; lehet, hogy éppen még agresszívebben kellene vitatkoznia a MÁV-osoknak, és pont akkor indulnának el a dolgok pozitív irányba. Ki tudja...
 #101003  Szerző: tomee87
 
PooLee írta:
jeek írta:A vasúti menetrendkönyvben minden oldalon, minden menetrendi mezőben fel van tüntetve, hogy melyik vasúttársaság közlekedteti a járatot. Netről letölthető ill. megvásárolható pénztárban is.
A RailJetet ki közlekedteti? Az ÖBB? Mert sajnos Hegyeshalomtól azon is MÁV-os jegyvizsgáló van... vagy azokat a nyelveket nem beszélő, MÁV-os ruhába öltöztetett figurákat az ÖBB küldi, csak álcázza őket? A mozdonyvezető is MÁV-osra cserélődik, ha nem tévedek. Akkor most ki is közlekedteti? Pont ugyanígy van a GYSEV-MÁV viszonylatban is ez az egész. Az IC-n, amíg GYSEV terület, kitűnő, európai színvonalú utastájékoztatás tapasztalható. Aztán ahogy jönnek a MÁV-os ruhások, ennek vége szakad, és vagy belebüffentenek valamit a mikrofonba, vagy egyáltalán nem lesz utastájékoztatás. Természetesen vannak kivételek, akik mindent megtesznek, hogy a MÁV területen is maradjon valami Európából; minden tiszteletem az övék. Kár, hogy ők vannak kevesebben...
Jajjj jajjj. Majd ha a Mávnak is 400km-est szakaszt alig 100db személykocsit, mindössze 1500 munkavállalót kell eltartartania, üzemeltetnie. Majd ha a GYSEVnek lesz saját jegykiadórendszere, RES-e, MOK-ja, internetes jegyvásárlási infrastruktúrája, menetrendi adatbázisa... stb amik a személyszállításhoz elengedhetetlenek. Akkor majd lehet hasonlítgatni a START-ot a GYSEV-vel.
 #101001  Szerző: PooLee
 
jeek írta:A vasúti menetrendkönyvben minden oldalon, minden menetrendi mezőben fel van tüntetve, hogy melyik vasúttársaság közlekedteti a járatot. Netről letölthető ill. megvásárolható pénztárban is.
A RailJetet ki közlekedteti? Az ÖBB? Mert sajnos Hegyeshalomtól azon is MÁV-os jegyvizsgáló van... vagy azokat a nyelveket nem beszélő, MÁV-os ruhába öltöztetett figurákat az ÖBB küldi, csak álcázza őket? A mozdonyvezető is MÁV-osra cserélődik, ha nem tévedek. Akkor most ki is közlekedteti? Pont ugyanígy van a GYSEV-MÁV viszonylatban is ez az egész. Az IC-n, amíg GYSEV terület, kitűnő, európai színvonalú utastájékoztatás tapasztalható. Aztán ahogy jönnek a MÁV-os ruhások, ennek vége szakad, és vagy belebüffentenek valamit a mikrofonba, vagy egyáltalán nem lesz utastájékoztatás. Természetesen vannak kivételek, akik mindent megtesznek, hogy a MÁV területen is maradjon valami Európából; minden tiszteletem az övék. Kár, hogy ők vannak kevesebben...
 #100999  Szerző: tomee87
 
djlacee írta:Hát GYSEV vonal végéig van GYSEV-es kaller
Ne keverjük a vezető jegyvizsgálót, egy kocskisérővel!
 #100998  Szerző: tomee87
 
A vasúti menetrendkönyvben minden oldalon, minden menetrendi mezőben fel van tüntetve, hogy melyik vasúttársaság közlekedteti a járatot. Netről letölthető ill. megvásárolható pénztárban is.
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 219