Üdvözlet!
Az elmúlt időkön való merengés és az egykori résztvevők szenté avatása előtt azért egy privát gondolatsort hadd osszak meg a nagyérdeművel.
A - valamiért ezen a honlapon még nem szereplő – decemberi adatok alapján 15+ ban 316 000 volt a hallgatottság, ami messze a legjobb adat az elmúlt időszakból (nekem csak 6 hónap van meg). A novemberi eredmény is jobb lett az előzőeknél, mindezt úgy, hogy Veszprém, Székesfehérvár & Co OFF. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy NEO is OFF, és szerintem a jelenlegi R1 bőven szedett össze abból a táborból is hallgatókat. Amennyire innen tudható, most egy maréknyi kis csapat készíti a műsort egy Pécs nevű településről. Feltételezem, hogy a költségvetésük, lehetőségeik és erőforrásaik töredéke az előző budapesti szakembergárdáénak. Ez azért beszédes: többszörösen hátrányos helyzetből jobb eredményeket produkálnak, mit a szentek. Tehát a szakembergárda helyett most egy másik van.
Az előző szakembergárda kb. 10 év alatt juttatta el oda a Rádió1-et, ahol volt 2011 decemberében. Lehetett is hallani történeteket a megfeszített munkatempóról. Aztán teljes erőbedobással és szakmai tökéletességgel dolgoztak még 2012-ben 9-10 hónapot [vö. hallgatottsági adatok], merthogy október-november [ez csak tipp] környékén állt le Budapest. Ugyebár ezen tíz év alatt megszűnt és átalakult minden piaci szereplő: Radio DJ [bocs, de nem tudom hogy írják], Juventus, Sláger, Danubius, meg amik nem ugranak be… plusz az apró és mondjuk kb. csak a Petőfi jött, aminek a 2007-2010-es formátumát nem igazán tudnám populáris jelzővel besorolni – én 32 vagyok, de 10 percet sem bírtam hallgatni összesen. Tehát felszabadult egy csomó hallgató és a Rádió1 R&B/Dance ’Csak ugyanaz a sláger megy’ formátum maradt. Rémlik még a Waka-Waka naponta 7-szer három éven át? Sikeres lett, de úgy, hogy más már nem játszott a bajnokságban. Ráadásul az újkori médiaszabályozásnak való megfelelés sem volt erőssége a szakembereknek. A tárgyalt időszak vége felé viszont jól felépített tejfogúaknak szóló más produkció nem készült – csak a Rádió1 volt ebben a szegmensben.
Mondjuk, pénzügyileg biztos nem számít, miért ment a szekér, „szakmailag” viszont egyáltalán nem elhanyagolható ez az „aprócska” momentum – szerintem. Annak tükrében, hogy a MusicFM pár hónap alatt összeporszívózott majdnem ennyi hallgatót, úgy már főleg elgondolkodtató. Tehát az eredmény inkább jött, mint hozták. Félreértés ne essék, a Rádió1 a magyar médiapiac egyik legnagyobb márkájává vált és komoly szakmai eredmény ez, de magánvéleményem szerint sokszorosan elmarad attól, ami egyébként lehetett volna.
Valószínűleg most a tulajdonosok felfogták, hogy ebben a helyzetben másként lehet megszólítani helyben a hirdetők számára fontos hallgatói rétegeket, ezért úgy tűnik, hogy nyitottak a beton-feka rap helyett a hallgatható popzene felé. Egyébként meg nem volt titok az a műsor sem a mostani sem az, meg lehet hallgatni, kinek tetszik, kinek nem. Nekem ez se nem.

Ez egy ilyen iparág.
Nem akartam megbántani senkit, csak szegről-végről vagyok kommunikációs.
