RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #121278  Szerző: mlaszlo
 
frekivadasz írta:Kellenek a szabályok, ez nem vitás, de bizonyos indokolt körülmények között tudni is kell megszegni őket, persze vállalva érte a felelősséget! No, ez utóbbinál szokott lenni a bukta.
Így van, kellenek a szabályok, de ha azok pontos betartása mellett élnénk az életünket, akkor mondhatnám azt, hogy élhetetlen lenne a világ.
Az is milyen életszerű lenne, ha anyuka felszáll a gyermekével és pótdíjaznák, mert nem tudja bemutatni, hogy a gyerek még csak 1 éves. Ilyet még az ellenőrök sem szoktak csinálni, pedig mondhatnánk, hogy ez egy könnyű lehetőség lenne a büntetési kvóta teljesítésére. Időseknél is csak azoknál szoktak igazolványt kérni, aki fiatalabbnak néz ki a koránál.
Ha a BKK-BKV is szabályok szerint működne, akkor szerintem a 150 új Mercedes buszon és a Combino-kon kívül egy tömegközlekedési jármű sem közlekedhetne, mert mindegyiknek van valami hibája, amivel szabály szerint nem mehetne forgalomba.
Szóval kellenek a szabályok, de bizonyos keretek között azért nem kell őket görcsösen alkalmazni.

Jeek: Rendőrt amúgy lehet hívni, de garantálom, hogy jót röhögnének rajta, ha megmondanád, hogy azért kéred őket, mert a 80 év körüli úr nem tudja igazolni, hogy 80 éves és így nem tudod eldönteni, hogy felengedheted-e a buszra. Ennél fontosabb ügyekben sem jönnek ki.
Nem tetszik, nem kell igénybe venni, ebből kiindulva akkor kérdezzék meg az embereket arról is, hogy használja-e, mert ha nem, akkor az általuk befizetett adókból ne kapjanak a tömegközlekedési társaságok. Ugyanis igencsak sok pénzt kapnak az államtól, tehát az is igaz, hogy ha tetszik, ha nem, fizetünk érte.
 #121272  Szerző: frekivadasz
 
Kellenek a szabályok, ez nem vitás, de bizonyos indokolt körülmények között tudni is kell megszegni őket, persze vállalva érte a felelősséget! No, ez utóbbinál szokott lenni a bukta.
 #121265  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Az hogy Miskolcon ez van, az dicséretes, de Budapesten nem. Egy idős 80 éves bácsit pedig kizárni az utazásból vicc, ezt nekem senki ne magyarázza meg. 80 évesen majd gondolj vissza erre, hogy ha otthon felejted az igazolványod és nem szállhatsz fel a buszra.
Ez legalább olyan hülyeség, mintha dohány vagy alkohol vásárlásakor kérné a személyit az eladó egy középkorú embertől és nem adja ki az árut, mert nem tudja igazolni hogy felnőttkorú.
A buszvezető egyszerűen keménykedni akart, erre azt tudom mondani, hogy kis ember nagy bottal jár, kapott egy kis hatalmat a kezébe és akkor most megmutatta, hogy Ő a nagy úr. Kíváncsi lennék a 99-es buszon ezt hány megállóban merné megjátszani.
Ez nem vicc. Ha a buszvezető rendőrt hív hozzá, akkor bizony a 80 éves bácsit keményen megbüntetik, mert alap törvény, hogy lennie kell nála hivatalos okmánynak. A törvény olyat, hogy emberség nem ismer.
 #121260  Szerző: FLaci81
 
jeek írta:
Egyébként Miskolcon első ajtós felszállás van minden buszon és villamoson is. És igen, az "olyan" utasokat is le szokta küldeni a sofőr a buszról, sőt olyan is van, hogy amíg nem mennek előre az első ajtóhoz addig a leszállóknak ki sem nyitja a 2-3-4-es ajtókat. Ha meg mégis felszáll, akkor mikrofonba előre hívja, ha nem jön előre, motor leállít, na ekkor már leszállnak, mert tudják, hogy esélyük sincs.

Ez tényleg így van, ezt tanúsíthatom!
Vágyok is vissza Borsod megyébe rendesen, Miskolcra, persze nem a tömegközlekedés miatt, hanem mert szerettem ott lakni. :)
 #121259  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Nem kötelező igénybe venni egyik közlekedési cég szolgáltatását sem. Viszont ha már valaki utazási szándékkal fellép a menetrend szerint közlekedő járműre, akkor az összes üzlet és díjszabási szabályzat vonatkozik rá jogilag, függetlenül attól, hogy a másik fél betartotta-e a rájuk vonatkozó passzusokat vagy sem. Ha utóbbi, akkor lehet pereskedni (bár szerintem nem éri meg) természetesen de az nem jogosít minket a ránk vonatkozó szabályok be nem tartására.

Egyébként Miskolcon első ajtós felszállás van minden buszon és villamoson is. És igen, az "olyan" utasokat is le szokta küldeni a sofőr a buszról, sőt olyan is van, hogy amíg nem mennek előre az első ajtóhoz addig a leszállóknak ki sem nyitja a 2-3-4-es ajtókat. Ha meg mégis felszáll, akkor mikrofonba előre hívja, ha nem jön előre, motor leállít, na ekkor már leszállnak, mert tudják, hogy esélyük sincs.
Az hogy Miskolcon ez van, az dicséretes, de Budapesten nem. Egy idős 80 éves bácsit pedig kizárni az utazásból vicc, ezt nekem senki ne magyarázza meg. 80 évesen majd gondolj vissza erre, hogy ha otthon felejted az igazolványod és nem szállhatsz fel a buszra.
Ez legalább olyan hülyeség, mintha dohány vagy alkohol vásárlásakor kérné a személyit az eladó egy középkorú embertől és nem adja ki az árut, mert nem tudja igazolni hogy felnőttkorú.
A buszvezető egyszerűen keménykedni akart, erre azt tudom mondani, hogy kis ember nagy bottal jár, kapott egy kis hatalmat a kezébe és akkor most megmutatta, hogy Ő a nagy úr. Kíváncsi lennék a 99-es buszon ezt hány megállóban merné megjátszani.
 #121258  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta: Azért van olyan a világon, hogy emberségesség.
A vezető meg ne egy 80 éves idős bácsival keménykedjen, hanem azokkal a jó megjelenésű "fizető" utasokkal, akikre rá se mer nézni, ha felszállnak...
A másik pedig, hogy szabály az szabály, ez akkor állja meg a helyét, ha cserébe a szolgáltató is tartja magát a szabályokhoz. Amíg ez nem történik meg, addig ilyenekre ne hivatkozzunk.
Nem kötelező igénybe venni egyik közlekedési cég szolgáltatását sem. Viszont ha már valaki utazási szándékkal fellép a menetrend szerint közlekedő járműre, akkor az összes üzlet és díjszabási szabályzat vonatkozik rá jogilag, függetlenül attól, hogy a másik fél betartotta-e a rájuk vonatkozó passzusokat vagy sem. Ha utóbbi, akkor lehet pereskedni (bár szerintem nem éri meg) természetesen de az nem jogosít minket a ránk vonatkozó szabályok be nem tartására.

Egyébként Miskolcon első ajtós felszállás van minden buszon és villamoson is. És igen, az "olyan" utasokat is le szokta küldeni a sofőr a buszról, sőt olyan is van, hogy amíg nem mennek előre az első ajtóhoz addig a leszállóknak ki sem nyitja a 2-3-4-es ajtókat. Ha meg mégis felszáll, akkor mikrofonba előre hívja, ha nem jön előre, motor leállít, na ekkor már leszállnak, mert tudják, hogy esélyük sincs.
 #121255  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta:Nos kérem tisztelettel a szabály az szabály. Lehet bárki 80 éves 180 éves, a BKK (és egyéb közlekedési cégek) üzletszabályzata nem tesz kivételt (csak a kerekesszékes, mozgásukban korlátozott, kísérő nélküli utassal) utas és utas között.
Ha a szabályzatban le van írva, hogy az első ajtón kell felszállni, akkor mindenkinek ott kell felszállni. A szabályzatban le van írva, hogy a kedvezményre való jogosultságot MINDENKINEK igazolni kell, igen mindenkinek. Még egy 1 hónapos csecsemőnek is, születési anyakönyvi kivonattal vagy szülő személyi igazolványa + csecsemő lakcímkártyájával.
Ha a 15 éves diáktól (aki egyébként tanköteles, tehát 100%, hogy diák) elvárjuk, hogy legyen nála a diákigazolványa is utazáskor, akkor ugyanúgy legyenek iratok a 80 meg akárhány évesnél is.
A BKK helyében a sofőrt szóbeli figyelmeztetésben részesíteném, a nem megfelelő hangnem miatt, míg a 80 éves utas ellen kezdeményezném a szabályzatok többszörös megszegése miatt a pótdíjazást a díjszabás szerint... (természetesen ha utólag bemutatja az érvényes személyi igazolványát akkor az utólagos bemutatási pótdíjat fizetné csak ki).
Azért van olyan a világon, hogy emberségesség.
A vezető meg ne egy 80 éves idős bácsival keménykedjen, hanem azokkal a jó megjelenésű "fizető" utasokkal, akikre rá se mer nézni, ha felszállnak...
A másik pedig, hogy szabály az szabály, ez akkor állja meg a helyét, ha cserébe a szolgáltató is tartja magát a szabályokhoz. Amíg ez nem történik meg, addig ilyenekre ne hivatkozzunk.
 #121251  Szerző: markfelt
 
jeek írta:Nos kérem tisztelettel a szabály az szabály. Lehet bárki 80 éves 180 éves, a BKK (és egyéb közlekedési cégek) üzletszabályzata nem tesz kivételt (csak a kerekesszékes, mozgásukban korlátozott, kísérő nélküli utassal) utas és utas között.
Ha a szabályzatban le van írva, hogy az első ajtón kell felszállni, akkor mindenkinek ott kell felszállni. A szabályzatban le van írva, hogy a kedvezményre való jogosultságot MINDENKINEK igazolni kell, igen mindenkinek. Még egy 1 hónapos csecsemőnek is, születési anyakönyvi kivonattal vagy szülő személyi igazolványa + csecsemő lakcímkártyájával.
Ha a 15 éves diáktól (aki egyébként tanköteles, tehát 100%, hogy diák) elvárjuk, hogy legyen nála a diákigazolványa is utazáskor, akkor ugyanúgy legyenek iratok a 80 meg akárhány évesnél is.
A BKK helyében a sofőrt szóbeli figyelmeztetésben részesíteném, a nem megfelelő hangnem miatt, míg a 80 éves utas ellen kezdeményezném a szabályzatok többszörös megszegése miatt a pótdíjazást a díjszabás szerint... (természetesen ha utólag bemutatja az érvényes személyi igazolványát akkor az utólagos bemutatási pótdíjat fizetné csak ki).
egyetértek. bár valóban szokatlan ez egy olyan társadalomban, ahol az a megszokott, hogy vannak egyenlők és egyenlőbbek.
 #121245  Szerző: tomee87
 
Nos kérem tisztelettel a szabály az szabály. Lehet bárki 80 éves 180 éves, a BKK (és egyéb közlekedési cégek) üzletszabályzata nem tesz kivételt (csak a kerekesszékes, mozgásukban korlátozott, kísérő nélküli utassal) utas és utas között.
Ha a szabályzatban le van írva, hogy az első ajtón kell felszállni, akkor mindenkinek ott kell felszállni. A szabályzatban le van írva, hogy a kedvezményre való jogosultságot MINDENKINEK igazolni kell, igen mindenkinek. Még egy 1 hónapos csecsemőnek is, születési anyakönyvi kivonattal vagy szülő személyi igazolványa + csecsemő lakcímkártyájával.
Ha a 15 éves diáktól (aki egyébként tanköteles, tehát 100%, hogy diák) elvárjuk, hogy legyen nála a diákigazolványa is utazáskor, akkor ugyanúgy legyenek iratok a 80 meg akárhány évesnél is.
A BKK helyében a sofőrt szóbeli figyelmeztetésben részesíteném, a nem megfelelő hangnem miatt, míg a 80 éves utas ellen kezdeményezném a szabályzatok többszörös megszegése miatt a pótdíjazást a díjszabás szerint... (természetesen ha utólag bemutatja az érvényes személyi igazolványát akkor az utólagos bemutatási pótdíjat fizetné csak ki).
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 219