RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #121634  Szerző: asimov
 
Nálunk bukta lett az elektronikus jegyrendszer... pedig "feltöltős" chip-es, fényképes bérlet volt, automata leolvasóval, stb.
A papirbérletre visszaállás után, eléggé pontosan másfélszeresére nőtt a bérletek, és kétszeresére a jegyeladások száma.
mlaszlo írta:Nem arról volt szó, hogy egy-két éven belül jön az elektronikus jegyrendszer? Akkor most erre a kis időre minek kiépíteni egy újfajta jegynyomtatási és értékesítési rendszert?
http://iho.hu/hir/forradalmi-eloterjesz ... bkk-130925
 #121435  Szerző: tomee87
 
Imádom a Miskolc-Szerencs vasútvonalat, ahol a kallerek, ha kell, fizikailag is, de mindig leba*ák a vonatról a nem fizető, csoportban utazó pórnépet.. :) Jöhetnének ide a BKV-sok meg a Pest környéki kallerek kis "oktatásra" :D
 #121427  Szerző: mlaszlo
 
krisz83 írta: AZ! Főleg úgy, hogy már a matricákat, és az erre figyelmeztető táblákat is levették a buszokról.
A minap a 9-es buszról szálltam át a Jászain az előttünk álló 191-es buszra. Mivel nem nagyon járok arrafelé, gőzöm nem volt róla, hogy első ajtós, vagy sem. Mivel láttam hogy az áll előttünk, szaladni kezdtem, és felszálltam a hátsó ajtónál, nehogy otthagyjon. Beleszól a sofőr valami kegyetlen bunkó stílusban, hogy "talán elől kellene felszállni mint mint a normális embereknek". Előrementem, megmutattam neki a bérletem, majd felvilágosítottam róla, hogy nem vagyok médium, és mivel a buszon semmi sem jelzi hogy első ajtós, vagy sem, így felszálltam a nyitott ajtón. És ettől én még normális embernek érzem magam. A biztonság kedvéért még én kértem elnézést, és leültem.
Nekem is az a véleményem, ami itt többeknek, hogy ez a rendszer így nem jó. Maga az elgondolás, hogy fizetésre kényszerítik az utasokat, az nyilván érthető, és nincs is baj vele, ha a befolyt plusz pénz utána jó helyre kerül. De a megoldás nem tökéletes.
Amit mostanában csinálnak, hogy leintik a közteresek a buszt olyan helyen, ahol nem kell megállnia, és hirtelen razziáznak, az célravezetőbb lenne. Nem lop időt az utastól, lehet büntetni mivel a közteres igazoltathat, így a hamis név, cím megadása kizárt.
Hiba volt megszüntetni az első ajtós felszállásról szóló sárga tájékoztató táblákat, mert így tényleg követhetetlen melyik buszra hol is lehet felszállni. A menetrendet az utasok többsége úgyse nézi, mert mindenki tisztában van vele, hogy a HÉV kivételével az csak dísznek van.
Egyébként a sofőr meg nyugodtan bejátszhatta volna a FUTÁR-ról az első ajtós felszállásra vonatkozó tájékoztatót, ahelyett hogy egyből leszúrja a felszállót.
 #121407  Szerző: krisz83
 
zsombor írta:Budapesten ez az első ajtós felszállás egy vicc.
AZ! Főleg úgy, hogy már a matricákat, és az erre figyelmeztető táblákat is levették a buszokról.
A minap a 9-es buszról szálltam át a Jászain az előttünk álló 191-es buszra. Mivel nem nagyon járok arrafelé, gőzöm nem volt róla, hogy első ajtós, vagy sem. Mivel láttam hogy az áll előttünk, szaladni kezdtem, és felszálltam a hátsó ajtónál, nehogy otthagyjon. Beleszól a sofőr valami kegyetlen bunkó stílusban, hogy "talán elől kellene felszállni mint mint a normális embereknek". Előrementem, megmutattam neki a bérletem, majd felvilágosítottam róla, hogy nem vagyok médium, és mivel a buszon semmi sem jelzi hogy első ajtós, vagy sem, így felszálltam a nyitott ajtón. És ettől én még normális embernek érzem magam. A biztonság kedvéért még én kértem elnézést, és leültem.
Nekem is az a véleményem, ami itt többeknek, hogy ez a rendszer így nem jó. Maga az elgondolás, hogy fizetésre kényszerítik az utasokat, az nyilván érthető, és nincs is baj vele, ha a befolyt plusz pénz utána jó helyre kerül. De a megoldás nem tökéletes.
Amit mostanában csinálnak, hogy leintik a közteresek a buszt olyan helyen, ahol nem kell megállnia, és hirtelen razziáznak, az célravezetőbb lenne. Nem lop időt az utastól, lehet büntetni mivel a közteres igazoltathat, így a hamis név, cím megadása kizárt.
 #121396  Szerző: asimov
 
Tesom is beszélt ilyen tapasztalatokról (budapesten él) és neki is tele van a hócipője ezzel.
Az én kis (több)fatornyos városomban ez simán működik, csúcsidőben is elviselhető, de az ezerszer zsúfoltabb Budapesten...
zsombor írta:Budapesten ez az első ajtós felszállás egy vicc. Aki ezt az X%-nál jobban kihasznált buszoknál kitalálta, azt egész nap tömegközlékedéssel járatnám. A 178-as vonalon különösen okos húzás volt. Rendszeresen feltartja a mögötte érkező 7-es buszcsaládot. A minap az Astorián !!6!!, azaz hat DB busz állt a 178-as mögött, mire 2-3 perc szenvedés után tovább indult.
Ebben a városban ez nem kivitelezhető, legalábbis ebben a formában nem. Ráadásul nem értem milyen szisztéma szerint jelölgetik ki a vonalakat. Pl. a zsúfolt útvonalon haladó, több metróállomást, iskolát, nagyobb csomópontot, és egy igen nagy pályaudvart érintő 178-as az, de pl. a 112-es, vagy a 8-as, esetleg a 21-es nem.
Ezen felül ami a legjobb az hétvégén a 240-es. Senki nem megy előre, miért is tenné, hiszen hétköznap ugyan az a busz, ugyan azon az útvonalon, kísértetiesen hasonló számozással nem első ajtós vonal. Ezt soha nem fogja megszokni a nép.
Szombaton már a Sasadi úton +4 perc volt a csúszás a FUTÁR szerint Budaörs felé. Ezt még tetézte, hogy az első budaörsi megállónál egy nő nem volt hajlandó két 450FT-os jegyet venni magának, és a gyerekének (meg is értem).
Mert amúgy onnan már elég lenne a környéki jegy, ami majdnem fele annyiba kerül. Itt még kb 4-5 percet eldobtunk, mire sikerült abban megegyezni, hogy a hölgy vesz egy jegyet kettőjüknek. Mire a Templom térre ért a busz, elment a menetrend szerint közlekedő 288-as a Tesco felé, így várhattam 20-25 percet esőben a Tesco buszra.
 #121387  Szerző: zsombor
 
Budapesten ez az első ajtós felszállás egy vicc. Aki ezt az X%-nál jobban kihasznált buszoknál kitalálta, azt egész nap tömegközlékedéssel járatnám. A 178-as vonalon különösen okos húzás volt. Rendszeresen feltartja a mögötte érkező 7-es buszcsaládot. A minap az Astorián !!6!!, azaz hat DB busz állt a 178-as mögött, mire 2-3 perc szenvedés után tovább indult.
Ebben a városban ez nem kivitelezhető, legalábbis ebben a formában nem. Ráadásul nem értem milyen szisztéma szerint jelölgetik ki a vonalakat. Pl. a zsúfolt útvonalon haladó, több metróállomást, iskolát, nagyobb csomópontot, és egy igen nagy pályaudvart érintő 178-as az, de pl. a 112-es, vagy a 8-as, esetleg a 21-es nem.
Ezen felül ami a legjobb az hétvégén a 240-es. Senki nem megy előre, miért is tenné, hiszen hétköznap ugyan az a busz, ugyan azon az útvonalon, kísértetiesen hasonló számozással nem első ajtós vonal. Ezt soha nem fogja megszokni a nép.
Szombaton már a Sasadi úton +4 perc volt a csúszás a FUTÁR szerint Budaörs felé. Ezt még tetézte, hogy az első budaörsi megállónál egy nő nem volt hajlandó két 450FT-os jegyet venni magának, és a gyerekének (meg is értem).
Mert amúgy onnan már elég lenne a környéki jegy, ami majdnem fele annyiba kerül. Itt még kb 4-5 percet eldobtunk, mire sikerült abban megegyezni, hogy a hölgy vesz egy jegyet kettőjüknek. Mire a Templom térre ért a busz, elment a menetrend szerint közlekedő 288-as a Tesco felé, így várhattam 20-25 percet esőben a Tesco buszra.
 #121353  Szerző: mlaszlo
 
Nem verte nagy dobra a MÁV-Start, hogy üzembe helyezték a Tárnok - Érd-alsó - Budapest vonalat és hogy mától a Székesfehérvár-Budapest személyvonatok már erre közlekednek. Így Székesfehérvár felől elérhetetlen lett Érdliget, Nagytétény-Diósd és Budatétény-Campona is. A változás csak a menetrendből derül ki, semmi szöveges tájékoztató.
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 219