RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #122019  Szerző: asimov
 
Kis városomba is érkezett pár vadiúj CREDO busz.. nagyon jól néznek ki, nagyon kényelmesek és végre igazán praktikus a belső kialakitásuk is, de...
- Busz 1: nem záródott az első ajtaja, csak sokadszorra
- Busz 2: némi pirosnál állás után, nem akart elindulni a jármű, hiába nyomta a gázpedált a sofőr. (nem pörgött fel a motor, csak nehézkesen)

Ezeket javítsák ki és több bajuk ne legyen, mert ezek a busztipusok végre tényleg (kis)városi közlekedésre készültek.
 #122018  Szerző: krisz83
 
mlaszlo írta:
krisz83 írta:
Összesen 11 DB AP busz jár villamost pótolni az 1V, 61V-re. A többin nincs AP szám.
És miért alacsonypadlós buszt kell kivonni más vonalról, miért nem magaspadlósat?
Mert most több vonalon is utasforgalom számlálás van. Oda meg kell a régi Ikarus mert azt hiszem csak azokban van olyan műszer ami mérni tudja.
De erre nem esküszöm meg.
 #121999  Szerző: mlaszlo
 
krisz83 írta:
Összesen 11 DB AP busz jár villamost pótolni az 1V, 61V-re. A többin nincs AP szám.
És miért alacsonypadlós buszt kell kivonni más vonalról, miért nem magaspadlósat?
 #121980  Szerző: krisz83
 
mlaszlo írta: ....
Akkor nézzük pontosan a GTFS alapján.
Az 1-es villamos pótlására a két járat (1V, 101V) összesen 37 DB buszt emészt fel.
A 61-es villamos pótlása további 20 DB buszt, plusz az 51-52V 5 DB buszt.
Ez összesen 62 DB, plusz biztos vagyok benne, hogy legalább 2, 3 tartalék van valahol.
Nézzük akkor a többlet buszokat májustól:
Az 5-ös buszon 18 forgalmi szám van, a 133E/233E hosszabbítására +8 DB forgalmi szám van kiadva a régihez képest.
A 9-es most is 7-8 percenként jár csúcsban, és nem 10 percenként, és 21 forgalmi számmal van kiadva.
Ez 3 DB busszal több, mint régen a két külön járat.
Ez összesen 29 DB, tehát nagyon nem lőttem mellé. És biztos vagyok benne, hogy május 1 óta vont ki a forgalomból IK 280-ast a BKV. (3 DB-ot biztosan, ez az iho.hu-n megtekinthető rendszámokkal együtt.)
Egyszóval simán elképzelhető, hogy nem maradt annyi magas padlós busza a BKV-nak, amennyi kellett volna.
Összesen 11 DB AP busz jár villamost pótolni az 1V, 61V-re. A többin nincs AP szám.
 #121953  Szerző: mlaszlo
 
krisz83 írta: 75 DB új busz érkezett, ez tény, de nem 75 DB buszt váltott ki. Az érkezésükkel egy időben csuklós lett az 5-ös busz, beindult a hosszú 9-es, ahová több busz kell, mint régen arra a két járatra, amit kiváltott (9, 206), hosszabb útvonalon jár a 33E-t kiváltó 133E, hosszabbodott a 233E útvonala is, ezekre is kellett bőven többlet csuklós, plusz ha jól tudom akkor a 7-es családba is beleforgattak 6-8 plusz buszt.
Tehát ugyan érkezett 75 DB busz, viszont a kiadás is nőtt a fentebb említett események miatt napi 30, 40 DB csuklóssal.
Azaz maradt durván 35 DB busz, amiből biztos van olyan, amit kivágtak, tehát legyen mondjuk 30 DB.
Te a pótlásokra hozzávetőleg 60 DB buszt számoltál. Azt 30 busszal nem tudják ellátni.
Ez igaz, az 5-ösre kellett plusz busz, de a 133E-233E-re szerintem csak néhány plusz kocsi ment. A 9-206-ot felváltó új 9-es elvileg ugyanannyit kocsival megy, mint korábban. Ha megnézed a menetrendet a 9-es hozzá ritkult a 206-oshoz, korábban csúcsban a 9-es 6-7-8 percenként járt, most 9-10 percezik. Ami plusz busz kellett volna, azt a ritkítással megspórolták. Emiatt lett a Baross utcában sűrítve a 83-as troli, hogy kompenzálja a kieső kapacitást.
A 7-es család nem kapott plusz buszokat, volt is szó róla korábban, hogy ugyanannyi kocsival adják ki az új vonalakat, mint a régieket. Ez meg is látszik, mert a kora reggeli és késő esti órákat leszámítva szinte mindig párban járnak.

30-40 csuklós busszal biztosan nem kell több, talán 15-20-al.
Ha jól láttam a 42-es szóló busszal lett kiadva, valószínűleg emiatt jár sűrűbben, mint a villamos.
 #121931  Szerző: krisz83
 
mlaszlo írta: Szerintem ennek az indoknak sok értelme nincs, hiszen a csuklós buszoknak kb. a harmada alacsonypadlós a BKV-nál. Ha van fölös alacsonypalós, akkor azt eleve alacsonypadlós vonalakra kellene betenni és nem levenni őket.
A másik pedig, hogy nyár elején jött kb. 75 csuklós a VT-Transman keretében, cserébe ennyivel kevesebb buszt ad ki a BKV, gyanítom ezt mind nem selejtezték le, így ezekből futná a villamospótlásokra. A levett buszok pedig mind magaspalósak. Az 1-esre azt olvastam kb. 30 buszt adnak ki, a 61-esre kell mondjuk 15, az 51-52-re 7-8-nál több nem hiszem hogy kell, 42-esre szintén elég 4-5 darab. Ez összesen nincs 60 busz, márpedig ennyit ki tudna adni a BKV magaspadlósból. Mire a 3-as kezdődik, addigra az 51-52 már kész lesz, a 7-8 buszt még párral kiegészítve elég a 3-as villamospótlóra.
75 DB új busz érkezett, ez tény, de nem 75 DB buszt váltott ki. Az érkezésükkel egy időben csuklós lett az 5-ös busz, beindult a hosszú 9-es, ahová több busz kell, mint régen arra a két járatra, amit kiváltott (9, 206), hosszabb útvonalon jár a 33E-t kiváltó 133E, hosszabbodott a 233E útvonala is, ezekre is kellett bőven többlet csuklós, plusz ha jól tudom akkor a 7-es családba is beleforgattak 6-8 plusz buszt.
Tehát ugyan érkezett 75 DB busz, viszont a kiadás is nőtt a fentebb említett események miatt napi 30, 40 DB csuklóssal.
Azaz maradt durván 35 DB busz, amiből biztos van olyan, amit kivágtak, tehát legyen mondjuk 30 DB.
Te a pótlásokra hozzávetőleg 60 DB buszt számoltál. Azt 30 busszal nem tudják ellátni.
 #121903  Szerző: mlaszlo
 
krisz83 írta: Egyrészt egyszerre baromi sok villamospótlás folyik.
Ott van ugye rögtön amit írsz, az 1-es villamos pótlása két járattal (1V, 101V), ott van a 61-es villamos pótlása a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között, holnap indul a 42-es villamos teljes vonalas pótlása, plusz jön a 3-as villamos, és még tart az 51-52-es villamosok pótlása is. Ennyi felesleges magas padlós busza szerintem nincs a BKV-nak.
AP-t meg észrevétlenül ki tud venni a 7-es buszcsaládból, plusz azért gondolom abból is van tartalék.
A 61V-n, és a 42V is lesz AP busz. Pedig ott sem jár AP villamos, hisz egyelőre ilyen még csak a 4-6-on jár.
De aztán az is lehet, hogy hülyeség amit írok, és csak imponálni szeretnének az utasoknak. :D
Szerintem ennek az indoknak sok értelme nincs, hiszen a csuklós buszoknak kb. a harmada alacsonypadlós a BKV-nál. Ha van fölös alacsonypalós, akkor azt eleve alacsonypadlós vonalakra kellene betenni és nem levenni őket.
A másik pedig, hogy nyár elején jött kb. 75 csuklós a VT-Transman keretében, cserébe ennyivel kevesebb buszt ad ki a BKV, gyanítom ezt mind nem selejtezték le, így ezekből futná a villamospótlásokra. A levett buszok pedig mind magaspalósak. Az 1-esre azt olvastam kb. 30 buszt adnak ki, a 61-esre kell mondjuk 15, az 51-52-re 7-8-nál több nem hiszem hogy kell, 42-esre szintén elég 4-5 darab. Ez összesen nincs 60 busz, márpedig ennyit ki tudna adni a BKV magaspadlósból. Mire a 3-as kezdődik, addigra az 51-52 már kész lesz, a 7-8 buszt még párral kiegészítve elég a 3-as villamospótlóra.
 #121892  Szerző: krisz83
 
mlaszlo írta: Indul az 1-es villamos felújítása. De minek a pótlókra alacsonypadlós busz, amikor az 1-es villamoson alapból nincs is alacsonypadlós szolgáltatás?
http://index.hu/belfold/budapest/2013/0 ... felujitas/
Egyrészt egyszerre baromi sok villamospótlás folyik.
Ott van ugye rögtön amit írsz, az 1-es villamos pótlása két járattal (1V, 101V), ott van a 61-es villamos pótlása a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között, holnap indul a 42-es villamos teljes vonalas pótlása, plusz jön a 3-as villamos, és még tart az 51-52-es villamosok pótlása is. Ennyi felesleges magas padlós busza szerintem nincs a BKV-nak.
AP-t meg észrevétlenül ki tud venni a 7-es buszcsaládból, plusz azért gondolom abból is van tartalék.
A 61V-n, és a 42V is lesz AP busz. Pedig ott sem jár AP villamos, hisz egyelőre ilyen még csak a 4-6-on jár.
De aztán az is lehet, hogy hülyeség amit írok, és csak imponálni szeretnének az utasoknak. :D
 #121736  Szerző: Snake
 
mlaszlo írta:
asimov írta:Nálunk bukta lett az elektronikus jegyrendszer... pedig "feltöltős" chip-es, fényképes bérlet volt, automata leolvasóval, stb.
A papirbérletre visszaállás után, eléggé pontosan másfélszeresére nőtt a bérletek, és kétszeresére a jegyeladások száma.
A fővárosban nem tudom mit alkotnak majd, de gyanítom úgy lesz kialakítva, hogy nehogy az utas jól járjon.
Ezzel a FUTÁR-ral is mit szerencsétlenkednek már, nem tudom elhinni hogy ennyi idő alatt ezt nem lehet üzemképessé tenni.

Indul az 1-es villamos felújítása. De minek a pótlókra alacsonypadlós busz, amikor az 1-es villamoson alapból nincs is alacsonypadlós szolgáltatás?
http://index.hu/belfold/budapest/2013/0 ... felujitas/
Mert a 3buszonként muszáj 1 olyat közlekedtetni, ami csak negyedannyira füstöl, különben a 4.buszon már mindenki megdöglene, meg a környéken is. :D
 #121727  Szerző: mlaszlo
 
asimov írta:Nálunk bukta lett az elektronikus jegyrendszer... pedig "feltöltős" chip-es, fényképes bérlet volt, automata leolvasóval, stb.
A papirbérletre visszaállás után, eléggé pontosan másfélszeresére nőtt a bérletek, és kétszeresére a jegyeladások száma.
A fővárosban nem tudom mit alkotnak majd, de gyanítom úgy lesz kialakítva, hogy nehogy az utas jól járjon.
Ezzel a FUTÁR-ral is mit szerencsétlenkednek már, nem tudom elhinni hogy ennyi idő alatt ezt nem lehet üzemképessé tenni.

Indul az 1-es villamos felújítása. De minek a pótlókra alacsonypadlós busz, amikor az 1-es villamoson alapból nincs is alacsonypadlós szolgáltatás?
http://index.hu/belfold/budapest/2013/0 ... felujitas/
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 219