RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #122789  Szerző: asimov
 
Az említett 937-es járatot használta esetleg valaki itt?
"Nemsokára megjelenhetnek Budapesten az első igényvezérelt autóbuszok. Az Ittlakunk.hu információi szerint a Budapesti Közlekedési Központ azt tervezi, hogy egyes, aránylag kevesek által használt útvonalakon bevezeti azt a rendszert, hogy csak akkor megy a busz végig a vonalon, ha előre jelzi egy utas telefonon, hogy felszállna rá."
http://www.origo.hu/itthon/20131022-ige ... a-bkk.html
 #122579  Szerző: mlaszlo
 
Az mennyire számít kihasznált járatnak, amire a 3 ellenőr és a 3 közteres már nem fér fel? :D
 #122433  Szerző: djlacee
 
Akkor ide lehetne hozni hozzánk, mert nálunk ez a rendszer üzemel elvileg
 #122432  Szerző: mlaszlo
 
djlacee írta:Ezekből mennyi van Budapesten?
http://goo.gl/maps/cmxnL
Vajon ez kompatibilis lesz a FUTÁR-ral, vagy kuka?
Nem sok, néhány ilyen került ki teszt céllal a 86-os busz vonalán valamikor 2007-2008 környékén, az ottani Volvo buszok voltak GPS követővel felszerelve, így ezek a kijelzők jelezték mennyi idő múlva érkezik a busz a megállóba, illetve volt alul egy térkép, amin apró LED-ekkel látszódott, hol vannak buszok a vonalon. Gyakorlatilag viszont pár hónapot ha működött a rendszer, azóta sötét mindegyik tájékoztató oszlop. A FUTÁR-ral nem kompatibilis ez a rendszer, ezért le fogják szerelni ezeket az oszlopokat vagy már lehet le is szerelték.
 #122430  Szerző: djlacee
 
Ezekből mennyi van Budapesten?
http://goo.gl/maps/cmxnL
Vajon ez kompatibilis lesz a FUTÁR-ral, vagy kuka?
 #122193  Szerző: tomee87
 
Észak-magyarországi Közlekedési Központ http://www.emkk.hu/
Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ http://enykk.hu/
Dél-dunántúli Közlekedési Központ http://ddkk.hu/
Dél-alföldi Közlekedési Központ http://dakk.hu/
Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ http://www.kmkk.hu/
Középnyugat-magyarországi Közlekedési Központ http://www.knykk.hu/
Budapesti Közlekedési Közlekedési Központ http://www.bkk.hu/
 #122190  Szerző: asimov
 
Hát, elkezdődik:
"Tíz csomópontban elkezdte a Budapesti Közlekedési Központ a Futár, a forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer utcai kijelzőinek tesztelését. A kijelzőkön olvasható, hogy mikor indul a következő járat a megállóból, és azt is megtudjuk, ha valahol forgalmi akadály van."
http://www.origo.hu/itthon/20131006-tiz ... a-bkk.html
 #122100  Szerző: mlaszlo
 
csokie írta: Most kérdem én: ez ki van adva a sofőröknek, hogy nem nyithatják ki az ajtót, ha egymás mögé beérnek? Mert ez már nem egyedi eset, és eljátszották ezt a szituációt más sofőrök a kelenföldi erőműnél is, meg a Móricz Zsigmond körtéren is, Kosztolányin is... szóval, ezt direkt kib@szásnak érzem.
Ha kettős megálló, akkor elvileg ki kellene nyitni a másodikként érkezőnek is az ajtókat, ha csak egyes megállós, akkor elméletileg nem nyithat ajtót. A Lépcsős utca viszont emlékeim szerint kettős megálló, tehát ott ki kellene nyitnia a másodiknak is az ajtókat. Ha rendszeresen előfordul, akkor szerintem érdemes megírni a BKK-nak, hátha történik valami előrelépés.

Az is jó, amikor lámpa előtt van a megálló és becsukják az ajtót, előregurulnak 1-2 métert és ott várnak még 1-1,5 percet a zöld jelzésre, nehogy esetleg valaki még elérje a buszt.
Sajnos elég sok függ a sofőr hozzáállásától. Van amelyik rendes és megvárja az átszállókat, de sok olyan van, aki képes és a felszállókra rácsukja az ajtót.
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 219