RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #123427  Szerző: markfelt
 
http://444.hu/2013/11/08/tarlos-20-pont ... -hulyeseg/

itt le van írva, hogy 20-ból kb 18 pont miért hülyeség... vitézy ellen politikai támadást "sejtek", amit szépen meglovagol tarlós azzal, hogy nyílt levelekben alázgatja, közlekedésszakmától ezer km-ekre levő demagógiával.

ráadásul sarokba van szorítva, mert nem nyilatkozhat vd tarlós nélkül, így nem reagálhat a nyílt levélre sem.
 #123417  Szerző: mlaszlo
 
adminisztrator írta:két budapesti vonatkozású hír, kíváncsi vagyok, mi a véleményetek tarlós 20 pontjáról:
http://iho.hu/hir/tarlos-istvan-levelet-megirta-131106
Szerintem igaza van, a BKK vezetőinek, vezetőjének végre be kellene látni, hogy nem csak a tömegközlekedés létezik a világon, hanem nekik bizony a főváros közlekedésének megoldása, fenntartása, kezelése a feladata, amibe beletartoznak az autóval és gyalogosan közlekedők is. Nem lehet mindig a tömegközlekedés javára dönteni, persze ahol lehet segíteni kell, de nem minden áron. Ha egy nagy forgalmú kétsávos úton egy sávot lekerítenek buszsávként, azzal az autósok mellett akár az egész főváros életét megnehezíthetik mind zajterhelés, mind légszennyezettség szempontjából, ugyanis nincs rosszabb egy araszoló kocsisornál, ami kihathat más utakra is, valamint ha vannak a közelben alternatívaként használható kis utcák, akkor ott jelentősen növekedhet a forgalom.
A körúti lámpaprogram teljesen értelmetlen, nem tudom a BKK vezetői mivel tudják alátámasztani, hogy ennek pozitív hatása lenne. Utasként egyáltalán nem érzem sem gyorsabbnak, sem sűrűbbnek a 4-es, 6-os villamosokat. Sőt, most gyakran még leszállni is alig lehet a villamosról, mert ajtónyitás után kis idővel már szól is a csengő és csukódnak rá az ajtók az éppen le és felszállókra, mert sietni kell, hogy elérje a zöld jelzéseket.
 #123410  Szerző: markfelt
 
még valami, ami baromi gyors megoldást kíván: várbusz, azaz 16-os bkv járat.

95-ben készültek ezek a midibuszok, de látszik, hogy soha a büdös életben nem tartották őket karban, illetve már eleve az ik 405-ös konstrukció is botrányos. szétesik, beázik, utastájékoztatás nem megy, kipufogógáz az utastérbe áramlik. plusz néha elfüstöl. egy molitus is hadrendbe van állítva, az már európai színvonal, csak a várnegyed útjain képes az emberből kirázni a szuflát.

rengeteg turista használja (meg újabban én is a deák és a moszkva közt, mert unom a metrót), országimázs a köbön.
 #123408  Szerző: markfelt
 
igazából ezek a szárnyvonalak és a kis, bzmotos helyi járatok vasúton baromira nem versenyképesek, azzá lehetne őket tenni megfelelő árszabással és teljes felújítással + járműpark-cserével, de nem hiszem, hogy kéne erőltetni, nagyon lassan megtérülő, bizonytalan befektetés lenne.

legyen a vasúti személyszállításnak feladata a megyei jogú városok kiszolgálása kiváló minőségű gyorsvonati járatokkal és a régióközpontok ellátása, valamint a nemzetközi forgalom kiszolgálása emelt minőségű, gyors eljutást biztosító vonatokkal. plusz elővárosi forgalom budapest és a régiószékhelyek esetében, meg még a balaton nyáron. oszt szevasz. teljesen felújított 160+ km/h-s fővonalak és teljesen felújított modern állomások kellenek, legalább olyan marketing, mint az öbb-nél, és olyan szolgáltatások, mint a repülőgépeken (automata, wc, akadálymentesség, vizuális utastájékoztatás, "vandálbiztos" jegyautomaták mindenhol, mocsok, kosz, romhalmazok azonnali lebontása, szerelvények egy fokkal hatékonyabb takarítása)... a többi sínt szedjék fel, kocsikat meg adják el ócskavasnak. átértékelődött a szerepe a vasútnak, úgy gondolom, észbe kéne kapni.

a többire meg ott a busz.

tévedek?
 #123404  Szerző: mlaszlo
 
tomee87 írta: Mindig a MÁV-ot és a Volánt szídják, ha rossz a menetrend. A menetrendet nem a MÁV és a Volán alkotja, hanem az illetékes minisztérium. Egyébként ennek a vonalnak a sűrű megállók (rengeteg ritkán vagy nem lakott tanyánál áll meg) illetve a településektől távol eső (akár km-es távolságú) vasútállomások okozták a vesztét.
Az már más kérdés, hogy Kecskemét-Lajosmizse között található az 5245-ös számú autóbusz-vonal ami naponta 2:25 és 23:00 között ellátja a térség közlekedési igényét 50 pár járattal, 20 perces követési idővel..
Ennél a vonalnál lehet, hogy ez az ok, de számos más vonal van/volt, ahol nem éppen utasbarát menetrend lett kialakítva. Az lehet, hogy a járatszámokat a minisztérium szabja meg, de szerintem az ellen nem hadakoznának, ha a MÁV azt mondaná ne 7:10-kor menjen az adott vonat, hanem 10 perccel korábban, mert úgy eléri a csatlakozást valamelyik nagyobb város felé.
 #123403  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Lehet nem jutott volna ide ez a mellékvonal, ha a MÁV használható menetrendeket alkalmazna. Számos olyan vonal van, ahol használhatatlan a vonat a munkába, iskolába járáshoz, úgy van kialakítva a menetrend, hogy a célállomáson néhány perccel a mellékvonali járat beérkezése előtt elmegy a másik vonat, ezek után nem kell csodálkozni, hogy az utasok más alternatívát keresnek.

Mindig a MÁV-ot és a Volánt szídják, ha rossz a menetrend. A menetrendet nem a MÁV és a Volán alkotja, hanem az illetékes minisztérium. Egyébként ennek a vonalnak a sűrű megállók (rengeteg ritkán vagy nem lakott tanyánál áll meg) illetve a településektől távol eső (akár km-es távolságú) vasútállomások okozták a vesztét.
Az már más kérdés, hogy Kecskemét-Lajosmizse között található az 5245-ös számú autóbusz-vonal ami naponta 2:25 és 23:00 között ellátja a térség közlekedési igényét 50 pár járattal, 20 perces követési idővel..
 #123402  Szerző: mlaszlo
 
tomee87 írta: Azon a szarfos, mellékvonalon vonatra felülni? Arra a napi 2 párra?
Enyhén mazohista... :D
Lehet nem jutott volna ide ez a mellékvonal, ha a MÁV használható menetrendeket alkalmazna. Számos olyan vonal van, ahol használhatatlan a vonat a munkába, iskolába járáshoz, úgy van kialakítva a menetrend, hogy a célállomáson néhány perccel a mellékvonali járat beérkezése előtt elmegy a másik vonat, ezek után nem kell csodálkozni, hogy az utasok más alternatívát keresnek.
 #123400  Szerző: markfelt
 
tomee87 írta:
adminisztrator írta:mávos kérdés, segítsetek nekem!

tudom, hogy hihetetlen, de holnap lajosmizséről KÍVÁNOK utazni kecskemét felé. kérdezem, menetjegykiadás-e van ott? az internet azt mondja, hogy nincs.

vagy a vonaton a kallertől pótdíj nélkül lehet vásárolni?
Azon a szarfos, mellékvonalon vonatra felülni? Arra a napi 2 párra?
Enyhén mazohista... :D
tudom, ráadásul egy sznob geci vagyok. most képzeld el...

köszi amúgy a válaszokat.
 #123398  Szerző: Zorro90
 
tomee87 írta:
Zorro90 írta: Viszont azt is írják, hogy: "A kalauz nélküli (KN jelzésű) vonatba vagy személykocsiba csak érvényes menetjeggyel szálljon fel."
Na most, ha éppen ilyen vonatot fogok ki, akkor így jártam és várjak 2 órát a következőre?

(UPDATE: Lajosmizsén életemben nem jártam, így nem tudom, hogy ott valóban nincs-e jegykiadás.)
Kelebia-Budapest vonalon nincs KN (Kalauz Nélküli) közlekedési rend.
Köszönöm szépen! :)
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 219