RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #132282  Szerző: Glenn
 
adminisztrator írta:Pasa az uber-hez mit szólsz? érdekelne egy szakmabeli véleménye is.
Nálunk, Budapesten a tavaly életbe lépett rendelet következtében nem tud elindulni. Illetve szabályosan nem.
Csak taxinak vizsgáztatott, sárga színű, 10 évnél fiatalabb, érvényes drosztengedéllyel rendelkező gépkocsival végezhető díj ellenében személyszállítás. Az ilyen gépkosit csak taxivezetői engedéllyel rendelkező személy vezetheti.
Tehát elindulhat az Uber, de csak meglévő taxisok csatlakozhatnak, és az egyetlen érvényes tarifával (450/280/70) fuvarozhatnak. Egyelőre ez még csak a fővárosra igaz, de készül az országos rendelet is.
http://www.hallotaxi.hu/index.php?pg=news_20_3530
 #132260  Szerző: markfelt
 
Pasa az uber-hez mit szólsz? érdekelne egy szakmabeli véleménye is.
 #132105  Szerző: asimov
 
Sőt, írott KRESZ szabály, hogy meg kell győződni arról, hogy az áthaladás biztonságosan végrehajtható.

Tab-i, fénysoromó nélküli vasúti átjáró (nagyon "kényelmes"-en közlekedő vonat jár arra) :
Tejsűrűségű köd volt... nemhogy megálltunk, de még az autónk motorját is leállítottuk és az ablakokat is lehúztuk és HALLGATÓZTUNK... és jött a vonat, éppen akkor dudált.

Simontornya, fő vasúti átjáró :
A fénysorompónál -hiába villog fehér- lassítok, és érkezett is a vonat, ami szépen át is gurult az átjárón. A fénysorompó nem jelezte vonat érkezését. Később, az M1 hiradóban is "szerepelt" az a vasúti átjáró.

A vonattal szembeni viselkedésre, illetve az emberi ostobaságra egy kiváló példa Kanadából:
Valami isten háta mögötti helyen, egy erdő közepén lett egy új vasúti átjáró, egy új út miatt, ami ott egy enyhe kanyarívben halad. Napi két tehervonat az összes vonatforgalom, ezért elégnek tűnt a figyelmeztető/előjelző tábla, de az átadás pillanatától rendszeresen "koccantak" vonatok és autók.
Elsőre azt gondolták azt illetékesek, hogy a kanyarív miatt nem eléggé belátható az átjáró, így mindkét irányba valami plusz 200 métert még "kitakarítottak" és felállítottak egy térfigyelő kamerát is, megfigyelendő az eredményt,ami megdöbbentő lett: még több baleset történt, mint előtte, mert az autósok, a jobban belátható átjárónak sokkal nagyobb sebességgel "mentek neki" és rendre nekimentek a már ott éppen áthaladó vonatnak is.
Erre bekeményítettek az illetékesek, és az átjáró mellé felállítottak (mindkét oldalra) egy-egy őrbódét. A bent rendszeresen -tehát nem 24 órában- ülő kanadai lovasrendőr (persze ló nélkül :) ) leállítja a nagy sebességgel/veszélyes tempóban közeledő autókat és az idegesítő feltartás mellett, a páradik alkalomkor keményen büntet is.
A trükk a következő: nincsen minden nap rendőr a bódékban, viszont a bódékba kívülről nem lehet belátni (direkt így építették) ezért az autósok nem tudják azt, hogy aznap, pont akkor van-e rendőr a bódéban és inkább lassítanak.
Tökéletesen bevált a dolog, mert a bodék felállítása után gyakorlatilag megszűntek a balesetek.
Ez más évtizedes történet, kíváncsi lennék arra, hogy működik-e még ez a "bódérendszer" :)
A Discovery-n volt valamikor közlekedéssel, érdekesebb hidakkal, kereszteződésekkel, stb foglalkozó sorozat (országról-országra mentek az egyes részekben) abban volt ez is.

Idehaza, Zamárdiban volt sokáig a "bádogrendőr" felállítva egy húzósabb kereszteződés mellett.. Messziről simán elment egy éppen ott álló rendőrnek és nagyon hatásos volt, mert nem volt száguldozás, nem voltak koccanások, mindenki tudott szépen, fegyelmezetten közlekedni. (Nem is értem, hogy miért szerelték le)
LuciFerko írta: Azért a többi közlekedőnek is körbe kéne néznie alapból, ha odaér egy vasúti átjáróhoz. Mit jelent a KRESZ-ben, ha szabadot jelez a szemafor?

Azt, hogy az _működik_ szóval nem azt, hogy vakon átmehetek.
 #132029  Szerző: LuciFerko
 
adminisztrator írta:itt a tanulság tényleg csak annyi, hogy nem kell megfogni a felsővezetéket...

más:
ma nagytéténynél a vasúti átjáróban a flirt, amin ülök, óriásit vészfékez fehérvár felé, szinte repülök előre. közben dudálás. beérünk a sorompóhoz: látom, hogy nincs leengedve, egy furgon pedig nem egészen 10-20 centire áll meg a vonat oldalától.

állítólag nem először baszakodik a biztosítóberendezés ennél az átkelőnél, nem kimondottan ártana megcsinálni. szép kis cuki vonat a flirt, de azért egy furgonnal, és utasaival nem nehéz neki elbánnia.
Azért a többi közlekedőnek is körbe kéne néznie alapból, ha odaér egy vasúti átjáróhoz. Mit jelent a KRESZ-ben, ha szabadot jelez a szemafor?

Azt, hogy az _működik_ szóval nem azt, hogy vakon átmehetek.
 #132025  Szerző: Csongii
 
Mostanában ilyen furcsaságok vannak.
Tegnap vártam a 61-es villamosra, kb 15 perc volt, mire előkerült.
Aztán Hűvösvölgyből lefelé tartva Budagyöngyénél kiderült, miért nem volt járat. Egy nagy okosnak sikerült elé hajtani és szépen kidobta oldalra az autót. A kocsi baloldalát úgy teljesen benyomta. Szerencsére a forgalom addigra helyreállt már végül is, de kicsit durva volt látni. Ja és nap mint nap hallom a villamost, hogy "csenget", mert valaki előtte bóklászik keresztbe épp.
 #132021  Szerző: markfelt
 
itt a tanulság tényleg csak annyi, hogy nem kell megfogni a felsővezetéket...

más:
ma nagytéténynél a vasúti átjáróban a flirt, amin ülök, óriásit vészfékez fehérvár felé, szinte repülök előre. közben dudálás. beérünk a sorompóhoz: látom, hogy nincs leengedve, egy furgon pedig nem egészen 10-20 centire áll meg a vonat oldalától.

állítólag nem először baszakodik a biztosítóberendezés ennél az átkelőnél, nem kimondottan ártana megcsinálni. szép kis cuki vonat a flirt, de azért egy furgonnal, és utasaival nem nehéz neki elbánnia.
 #132007  Szerző: asimov
 
Kis szakmai szemléletű kiegészítés:
A figyelmes megfigyelő észreveheti azt, hogy kétszer húzott át a "nagyfeszültség" az illetőre..
Az első átívelés (továbbiakban: zárlat) a normál üzemben történt, ekkor a felsővezetéki hálózatot figyelő automatika lekapcsolta a feszültséget a vezetékről, de csak 1-2 másodperce, majd automatikusan vissza is kapcsolta azt.
Ennek gyakorlati oka van: a zárlatot okozhatta faág, kisállat, madár, stb. és ez az ok a zárlat kialakulása pillanatában meg is szűnhetett: elégett/leesett a faág/kisállat/madár tehát megszűnt a zárlat, azaz üzemelhet a hálózat tovább.
Ekkor jön az automatikus visszakapcsolás, azaz -jelen esetben- a második zárlat... ekkor kapcsol(t) le végleg le az automatika.

"Nagyfeszültség"
A világ vasúti felsővezetékei jellemzően 20...25 kV-on üzemelnek, ami nem nagyfeszültség. Ez "csak" középfeszültség (35kV felett valóban nagyfeszültség a nagyfeszültség)
A távvezetéki oszlopokon a figyelmeztető, távol tartó hatás erősítése végett használják nagyfeszültség kifejezést. (A villámjelet meg az irástudatlanok miatt)
Sajnos, hülyeség ellen ez sem véd.
noartist írta:
adminisztrator írta:nem megmondtam, hogy ne fogd meg a felsővezetéket?!
http://youtu.be/5X4-s2T16vQ
Megrázó élmény lehetett. :blush:
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 219