RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #138397  Szerző: Glenn
 
mlaszlo írta:ezen a vonalon a régi ganzok is fognak járni, amelyek úgy zakatolnak, hogy mindenhol gyilkolják a síneket rendesen. Kérdés hogy egy ilyen állandó, ütemesen zakatoló jármű mennyire fogja majd igénybe venni az alagút szerkezetét.
Régi villanyosok itt nem fognak járni. Egyébként meg az egész projekt felesleges, már a bekerülési árához mérten. Negyven éve nem hülyék szüntették meg ezt a villamosvonalat. Mi a fenének egy zöld villamos fölé egy sárga villamos? Brrr...
:ayfkm:
 #138394  Szerző: mlaszlo
 
Ivoa írta:http://index.hu/belfold/budapest/2015/0 ... argit_hid/

Jó kis hatásvadász cikk. (Én mondjuk a HÉV-et a fonódó befejezéséig leállítanám a Margit hídig, hozzá sem nyúltak az alagúthoz 43 évig... csoda, hogy egyáltalán eddig elbírta.)
Hatásvadász, de annyiból elgondolkodtató, hogy egy ilyen építkezés mellett olyan fontos dolgot kihagynak, mint az alagút felújítása, rendbe tétele. Pedig erre oda kellene figyelni, mert bár én nem vagyok szakértő, de ezen a vonalon a régi ganzok is fognak járni, amelyek úgy zakatolnak, hogy mindenhol gyilkolják a síneket rendesen. Kérdés hogy egy ilyen állandó, ütemesen zakatoló jármű mennyire fogja majd igénybe venni az alagút szerkezetét.
 #137979  Szerző: Glenn
 
szemilan írta:egyáltalán nem biztos, hogy az ilyen kezdeményezéseknek a törvények kikerülése a cél. Megeshet, hogy egész egyszerűen az emberek nem igénylik a meglévő túlságosan szabályzott szolgáltatásokat és megelégszenek (vagy éppen a pénztárcájuk csak ezt engedi meg) a kevésbé szabályzott, bizonytalanabb szolgáltatásokkal.
A törvények kikerülése nem cél, hanem eszköz az olcsóbb működéshez.
Az egyértelmű, hogy az emberek megelégszenek a kevésbé szabályozott szolgáltatásokkal, de mint írtam, ezzel ellehetetlenednek a szabályozott keretek közt működő szolgáltatók.
Egyébként meg senki sem olyan hülye, hogy ezt az állapotot eltűrje. Először jön a tüntetés (blokád?), aztán meg szépen minden taxisból uberes lesz. Kérdés, ezzel végül ki járna jól, és ki rosszul?
 #137978  Szerző: markfelt
 
nekem úgy tűnik, az uber és az airbnb is attól más, hogy amatőr és jóval olcsóbb.

én eddig bécsben, londonban és münchenben is airbnb-ztem, kb harmadannyiból jöttem ki gyönyörűen berendezett, tiszta albérlet-szerű lakásokban, mintha egy zs kategóriás motelben szálltam volna meg. persze fapados volt, a lakás az enyém és kész. de se reggeli, se wifi stb. nem járt.

magyarországon megfizethető ugyanakkor a szálloda is.

az uberrel nincs tapasztalatom, meg nem is lesz szerintem, írtam már, miért.
 #137976  Szerző: szemilan
 
admin írta:pontosan olyan, mint az airbnb. az is elég vitatott és már budapesten is igen népszerű.
Nekem nem igazán jön le, hogy mitől több, vagy jobb ez a tulajdonképpen közvetített szolgáltatás (ha szabad így nevezni) az apartmanoktól, taxi szolgáltatásoktól, hotelektől, vagy éppen a falusi turizmustól. De ugyan így ez a kocsimegosztós dolog sem.

De részemről tegyék, ha befizetik az adót utána.

Az, hogy népszerűek az ehhez hasonló kezdeményezések, sok mindent elárul. Lehet inkább azon kellene elgondolkozni, hogy miért van ennyire agyon szabályozva, illetve anyagilag leterhelve példaként a taxizás, vagy a szoba kiadás stb....

Én biztosan nem venném igénybe egyik szolgáltatást sem, mert számomra átláthatatlan a működésük. Ez teljes bizonytalanságot vált ki bennem, továbbá egy teljesen idegen gépkocsijába biztosan nem ülnék be. Honnan tudjam, megbízhatok-e benne? (erre értettem, hogy ha megvannak a megfelelő szabályok, akkor részemről rendben van) Hozzáteszem, én maximum buszozok, vagy ritkán vonatozok, de taxival még sosem utaztam, mert drága és ha azt vesszük környezetszennyezőbb jelenleg, mint az autóbusz. Persze lehetne elektromos taxikat is üzemeltetni (remélem ez lesz a jövő) és máris kilőve ez a probléma.

Végszóként, egyáltalán nem biztos, hogy az ilyen kezdeményezéseknek a törvények kikerülése a cél. Megeshet, hogy egész egyszerűen az emberek nem igénylik a meglévő túlságosan szabályzott szolgáltatásokat és megelégszenek (vagy éppen a pénztárcájuk csak ezt engedi meg) a kevésbé szabályzott, bizonytalanabb szolgáltatásokkal.
 #137973  Szerző: Glenn
 
admin írta:én ezt a torrenthez hasonlítom. maga a p2p fájlcsere nem rossz ötlet ugyanis, mégis, millió jog (szerzői) sérül.
Nagyon jó a hasonlat, épp erről van szó. A különbség annyi, hogy a fájlcserét lehetetlen megszüntetni... ;)
 #137972  Szerző: markfelt
 
Pasa írta:Még annyit hozzátennék, hogy nem az úgynevezett "telekocsi" ellen vagyok, hiszen az valóban lehet hasznos az igénybevevőnek és - a kevesebb autó miatt - a környezetnek is. Azonban az Uber nem ilyen, hanem engedély nélkül működő (tehát kontár) taxiszolgálat, ezzel rontva az engedélyeket beszerző és minden terhet fizető fuvarosok megélhetését.
nekem is úgy tűnik.
egyre több helyen tiltják be egyébként:

- franciáknál: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -Uber.html
- spanyoloknál: http://www.bbc.com/news/business-30395093
- indiában és thaiföldön: http://www.theverge.com/2014/12/9/73596 ... operations

és további cikkek szerint szinte mindenhol vitatéma.

én ezt a torrenthez hasonlítom. maga a p2p fájlcsere nem rossz ötlet ugyanis, mégis, millió jog (szerzői) sérül.
 #137970  Szerző: Glenn
 
Még annyit hozzátennék, hogy nem az úgynevezett "telekocsi" ellen vagyok, hiszen az valóban lehet hasznos az igénybevevőnek és - a kevesebb autó miatt - a környezetnek is. Azonban az Uber nem ilyen, hanem engedély nélkül működő (tehát kontár) taxiszolgálat, ezzel rontva az engedélyeket beszerző és minden terhet fizető fuvarosok megélhetését.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 219