a rádiók sem a hallgatóság, sem a hirdetők számára nem a várostábláig működnek, hanem addig, amíg az adáskörzetük tart. érdi is hallgat music fm-et és törökbálinti cég is hirdetett már a juventuson.
ilyesformán igenis van jelentősége a "balatoni régiónak" és van potenciál a balatoni rádiózásban szerintem. ugyanakkor nem tradíció, nem "létszükséglet" a helyi rádiózás a tónál, miközben mondjuk szegeden már konkrétan a város történelmének része és büszkesége a 88, és aki rádiózik, az jellemzően "88-azik". a jamre, balaton rádióra stb. is emlékszik majd' mindenki, talán szerette is, de egyszerűen szakmailag mindegyik, mindig elmaradott volt ahhoz a korhoz képest, amiben működött. néha úgy tűnt, egyáltalán nem voltak tisztában a készítők a kereskedelmi rádiózás alapjaival, szerelemből rádióztak - ezt pedig nem szabadott volna (csak az emlékeket szépíti meg a hallgatókban, mert "különleges" volt, a pénzügyi mutatóikat nem szépítette). a danubius és juventus - mint eredetileg balatoni rádiók - nyilván kivételt képeznek.
nekem minden eszközzel jónak tűnt eddig a part fm vételkörzete, és ragaszkodom a 150-200.000-hez, meg ahhoz is, hogy ez alábecsült szám (a hivatalos elérés a frekvenciáknál minden esetben ennek töredéke, de ott garantált a vétel még pincében is, mindig nehéz megsaccolni, mennyi a tényleges elérés). hévízen, tapolcán már nyilván csak kocsiban, meg egy jobb tunerrel van meg (a tetőantenna még nem hinném, hogy kell), de azért az sem elhanyagolható tény. a strandos példádra válaszul: ez megvan városon belül is. budán szart se hallok a gellért- és sas-hegyi adókból, sajnos az fm ilyen.
egyébként a balatoniak életmódja más, nem kunszt utazni egy-másfél órát a siófoki obiig, vagy a keszthelyi h&m-ig ha kell valami. megszokta a balatoni ember, hogy nincs minden ott a sarkon, de ha kicsit tovább megy, ott lesz. megszokta, hogy félig urbánus, félig rurális a környezet és ehhez alkalmazkodik.
de abban igazad van, hogy egy speciális piac a balatoni, de ha ügyes vagy, nyerhetsz vele, csak szerintem nem úgy kell, hogy fogod magad és odateszel egy egyébként nagyvárosban kiválóan működtethető ozone fm-et, egy összehányt vegyessaláta part fm-et (ami ma újult meg, még nem tudom, milyen, eddig nem volt szerintem nagy szám, bár a masszív lelkesedés atjött), vagy egy tizenkettőegytucatnagyonmenőprüntyögőshouserádiót.
a turisták korosztályt tekintve vegyes képet mutatnak, magyarországról valóban inkább fiatalok mennek. én a fiatalok körében hosszútávon eleve temetném a rádiózást, de hogy ne offoljunk, a music fm egy jó (ellen)példa arra, hogy hatékonyan el lehet érni őket, ha megvan a megfelelő hangnem.
meg a földtől se rugaszkodjunk el, ebben is igazad van: nem rádiózni mennek az emberek a tóra, hanem a seggüket áztatni
