hát, nemtom. olyan ez, mint amikor a beteg lábat gyógyítás helyett levágják, de érdekes, se az állam nem kényszerítette, se a szakszervezetek nem tiltakoztak még egyszer se azért, hogy racionalizálják és modernizálják azt az egész rohadt vasutat, hogy ne érezzem már azt, ha a MÁV birodalmába lépek, mint ha az ötvenes évek Romániájában találnám magamat... hogy bemegyek a kisvárosi állomásépületbe jegyet venni, a sarokban duruzsol a szeneskályha, hosszú percek után megjelenik a pénztáros, álmosan kiad egy tollal összefirkált kartonpapírt jegy gyanánt, és ha úri kedvem úgy tartja, hogy intercity helyjegyet szeretnék, az még egy ötperces telefonos egyeztetést vesz igénybe a szegedi állomással, ahol található számítógép...
nemtom kurblis telefon van-e még üzemben, pár éve még az is volt... meg az áll-egész-nap-egy-bódéban-és-zászlóval-integet-a-vonatnak ember
vagy amikor két éve mentünk Prágába, gondoltuk, fél órával vonatindulás előtt elég, ha odaérünk a Keleti nemzetközi jegypénztárába. az még oké, hogy gerendákkal alá van dúcolva az egész, hogy ne omoljon össze, de hogy napközben egy rohadt pénztár van nyitva, és miután előzetesen kinéztük netről, hogy mivel hatan megyünk, jogosultak vagyunk párezer forint csoportos kedvezményre, amivel ugye élni szeretnénk, mert minden pénz számít; na, hogy ezt ott akkor egy baszott nagy könyvben kezdi kikeresgetni, hogy hogy van, aztán odacsődíti a fél állomást, hogy valaki tud-e erről valamit... aztán amikor nagynehezen rájönnek, hogy lehet, akkor még a hat jegyet nekiáll egyenként kézzel megírni, szép lassan, közben még elhagyja ilyen a száját, hogy "hát lehet, hogy a négy óra múlva induló vonatot érik el", akkor na, baszki, ideges lesz az ember, hogy a huszonegyedik században valahogy nem így kéne.
elértük aztán a vonatot, meg nagyon fasza volt a nemzetközi vonat, de majdhogynem induláskor ugrottunk fel rá. én úgy tippelem, hogy az emberek legalább harmada meg a pénz legalább fele arra megy el ma a MÁVnál, hogy egy elavult, szar, bürokratikus rendszert foltozgassanak, de ez mindenkinek jó, aki amúgy tiltakozhatna érte. jó az egész nap seggüket vakargató szakszervezeti tagoknak, meg jó minden vezető beosztásúnak, mert ekkora kaotikus irracionális szarból úgy lopsz, ahogy nem szégyelled, mi meg szopjuk.
de nem, jeek, akkor se megoldás a busz se
