A hallgatottsági számokon való lovaglás sima presztízsharc, a hallgatónak meg végképp semmi köze hozzá. Számonkérnivalótok azért nincs rajta, mert aki hallgatóként az alapján választja ki, hogy mit hallgat, hogy hanyadik a listán, az szerintem hülye, mint a segg, így a hallgatottsági felmérés voltaképpen csakis a reklámidőt megvásároló ügynökségek számára folytatott marketingkampány.
Az meg, hogy milyen eredmények jönnek ki, gyakorlatilag csak azon múlik, hogy milyen módszerekkel és milyen mintán folyik a felmérés, a Bartók is ki tudja hozni, hogy ő az első, ha a Zeneművészeti Főiskola hallgatóit és oktatóit kérdezik meg.
Arról nem is beszélve, hogy attól még, hogy Y rádiót hallgatják 500 ezren, X rádiót meg csak 450 ezren, X rádiónak lehet az is a taktikája, hogy tökéletesen megelégszik a második helyezéssel, mert nem annyival kisebb a bevétele, mint amennyivel kevesebbet költ a rádió fenntartására, műsorkészítésre, marketingre, satöbbi. Szíve joga eldönteni, ugyanis magántulajdon.