pébégáz írta:Pontosan...IstvánB írta:Mi az az ARI?Közlekedési információk előtt volt egy sípszó, amire a rádió, azt hiszem, fölhangosodott, vagy valami ilyesmi. Csak ennyit tudok róla. Az RDS előtti időkben használták.
Ezt a sípszót Hinz-Triller -nek nevezik..
Az RDS-TA/TP szolgáltatása előtt használták német nyelvterületen, ha jól emlékszem a BLAUPUNKT fejlesztette ki és a 70évektől használták...
Hinz-Triller -t ma is hallani mind a mai napig, de ez valójában már nem vezérli az ARI-t, mert az már sajna üzemen kívül lett helyezve
Svájcban: 2003 szeptember 1-én
Németországban: 2005 márc 1
Ausztriában pedig 2008 05 19-én kapcsolták le...
A Hinz-Triller Ausztriában is ugyanúgy megmaradt
A rádiókon volt egy ARI led, és be lehetett úgy állítani, hogy csak ARI-s adókat találjon meg (ARI bekapcs...)
Ilyenkor a kereső továbbment, ha nem volt ARI-s a csatorna
Ha az ARI jel elment (gyenge vétel) akkor kb. 1 perc múlva a rádió elkezdett pittyegni, kb. mint a hírek előtt a pontosodőjelzés 5 sípszója
Amennyiben nem ARI-s csatornánál kapcsoltad be az ARI-t akkor azonnal elkezdett pittyegni..
Amennyiben közlekedési hír volt, a rádió vagy felhangosodott, vagy kazetta esetén megállt a kazetta
Ha elment az ARI vétel, akkor kazetta hallgatás esetén megállt a kazetta és pittyegett (jelezve, hogy nincs ARI-s vétel)
Ha kazetta hallgatás közben benyomtad a keresést, a kazi ment tovább és ha talált egy ARI -s rádiót, akkor a háttérben megállt a kereső és vagy közlekedési hírnél vagy ARI jel megszűnésénél jött a pitty
Ha éppen közlekedési híreknél gyengélkedett a vétel és mondjuk le volt halkítva, akkor az ARI led világításánál szólt a hír, amikor elaludt a led, akkor elhallgatot
Ha kb. 1 percig elaludva maradt, akkor is jött a pittyegés
ARI amúgy egy magas frekvencián (ha jól emlékszem 57kHz) sugárzott jel volt, amit az emberi fül ügye nem hall...
Én nekem sikerült nem egyszer a következő képpen az ARI LED-et működésbe hozni a következő képpen
Autórádió egy jól fogható közelből sugárzott frekire áll
Egy másik rádióval a vettfreki+10,7MHz sugárzást használva úgy lőttem be a másik rádiót, hogy ha mondjuk 103,0-n jött a helyi adó, akkor a vevőkészülék kettő 102,8on adjon
Ebböl sercegés lett és ha jól eltaláltam, akkor kivillant az ARI LED
GONDOLOM!!!!!!!!!!!!!! az összeakadásból lett valami olyan magasfrekis zörely, ami elhitettte a rádióval, hogy ARI jel van

Éljen az analóg technika
Ezenlívül az ARInak volt egy olyan "aktiválási" módja is, hogy csak bizonyos körzetekben legyen aktív
Pl. ha jött egy hír, hogy Steiermarkban az A2esen Graz előtt valaki szembe jön veled, akkro csak azok az Ö3 hallgatók értesültek erről, akik Osttirol Kärnten Steiermark és Délburgenlandi adóról hallgatták az Ö3-t
Tehát a Déli régió Tehát aki Az A14en volt Bregenznél és kazettát hallgatot, őt ez nem zavarta meg
Ezek nagyon alacsony frekis jelekkel voltak megoldva
pl. az említett tartományokban 23,75Hz
Az ARI rádiót felismertető jel 57kHz (LED világít)
Azt, hogy most éppen fontos infó folyik: 125Hz -s jel jelezte
A körzet meghatározó jel pedig körzettől függően 23,75 28,274 34,926 39,583 45,673 53,977 Hz
A Cseheknöl is ment a D1 Autópálya mentén kisérleti jelleggel
Illetve ők még OIRT sávban is tesztelték
Az USA-ban is próbálkoztak vele nagyvárosokban , de ott az áramrendszer, kábelek stb. zavarása miatt nem működött sajna
Na ennyit az ARI-ról
Szóval valaki a DANUBIUS + ARI -ról valami infó????