RADIOSITE Fórum

  • Class FM

 #68420  Szerző: markfelt
 
Gyurii91 írta:Nekem annyi a hozzáfűznivalóm ehhez, hogy a Class rendelkezne egy olyan erősségű átjátszóval, mint a szentesi 100,4 NEO FM nagyon elbújhatna... Mellesleg az ország főadóinak kellene legalább 40kW-al adnia mindenhonnan, és úgy ahogy tökéletes lenne minden.

Számomra picit furi, hogy mondjuk Tokaj, Kékes, Kab-hegy, Bp. hallatszik itt Békésben, (tudom magasság is beleszámít, de akkor is teljesítményt ha nézzük) de az elméletileg Minket (is) kiszolgáló a megyeszékhelytől kb. légvonalba 50km-re lévő adótorony nem szól zavartalanul. :chinese:
Az a jó, hogy mindig mondasz valami újat.

Képzelem mi lenne, ha minden héten többször leírnád ugyanazokat az értelmetlen, logikátlan, gyermeteg hülyeségeidet... Még szerencse, hogy nem így van!
 #68419  Szerző: Zsolt
 
Gyurii91 írta:Nekem annyi a hozzáfűznivalóm ehhez, hogy a Class rendelkezne egy olyan erősségű átjátszóval, mint a szentesi 100,4 NEO FM nagyon elbújhatna... Mellesleg az ország főadóinak kellene legalább 40kW-al adnia mindenhonnan, és úgy ahogy tökéletes lenne minden.

Számomra picit furi, hogy mondjuk Tokaj, Kékes, Kab-hegy, Bp. hallatszik itt Békésben, (tudom magasság is beleszámít, de akkor is teljesítményt ha nézzük) de az elméletileg Minket (is) kiszolgáló a megyeszékhelytől kb. légvonalba 50km-re lévő adótorony nem szól zavartalanul. :chinese:
Ha be copy-pastelnéd korábbi hozzászólásaidat akkor legalább nem kéne annyit gépelned.
 #68416  Szerző: Gyurii91
 
Nekem annyi a hozzáfűznivalóm ehhez, hogy a Class rendelkezne egy olyan erősségű átjátszóval, mint a szentesi 100,4 NEO FM nagyon elbújhatna... Mellesleg az ország főadóinak kellene legalább 40kW-al adnia mindenhonnan, és úgy ahogy tökéletes lenne minden.

Számomra picit furi, hogy mondjuk Tokaj, Kékes, Kab-hegy, Bp. hallatszik itt Békésben, (tudom magasság is beleszámít, de akkor is teljesítményt ha nézzük) de az elméletileg Minket (is) kiszolgáló a megyeszékhelytől kb. légvonalba 50km-re lévő adótorony nem szól zavartalanul. :chinese:
 #68338  Szerző: Promenád
 
moby67 írta:Szerintem egy kis adó is megfelelne Szentesre vagy Békéscsabára.
Akkor talán helyi szinten tudnák hallgatni.
A 30 Kw-ra nem tudom lehet e, ezt nemzetközileg kell egyeztetni. De ez nem a mi feladatunk.
Erre csak a digitális rádió hozna esélyt.
Ha nincs vétel marad a net rádiózás.
Szerintem ez a kérdés meg brutál egyszerű, mert ád egy : lényegében a Kossuth azért megy ilyen sok és pici teljesítményű adókkal, mert két közszolgálati és két kereskedelmi rádión kívül több rádió nem lehet országos lefedettségű a nemzetközi egyezmények után. Ád kettő : keresni kell két szabad frekvenciát, benyújtani rá a kérelmet valami vételjavítás céljából, oszt alá szolgálja, ha a Kossuthnak is lényegében így vannak az URH-n adói.
 #68337  Szerző: Promenád
 
Zsolt írta:Piaci szempontból szerintem manapság egyre inkább csak az "autórádiós" lefedettség számít. Ilyen szempontból szerintem nincs gond a Class lefedettségével. Bár viszonylag régen jártam a Dél-Alföldön, de régebbi emlékeim szerint vígan el lehetett hallgatni egy közepes, vagy annál jobb autórádióval hallgatni a Class-t (akkor még Danubius-t) mind a Bp-Szeged, mind a Bp-Békéscsaba útvonalon.
Szóval SZERINTEM annyira nem gyászos a helyzet, mint amennyire ti írjátok. Arra is emlékszem, hogy Hódmezővásárhelyen egy kis *** zsebrádióval viszonylag tisztán lehetett fogni a 94,9-et, nem kell hozzá tetőantenna, mint ahogy azt valaki tegnap írta.
Akkor az a kis *** zsebrádió valamivel többet tudd , mint a Clatronic és társai..., vagy egy többemeletes ház felső emeletein foghattad be. :D Nem tudom Vásárhely mely területén lehettél, mert minél északabb próbálod, annál nehezebb ezekkel a névtelen rádiókkal befognod. ;) Nekünk a családnál egy hordozható PHILIPS kétkazettás magnóval sikerült úgy nagyjából elfogadható sztereó minőségben befogni, de ha csak a ház egy bizonyos pontjából látsz rá, akkor az én mércémhez mérve gyenge.
 #68336  Szerző: Promenád
 
racist írta:
Promenád írta:Annak idején ezt a frekvenciát Szeged város vásárolta meg a körzeti stúdiónak, aztán hogy 24 órában menjen az adás átvették a Danubius adását. Szentes csak terv volt, mert egyszerűen nem volt pénze a Danubius Rádiónak fizetni az Antenna Hungáriának még a privatizálásuk előtt.
Legalább hülyeségeket ne írogass (bár ez a fórum nagyjából ma már erről szól). Milyen Szeged város??? 1988-ban hol volt szegedi önkormányzat szerinted? Ez a Magyar Rádió frekvenciája volt, amit a szegedi körzeti stúdió adására hoztak létre. A Danubius sem volt 24 órás akkor még. Ez egy nemzetközileg koordinált frekvencia, amire több, mint 20 éve ennyi a megengedett teljesítmény. A Danubiust csak pénzkereset miatt tették rá, a szegediek nagyot nyertek ezzel. Ez hivatalosan a Kossuth Rádió délmagyarországi frekvenciája.
Lehet hogy nem emlékszem pontosan, de akkor kérdezz meg pár tősgyökeres Rádió 88-ast. Anno még ez is téma volt náluk amikor ideiglenes frekvencia engedélyekkel tolták. Annyira hülyeségeket nem szoktam írni, de azért hagy némi kívánnivalót a stílusod és a sárdobálásod.

Az tény hogy ez egy nemzetközileg koordinált frekvencia, hiszen nem mindennapi esemény volt CCIR (gyengébbek kedvéért nyugati) URH frekvencián sugározni anno, amikor a rádiók többsége csak az OIRT (gyengébbek kedvéért keleti) URH sávot tudta venni.

És még valami : független dolog az, hogy anno tanácsnak hívták amit most önkormányzatnak csúfolnak. Ez a frekvencia nemcsak a Magyar Rádiónak volt érdeke létrehozni, csak szépen magának tulajdonította. Valahogy erről nem szokott említést tenni a fáma... Jó, abban igazad van nem 24 órában ment a Danubius, mert éjszaka 2-től 5-ig a Petőfi ment rajta és amíg nem a körzeti stúdiót nyomták, addig a Danubius ment. :P Sok vita volt belőle amikor privatizálták a Danubiussal együtt.
 #68319  Szerző: mimi
 
Régen az sem volt jellemző, hogy egy körömnyi IC a tuner és netán fejhallgatókábel az antenna.
 #68317  Szerző: csokie
 
Meg pláne mostanság igen nagy lett az elektromos zaj. (különböző mikrohullámú bizbaszok, internet stb.) Azért is szorulhattak visszább a vételkörzetek.
 #68315  Szerző: Zsolt
 
Piaci szempontból szerintem manapság egyre inkább csak az "autórádiós" lefedettség számít. Ilyen szempontból szerintem nincs gond a Class lefedettségével. Bár viszonylag régen jártam a Dél-Alföldön, de régebbi emlékeim szerint vígan el lehetett hallgatni egy közepes, vagy annál jobb autórádióval hallgatni a Class-t (akkor még Danubius-t) mind a Bp-Szeged, mind a Bp-Békéscsaba útvonalon.
Szóval SZERINTEM annyira nem gyászos a helyzet, mint amennyire ti írjátok. Arra is emlékszem, hogy Hódmezővásárhelyen egy kis szar zsebrádióval viszonylag tisztán lehetett fogni a 94,9-et, nem kell hozzá tetőantenna, mint ahogy azt valaki tegnap írta.
 #68313  Szerző: moby67
 
Erről Én is hallottam. Valamikor a 60 as években volt egyeztetés Svájcban.
Az akkori nagyfejűek tényleg önként és örömmel mondtak le a lehetséges szabad frekvenciákról.
Mondták minek? Úgy se lessz rá szükség! Itt nem lesznek magán rádiók már soha!
Ezért van a pl.a szlovákoknak 50-100Kw-os adó hálózatuk, még kis szerencsével Szegeden is foghatók adóik.
  • 1
  • 343
  • 344
  • 345
  • 346
  • 347
  • 510