RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #77091  Szerző: mlaszlo
 
Zoey írta:Na nem is tudtam, hogy ilyen menő vonatok járnak már a Balatonra is. Eddig csak a Budapest-Hatvan-Eger vonalon találkoztam velük. Ez a kedvencem, nagyon komfortos, kijelzős meg bemondós, high-tech. :)
Bp.-Eger között valóban sokszor két kocsival közlekednek, nem gondolnám, hogy a Balatonon is, bár nincsenek arra felé tapasztalataim ezen a téren. Viszont ezekben a vonatokban két kocsi nem ugyanakkora, mint más vonatokon, szerintem ezek nagyobb méretű kocsik.
A Salgótarjánba közlekedő 6341-es motorvonatok igen kényelmesek, van légkondi, illatosító meg minden, sajnos erre, Miskolc fele, na meg Szabolcsban a leggagyibb szerelvények járnak... :S (komolyan mondom el vagyok kápráztatva, amikor néha napján egy 6341-essel utazok, nem hogy még Desiro-val)
Egy ideje minden nyáron megjelennek ezek a vonatok a Balatonnál is, amikor az Esztergomi vonalon kevesebb kocsi is elég, amióta pedig megérkeztek a görög desirok is, azóta a téli menetrendben is vannak desiro vonatok hétvégenként, illetve idén először a déli parton is megjelent a desiro, hétvégenként a Siófok Expresszt alkotják ezek a motorvonatok.
Téli időszakban elég is a desiro kapacitása az északi parton, de nyáron hétvégenként nagyon sokszor kevés a kétkocsis vonat, főleg így hogy a kisebb megállóhelyeken csak ezek a vonatok állnak meg. Pár éve még nem volt gond, mert akkor voltak minden megállóhelyen megálló normál kocsikból összeállított személyvonatok is a fővárosba, de ezek száma jelentősen, indokolatlanul lecsökkent. A desirok kapacitása meg kevés arra, hogy nyáron a kisebb megállóhelyek forgalmát kiszolgálja.
Persze ezeknek a MÁV szerinti fejlesztéseknek meg is van az eredménye, egyre kevesebben utaznak vonattal. Régebben nem 6-9 kocsival mentek a vonatok, hanem gyakran 10-12 kocsival és mind szépen tele volt, olyanok is, amik mindenhol megálltak. Lassan majd elérik, hogy még az egy kocsis desiro is elég lesz.
 #77089  Szerző: Zoey
 
Na nem is tudtam, hogy ilyen menő vonatok járnak már a Balatonra is. Eddig csak a Budapest-Hatvan-Eger vonalon találkoztam velük. Ez a kedvencem, nagyon komfortos, kijelzős meg bemondós, high-tech. :)
Bp.-Eger között valóban sokszor két kocsival közlekednek, nem gondolnám, hogy a Balatonon is, bár nincsenek arra felé tapasztalataim ezen a téren. Viszont ezekben a vonatokban két kocsi nem ugyanakkora, mint más vonatokon, szerintem ezek nagyobb méretű kocsik.
A Salgótarjánba közlekedő 6341-es motorvonatok igen kényelmesek, van légkondi, illatosító meg minden, sajnos erre, Miskolc fele, na meg Szabolcsban a leggagyibb szerelvények járnak... :S (komolyan mondom el vagyok kápráztatva, amikor néha napján egy 6341-essel utazok, nem hogy még Desiro-val)
 #77086  Szerző: mlaszlo
 
Horror volt vonattal utazni a hétvégén

Nincs vízosztás, embertelen a tömeg, óriási késésekkel járnak a vonatok és még a klímával rendelkező vonatokon sem működik igazán a légkondi. Ezek a legfőbb problémák melyeket a hétvégi hőségriadó alatt a MÁV vonataival utazók összegyűjtöttek. A MÁV Start kommunikációs osztálya szerint ők mindent megtesznek utasaik komfortérzetének emeléséért, a felsorolt problémák pedig a legtöbb esetben nem is igazán problémák.

Ez a MÁV-Start hihetetlen, a cikkben szó van az Észak-Balatoni vasútvonalról, ahol utasok azt írták, a kétkocsis piros személy vonaton nem volt klíma, ablakot nem lehetett nyitni. Gondolom a Desiro vonatokról lehet szó. A MÁV-Start pedig azt írja, hogy nincs kétkocsis szerelvény a Balatonnál, minden vonat 6-9 kocsival megy. Akkor ezek mik ha nem kétkocsis vonatok?
http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9169299
A távolsági gyorsvonatok valóban 6-9 kocsisak, csak azok a kisebb megállóhelyeken nem állnak meg kb. két éve, amióta átvariálták a menetrendet, ott csak a helyi személyek állnak meg, illetve egy-egy távolsági vonat reggel és este. Egyéb időpontban lehet a kétkocsis Desiro-val bezötykölődni Székesfehérvárra és ott átszállni egy másik személy vonatra ami tovább megy a fővárosba.

Egyébként valóban horror a vonat közlekedés az északi parton. Nem elég az utasbarát átszállásos megoldás, rendszeresen 30-60 percet késnek a vonatok. Régebben max. 15-20 perces késések voltak, most az a szerencse, ha csak ennyit késik a vonat.
 #77008  Szerző: mlaszlo
 
Most vasárnap délután a csúcsban kigyulladt a Balaton Volán egyik autóbusza Budapest irányába az Érdi lehajtónál:
http://galeria.index.hu/bulvar/2011/07/ ... age_size=l

A jármű teljesen kiégett és az M7-es forgalma is leállt.
 #76770  Szerző: DWC
 
mlaszlo írta:ahol nincs ülés ott teli ablak van, ami nem nyitható.
Az a kedvencem.. :(
 #76766  Szerző: mlaszlo
 
DWC írta:A BKV légkondicionálói semmit sem érnek. Sokkal hasznosabb, ha az ember inkább kinyitja az ablakot. Legalább jön be némi friss szmo.., akarom mondani, levegő.
Régi buszokon ez megoldás, de a Volvo-kon mit nyitsz ki, főleg az első szériás sárga kapaszkodósokon? Az ablak talán egy nyolcada ha nyitható, szinte semmit nem ér, ráadásul ahol nincs ülés ott teli ablak van, ami nem nyitható.
 #76765  Szerző: DWC
 
A BKV légkondicionálói semmit sem érnek. Sokkal hasznosabb, ha az ember inkább kinyitja az ablakot. Legalább jön be némi friss szmo.., akarom mondani, levegő.

Nekem újabban a 33E+103+vonat kombinációjával gyűlik meg a bajom. Napközben abszolút nincs összehangolva a menetrend. A 103 a budai oldalon se halad rendesen, a Könyves Kálmán meg ha beáll+kifogjuk az összes lámpát (vajon miért is van dugó?), esélyem sincs elérni a vonatot. Viszont integethetek neki, mert látom elmenni.. Ha Nagytétényben megvárom a vonatot, ami elhoz Kelenföldig, esélyem sincs elcsípni a sajátomat, Ferencvárosban. (Viszont legalább gyors.) Volán busszal hazajönnöm nem érdemes, mert az 1 órát szenved hazáig, és ugyanott vagyok vele, mintha megvárnám a következő vonatot. Ja, nem, +155 Ft (a diák), lerepül a fejem a huzattól, és ha szerencsém van, nem előzi be a következő vonat.. Pedig egész közel van a munka- és a lakhelyem. Légvonalban..
 #76763  Szerző: mlaszlo
 
Kíváncsi lennék hány milliót dobott ki a BKV a Volvo buszok légkondicionálóra, mert én még egy olyan buszon nem utaztam, amin hűvösebb lett volna. Többnyire egyáltalán nincs bekapcsolva, amelyiken esetleg megy, azon meg olyan mintha inkább fűtene, mint hűtene. Nem tudom alapból gyengék vagy nincsenek megfelelően karbantartva, de így nem sok értelme volt erre pénzt kiadni. Persze az utasokat közterületesekkel kell ellenőrizni, de érdekes módon a vezetőséget senki nem ellenőrzi, hogy ilyenekre nem figyel oda a BKV.
Tegnap meg nem állt meg a busz a megállóban, hiába jeleztünk már jóval előre. Mire előrementünk a sofőrhöz a busz végéből, addigra már a következő megállóhoz ért és mentegetőzött, hogy rossz a visszajelző a vezetőfülkében és nem látja ha valaki jelzett. BKV, havi tízezerért Önnek ennyi jár ....
 #74272  Szerző: DWC
 
Lassan tényleg csak a teleport fog rendesen közlekedni Bp.-en, meg a lábbusz.
  • 1
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 219