RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #8920  Szerző: ropi21
 
LuciFerko írta:basszus ma fehérvárról nem jutottam fel pestre mert mindne buszra eladtál elővételben a jegyeket :o
pedig fehérvárról óránként járt vonat, viszonylag menetrend szerint (legalábbis az óránként egy, általában az, amelyik elvirában "rendkívüli helyzet esetén közlekedő vonat" névvel van ellátva)

szerk: jaigen, és nagyrészt flirt-ök forognak szegények. csöppet meglátszik, hogy hajtják őket, és nem jutnak karbantartásra.. némelyik már durván 'lapos', hangos, szétesik az utastájékoztató rendszer, minden, amit el lehet képzelni. ragadt a hatvani vonalon is flirt, ha lerohad -mivel nem jutott karbantartásra - stadler nem gariban javítaná.. lesznek itt még problémák
 #8917  Szerző: rsite1
 
LuciFerko írta:basszus ma fehérvárról nem jutottam fel pestre mert mindne buszra eladtál elővételben a jegyeket :o :evil: De ekkora tömeget bassz
még nem láttam a pályaudvaron
Kit érdekel! Viszont akik felértek a buszra legalább kényelmesen utaznak. Ugye Jeek?
 #8907  Szerző: LuciFerko
 
basszus ma fehérvárról nem jutottam fel pestre mert mindne buszra eladtál elővételben a jegyeket :o :evil: De ekkora tömeget bassz
még nem láttam a pályaudvaron
 #8905  Szerző: ropi21
 
találtam egy érdekes hozzászólást egy fórumban, ami kapcsolódhat ide is:
>Az egri buszok 60-70%-a másodrésszej jár, a miskolci, debreceni, nyíregyházi buszok pedig negyed és ötödrészel érkeznek a fővárosba.
Épp ma találkoztam egy olyan utassal aki nem fért fel a nyíregyházira.
Budapestről akart Ópályiba hazajutni.
Úgy döntött, hogy miútán nem fért fel a nyíregyházi buszra , ezért eljön Egerig onnan meg a rokonai elé jönnek és onnan kocsival megy tovább.
Azt azért érdemes lenne figyelembe venni, hogy nem mindenki Nyíregyházán vagy Debrecenben netán Miskolcon lakik.
Sátoraljaújhelyre és környékére Mátészalka és könyékére nem olyan könnyű eljutni.
Hiába reklámozod nagy nagy örömmel a Trans Tourt ha az is 19 óra után ér Nyíregyházára.
Ha megnézed se Kisvárdára se Mátészalkára se Vásárosnaményba nem megy olyankor járat. Vásárosnaményba 17.20 kor Mátészalkára 18.05 kor Kisvárdára 16.00 órakkor indul az utolsó járat Nyíregyről. Ezek közül egyhez se csatlakozik a pesti , mert azok később ér be.
Ahogyan képes a Szabolcs Volán vasárnap napi 2 járattal ellátni egy egy vonalat úgy kezeli ezt a másik kérdést is.
Azzal szembe kell nézni, hogy nagy tömeg esetén elfordulhat utaslemaradás.
Nem kellene azt sugalni minden rendben van menjen mindenki busszal. Napi pár autóbusz és pár járat csepp a tengerben.
Eleve óránként van IC Debrecenbe ill. Nyíregyházára ezeket a kieső vonatokat nem pótolta óránkénti 3-4 buszból álló eljutási lehetőség. Naponta meg összesen 7-8 busz ment ebbe a 3 városba.

Megnéztem:
kb. 1080 ülőhelyet ajánl fel a busztársaság (8 Hajdú, 8 Borsod 4 Szabolcs 4 Trans Tour)
A MÁV ezzel szemben IC-n legalább 2640 ülőhely (220 ülőhely / vonat) , míg a hagyományos gyorsvonatokon kb. 3500 főrőhelyet ajánl fel.
Ha látnád azt a helyzetet amikor egy 45 ülő és 25 álló hellyel rendelkező járműre úgy 130 utas próbál meg felpréselődni akkor kicsit megváltozna a véleményed.
Azok akik megtehetik kocsival utaznak, sokszor ismerőseiket kérik meg hogy vigyék el őket. Eleve nem kísérleteznek a buszozással.
Mezőkövesdről pélául napi egy járat van ez reggel 7.20 kor indul vasárnap van este még egy járat.
Akinek ez nem felel meg azt pl Eger felé irányítják.
A dolog szépséghibája hogy így a 1 óra 50 perces útból lesz 3 órás is az átszállási időket is figyelembe véve.
Olyan szélsőséges eset is elfordult, hogy valaki vasutas létére egy tehervonat mozdonyán utazott más lehetősége nem volt.
 #8903  Szerző: ropi21
 
azért írtam az "átlagot"
nyilván nem a diákok, fiatalokra gondolok, akik lassan már hírből sem láttak tv-t egy ideje, hanem a mammerekre, akik a videokban is szerepeltek
bár.. értsd, ahogy akarod
 #8901  Szerző: centerweb
 
de általánosítanom kell ezek után, hogy akkor télleg elég sötét lehet arrafelé az átlag lakosság
köszönjük...
 #8899  Szerző: ropi21
 
jeek írta:A jövő buszmegállója Magyarországon először Monokon
nem is tudom, hogy kezdjem, komolyan
még azt sem tudom eldönteni, hogy nevessek e vagy sírjak. szép kezdeményezés kultúrált körülményeket teremteni. komolyan!
de nem magyarnak való! ha nem áll ott 0/24 egy biztonsági őr, kettőt sem pislogunk, és szanaszét lesz fujva, törve és szétlopkodva ami mozdítható
nem egy újdonságot láttam mostanság közlekedéssel kapcsolatosan (barosstelep mh, érd-felső mh, 86-os bkv busz gps alapú helymeghatározással összekötött információs táblái) amit hetek alatt állat módjára szétbarmoltak
még nyár végefelé moriczon 7/173 megállójába tettek füvet/műfüvet. pár nap alatt csak a sár és szemét/csikkhalom maradt belöle
pont ma szúrtam ki, hogy érdligeten az érdliget feliratú valamint piktogramokkal ellátott vas jelzőtáblát hajtogatták össze - fel nem tudom fogni, miféle vadparasztnak nyújt kielégülést :(

nemrég volt indexen egy szlovén (?) buszmegállóról kép. kis aranyos bódé, körötte gondozott gyep, padok. első vélemény kb az volt, hogy 3nap alatt elhordanák a padokat, a bódét, teledobálnák a füvet szeméttel - persze magyarországon. és ez alapvetően igaz :-/

megpersze mondhatnám, hogy miafasznak internet, telefon, tv(!!!) ? inkább járna sűrűbben busz, hogy kevesebbet kelljen várni rá ((telefon, internet lehet hasznos bizonyos szituációkban, viszont TV!!!!??? most ez komoly? megy rajta a maunika só? érzem, hogy ezzel sokakat megbántok, de általánosítanom kell ezek után, hogy akkor télleg elég sötét lehet arrafelé az átlag lakosság))
 #8898  Szerző: ropi21
 
nem éppen mai.. de érdekes lehet:
http://volanbusz.blog.hu/2008/02/14/emb ... _allapotok
(nem frissítik valami élénken...)

pécsről ezután picit érdekes lesz pestre jutni. vagy szabolcsig személy + átszállás vagy a miskolc - pécs ic. ezutóbbi azért lehet megérős, hisz ezen a járaton fognak közlekedni (majd egyszer ha végre gyakorlatban is életbelép a menetrend) az un. 3. generációs ic kocsik. csak egy apróságot emelnék ki: 220as csatlakozó _minden_ széknél
azt hiszem ilyenek miatt lenne szinvonalas egy utazás. kár, hogy csak az ezen a viszonylaton közlekedő 10(!) kocsiban található ilyesmi (megjegyezném még railjet-en sem alap csak first+ osztályon)
 #8895  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta:Nem érdekel, inkább utazok 10-20-30 perccel többet, jóval kényelmesebben, tisztábban, kulturáltabban, mint mocsokban, bőrülésen, állandóan zaklató jegyvizsgálókkal.
Egyik ismerős szeretne egy Pécs melletti településről Budapestre jönni az ünnepekre. A volán helyi járata a vonathoz jól van hangolva, kb. 30 percet kellene várni és kb. 2,5-3 óra alatt felérne Pestre. Viszont ugye vonat valószínűleg nem lesz, így várhat a csodás volán járatára 2,5 órát és zötykölődhet 4-4,5 órát. Így a kb. 3-3,5 időtartamú út (a várakozást is beleszámolva) volánnal 6,5-7 óra lesz. De nem baj, mert kényelmesen (már ha lesz ülőhelye és nem heringjárat lesz az ünnep előtt) utazik ...
 #8892  Szerző: tomee87
 
A jövő buszmegállója Magyarországon először Monokon
Mi az?? Zárt, fűtött, van benne mosdó, kábeltv, internet, telefon és italautomata. A válasz: buszmegálló.

http://www.boon.hu/hirek/BORSOD-ABAUJ-Z ... 0-04095592
  • 1
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 219