Blau 4ever!

A gyari Blau autoradiok -autohifi-s pletykak szerint- altalaban gyengebbek (utangyartottak, vagy mi), de en megcserelnem a kettot, egy proba erejeig... A petykara ellenpelda is van: a Ford tgk-nban is gyari Blau van es elsosztalyu a tunerja.
Pont a japan autoknal siman lehetseges az, nem a radioval, hanem az auto antennajanak az illesztesevel van gond (nemetorszagi hifi kiallitason mertek meg ezt, es nekem az itt is jelen levo roman 'zwartoshu' baratunk es a kiallitason staff-kodo baratom is meselte) mert a toyotak, suzukik antennacsatlakozonal merheto impedanciaja nem annyira 75 ohm, hanem sokkal inkabb 80.. 85 ohm. A Sony -allitolag- eppen erre a 80..85 ohm-ra gyartja az autoradioit, es ezert -altalaban- jobbak a japan autoradiok, a japan autokban.
Helyi/eros adok vetelenel ez semmit nem szamit, de dx-nel mar mulhat ezen egy ado vetele. A szelektivitas pedig mindig is a blau-k erossege volt, remeljuk ez igy is marad.
---
Belso somogyban (errol a teruletrol beszelunk most) vannak teruletek, ahol a szabadi-sostoi 93.6 MR1 jobban jon, mint a kab-hegyi MR1, a tihanyi 105.7 R1-rol nem is beszelve.
Egyszeruen a domborzat miatt (ebbe az iranyba) jobb a balatonszabadi-sostoi ado lefedettsege, hiaba van sokkal magasabban a kab-hegyi adotorony. A tihanyi R1 meg helybol vesztes, mert a sostoi MR1-hez kepest kissebb teljesitmennyel is ad es maga az ado is joval alacsonyabban van. (R1 127m/ 0.45 kW ; MR1 152m/2.95 kW)
Ezert lenne nagy lepes az R1-nek innen adni: a sostoi ado boven beteritene az eszaki es a deli partot is, valamint a most kieso belso somogyi reszeket szinten, igy a tihanyi ado feleslegesse valna.
mlaszlo: Erd a budapesti agglomeracio resze!
Bar -szerintem is most Budapesttel vannak elfoglalva, a musorvezetoi "vesztesegek" potlasa mellett.
mlaszlo írta:
Blaupunk San Diego MP27 
Pedig nem volt egy drága darab és teljesen elégedettek vagyunk vele.