csabyke írta:
..........
1. Az autó botantennája SOKKAL jobb vételeket tud produkálni, mint egy kézi ferritantennás vevő.. A kérdésem az volt, hogy az autórádió antennája miért ennyivel jobb?
...........
Az összehasonlításnál pedig nem kell ennyire belebonyolodni meg megmagyarázni...
Nos az antennáknál a méret a lényeg !!! (Nem csak a csajoknál !!!)
Az antenna fizikai mérete meghatározza az általa az elektromágneses térból "felszivott" energia nagyságát.
A ferrit antenna mérete (a hossza a lényeges)10-20 cm
Egy hurok antenna mérete (átmérője lényeges) 30-100cm
Longwire, hosszúdrót antenna magassága (ez a lényeges!) 5m-töl felfele.
A méret növekedésével arányos az antenna által összeszedet nagyfrekis jel.
Plusz még számit az antenna zajossága és az irányhatása is.
És nem lényegtelen az autórádiós vételednél hogy az a bizonyos autórádió esetleg hangolt antenna bemenettel rendelkezik, mig a ferites rádiónál a feritről a jel rögtön megy a szuperheterodyn keverőjére...
csabyke írta:Oh és még egy kérdés..
Ugye a kiforgatás úgy működik, hogy 90fokra kell elforgatni a rádiót az adótól..
Ha picit kissebb / több a kiforgatás irányszöge, akkor máris jön az adó..
Létezik MW LW-re is olyan antenna, amivel mondjk 90 - 270 fok között nem jön az adott adó?
Példa:
Tegyük fel, hogy egy azon frekin sugároz mondjuk Siófok és Budapes.t..
Székefehérváron a két rádió nem forgatható ki, mert Fehérvár Bp és siófok között van (kb.)
Én azt szeretném, hogy ha Siófok felé nézek akkor az, ha Bp akkor az jöjjön..
Létezik ilyen kiforgathatóság LW MW-n is?
Vagy csak valami bazinagy 1km magas Yagival?
)
Felejtsd el a Yagit középhullámon....
Itt a megoldás:
http://www.wellbrook.uk.com/antennashop ... duct_id=49
Nem olcsó kb 150 000 FT...
