RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #98437  Szerző: djlacee
 
Na, nyáron van közvetlen Sopron - Balaton vonat :) illetve egy van, ami Kaposvárig megy
 #98426  Szerző: mlaszlo
 
csokie írta:Mostanában többször jöttem haza Balatonakaliból (meló), és az a járat egyébként katasztrófa. Dízel mozdony, kevés kocsi, sok utas, behányó emberek, bődületes pudvás izzadságszag, kinyithatatlan ablakok, és rengeteg várakozás pl Pusztaszabolcson, a villany üzemelésű mozdonyra várva. Wifi nincs az még oké, de hogy útközben rengeteg helyen még hálózat sincs, (T-Mobile) az valami katasztrófa... Két telefonnal is néztem, és a térerő mindkettőnél azonosan gyenge. Tehát mobilnet is csak minden állomásnál van, útközben csomószor semmi. Kaller viszont egyből jön kérni a jegyet, ráadásul még egy "Jónapotkívánok" sem hagyja el a száját... Északi parton amúgy is botrány a sínek állapota, hát még a szerelvényeké. Múltkor a WC sem ment le, mert valaki teljesen eldugította. 3 óra és 15 perc az út :D
Tovább is van, mondjam még? :D
A MÁV hosszú évek óta nem tud mit kezdeni a nyári szezon alatt a vasútközlekedéssel a Balaton körül. Nem véletlen, hogy egyre többen próbálnak inkább valamelyik volán társaság autóbuszával eljutni a Balatonhoz.
Szombat álltak át a nyári menetrendre, de olvasom az egyik fórumon, hogy az északi parton még egyik nap sem sikerült pontosan közlekedtetni a járatok, min. 15-30 perces késések vannak, a Desiro-k meg sorra robbannak le.
 #98411  Szerző: csokie
 
Mostanában többször jöttem haza Balatonakaliból (meló), és az a járat egyébként katasztrófa. Dízel mozdony, kevés kocsi, sok utas, behányó emberek, bődületes pudvás izzadságszag, kinyithatatlan ablakok, és rengeteg várakozás pl Pusztaszabolcson, a villany üzemelésű mozdonyra várva. Wifi nincs az még oké, de hogy útközben rengeteg helyen még hálózat sincs, (T-Mobile) az valami katasztrófa... Két telefonnal is néztem, és a térerő mindkettőnél azonosan gyenge. Tehát mobilnet is csak minden állomásnál van, útközben csomószor semmi. Kaller viszont egyből jön kérni a jegyet, ráadásul még egy "Jónapotkívánok" sem hagyja el a száját... Északi parton amúgy is botrány a sínek állapota, hát még a szerelvényeké. Múltkor a WC sem ment le, mert valaki teljesen eldugította. 3 óra és 15 perc az út :D
Tovább is van, mondjam még? :D
 #98266  Szerző: PooLee
 
Abból miért nem lett semmi, hogy csökkentik a jegyárakat? Szerintem úgy kellene kezdeni ezt az egészet, hogy a kedvezmények jelentős részét valóban eltöröljük, egyúttal azonban a jegyek "teljes árát" a mostaninak kb. 65%-ára leszállítjuk. A reálisabb jegyárak talán növelnék is az utazási kedvet, a befolyó összeg pedig teljes egészében az adott közlekedési társaság zsebében maradna. Az idő előrehaladtával a nagyobb bevételnek köszönhetően növekedhetne a szolgáltatás színvonala, ezzel egyidejűleg pedig az árak is, megegyező mértékben. Ami most van a magyar vasúton, az nem szolgáltatás. Ennyi pénzt senkitől nem várhatunk, hogy fizessen érte. Lassújelek ezrei, meghibásodó biztosítóberendezések, elöregedett technika valamint inkompetencia miatti ácsorgások, lerobbanó mozdonyok, kisorozandó kocsik, rozsda, kosz, hőség, nyers személyzet (tisztelet a kivételnek), stb. stb. Sajnos ezekkel a kifejezésekkel lehet a legjobban leírni a MÁV jelenlegi "szolgáltatását". Ezért a mostani teljes árú jegyek megfizettetése irreális, valljuk be. Ettől függetlenül a kedvezmények rendszere sem maradhat így, tény. Azt is támogatnám, hogy legyen újra olcsóbb a vasút a busznál. Egyrészt nem normális, hogy ugyanannyiba kerül egy légkondis, wifis, autópályán száguldó, naponta kitakarított, helyfoglalási lehetőséget nyújtó járat igénybevétele, mint egy BHV kocsiban történő vaspornyeletős utazás (a fentebb felsorolt kockázatok vállalásával). Ha olcsóbb lenne ismét a vasút, talán többen is választanák, a bevételek tehát ilyenformán is növekedhetnének.
 #98261  Szerző: tomee87
 
szemilan írta: Szerintem a 70 év feletti nyugdíjasok nyugodtan utazhatnak ingyen, gondolj bele, nekik más lehetőségük nem igazán van. Viszont a 90%-os diákbérlet (igen az!) az elég nagy kedvezmény szerintem. Oda elegendő lenne az 50%-os is. A sima jegy is ennyi kedvezményt tartalmaz.

Egyébként nem egy nyugdíjast láttam, aki valamennyi aprót adott a buszsofőrnek, tehát ez az "elvárják" az ingyen utazás témát dolog szerintem durva. Aki eléri ezt az életkort miért ne érdemelné meg? Amúgy se utazik az ember ebben a korban már hosszabb távokat.
Egy 35km-es havibérlet 25000Ft-ba kerül, szerintem nem várható el az, hogy egy iskolába történő bejáráshoz, havonta a keresettel nem rendelkező kisdiák 2500Ft helyett 12500Ft-ot fizessen ki.
Így is alacsony a gyerekvállalási kedv, hát még ezek után milyen lenne, főleg, hogy iskolába járni 18 éves korig kötelező.

Megnyugtatlak (egy közlekedési cég információs szolgálatánál dolgozom már évek óta, ezért elég jól átlátom a dolgokat) rengeteg 70-80 éves nyugdíjas utazik hosszútávokat (több, mint amennyit itt bárki is gondolna), főleg most nyáron.
Nem egy még meg is mondja nekem, hogy csak lemegy a víkend házba meglocsolni a virágokat, kicsit rendet rakni, kapálgatni, ezért olyan járatot mondjak neki ami minden nap megy, mert hetente többször fog menni. Bizony ez így van.
 #98260  Szerző: szemilan
 
jeek írta:És csak itt Magyarországon? Mert máshol nem használhatják teljesen ingyen meg 90% kedvezménnyel a közösségi közlekedést. Elég nonszensz ez, nekem nem a nyugdíjasokkal van bajom, hanem az, hogy egy olyan szolgáltatást ami nincs ingyen, nekik sajnos már már alanyi jogon jár ingyen és ezt el is várják.
Ha pedig külföldre akarnak közösségi közlekedéssel utazni akkor fel vannak háborodva, hogy de miért kell nekik fizetni, milyen jogon fizessen ő teljes árú busz vagy vonatjegyet? Ennek nem így kéne lennie, de sajnos már ide fajult ez a dolog Magyarországon.
Szerintem a 70 év feletti nyugdíjasok nyugodtan utazhatnak ingyen, gondolj bele, nekik más lehetőségük nem igazán van. Viszont a 90%-os diákbérlet (igen az!) az elég nagy kedvezmény szerintem. Oda elegendő lenne az 50%-os is. A sima jegy is ennyi kedvezményt tartalmaz.

Egyébként nem egy nyugdíjast láttam, aki valamennyi aprót adott a buszsofőrnek, tehát ez az "elvárják" az ingyen utazás témát dolog szerintem durva. Aki eléri ezt az életkort miért ne érdemelné meg? Amúgy se utazik az ember ebben a korban már hosszabb távokat.
 #98259  Szerző: tomee87
 
rmihaly76 írta:Azert ovatosan a nyugdijasok szidasaval, mert egyszer mindenki odajut...
Masreszt a mindekori aktivak szamara a rossz hir ebben az, hogy idovel csak no a nyugdijasok aranya es igy egyre inkabb meghatarozo tenyezo lesz a nyugdijas tarsadalom a politikai es gazdasagi eletben, akar tetszik ez neked vagy nekem, akar nem.
(A problema amugy mar kb. 20 evvel ezelott kialakult, tehat az a generacios szakadek, amit politikusok meg mindig nem mernek a neven nevezni, mar regen itt tatong es ezen mar semmifele korhataremeles nem segit.)
És csak itt Magyarországon? Mert máshol nem használhatják teljesen ingyen meg 90% kedvezménnyel a közösségi közlekedést. Elég nonszensz ez, nekem nem a nyugdíjasokkal van bajom, hanem az, hogy egy olyan szolgáltatást ami nincs ingyen, nekik sajnos már már alanyi jogon jár ingyen és ezt el is várják.
Ha pedig külföldre akarnak közösségi közlekedéssel utazni akkor fel vannak háborodva, hogy de miért kell nekik fizetni, milyen jogon fizessen ő teljes árú busz vagy vonatjegyet? Ennek nem így kéne lennie, de sajnos már ide fajult ez a dolog Magyarországon.
 #98258  Szerző: szemilan
 
rmihaly76 írta:az idosek nem koltenek
Dehogy nem! A sok termékbemutatós miből él? Átverik az időseket, persze nem számít ez annak.
Elég csak megmutatni a terméket és bemutatni ezer oldalát, hogy ezért, meg azért jó. Ráadásul még a tudásához képest olcsó is.

Fiatalnak, aki tisztában van az árakkal, meg a minőséggel nem lehet ezt beadni.
És igen, nagyon jellemző, hogy a nagyszülők segítik a fiatalokat.
Pedig ennek fordítva kellene lennie, hiszen Ők már megdolgoztak a pénzükért és segítették a gyermekeiket.
 #98256  Szerző: asimov
 
Azert ovatosan a nyugdijasok szidasaval, mert egyszer mindenki odajut...
Masreszt a mindekori aktivak szamara a rossz hir ebben az, hogy idovel csak no a nyugdijasok aranya es igy egyre inkabb meghatarozo tenyezo lesz a nyugdijas tarsadalom a politikai es gazdasagi eletben, akar tetszik ez neked vagy nekem, akar nem.
(A problema amugy mar kb. 20 evvel ezelott kialakult, tehat az a generacios szakadek, amit politikusok meg mindig nem mernek a neven nevezni, mar regen itt tatong es ezen mar semmifele korhataremeles nem segit.)

Hosszutavu penzugyi befektetesekben, mar mindegyik komolyabb ceg portfolioiban ott vannak a idoseket celzo befektetesi celok, ugymint idoskori wellness, idoskori elhelyezes, protezisek gyartasa, utaztatas, udultetesi szolgaltatasok, stb.
Magyarul, pont azert eri meg befektetni a idosek kore kialakulo piacra mert, hamarosan olyan sokan lesznek!
Az viszont szimplan buta altalanositas, hogy az idosek nem koltenek. Azert van ez latszat, mert magukra tenyleg nem koltenek az idosek, ellenben a gyerekeikre, unokaikra annal tobbet. Ezt nekem hidd el.
Itt sok rendezveny meg koncert meg vasar van, es olyan csaladoknal, ahol a nagyszulok is ott vannak, a nagypapa/nagymama mindenfele edesseget es vacakot megvesz az unokanak.
Ugyhogy van ott is koltes, meg ha ez kozvetlenul nem is merheto.
 #98248  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Ennyi erővel a diákkedvezményt is felül lehetne vizsgálni. Persze amíg diákok voltunk, addig ugye jól jött a kedvezmény vagy nem? ;)
Iskola és a lakhely, valamint azon intézmények között, amelyek a tanulást segíthetik, legyen kedvezmény, de legalább annyi diák utazik sokszor céltalanul, mint egyéb kedvezményes jeggyel utazó. Arról nem is beszélve, hogy diákok sok esetben nem is kímélik a járműveket, főleg az éjszakai járatokat.

De jó, vegyük el mindenki kedvezményét? Hogyan tovább? Teljes áron valószínűleg töredéke lesz az utasszám a korábbinak. Lehet ritkítani, ezáltal ritkább követés esetén tovább csökkenhet az utasszám. Ezután mi legyen a következő lépés?
A diákok és a gyerekek azért az utazás felét kifizetik, ami hosszabb út esetén szinte mindig 1000-2000Ft (odavissza 2000-4000Ft) feletti összeget is jelent. De pl. egy nyugdíjas vagy MÁK-os kártyás utasok a 90%-os jeggyel sokszor 500Ft-nál többet nem fizet (odavissza 1000Ft alatt).
A diákkedvezmény egyébként egy nemzetközi típusú kedvezmény, a most kiadott új típusú diákigazolvány az EU országaiban is ugyanúgy 50% kedvezményt jelent, mint itt. Nem szólnék semmit, ha a nyugdíjasok, MÁK kártyások és 65 éven felüliek is 50%-ot fizetnének. Másik, a gyerekek és a diákok a jövő nemzedéke, ha utaznak annak több haszna is lehet. Elmennek nyaralni, ismerkedni, párt keresni, turizmust növelik, az adott helyen fogyasztanak, pénzt hagynak ott.
De a 65 éven felüliek szerinted hova utaznak? Elmondom Neked, Hajdúszoboszlóra, Mezőkövesdre, Sárvárra stb. INGYENES gyógykezelésekre, Balatonra a saját víkend házukba, elhozni az unokájukat hétvégére. Tehát még az utazásukból sem lehet haszna az országnak, mert nem költ az adott helyen ahova megy. A diákok azért valljuk meg költenek, mert ha nyaralnak vendégéjszakát töltenek el, ha szórakoznak ott is fizetnek. Tehát mondhatni, amit nem fizetnek a közlekedésnél az másmilyen módon visszaáramlik a gazdaságba.
Van kedvezmény az iskola és lakhely között, mégpedig ott a tanulók iskolábajáráshoz CSAK az adott viszonylatra 90% mérséklésű (a teljesárú bérlethez képest) bérletet vásárolhatnak, akárcsak a munkába járóknál, ahol a munkáltató fizeti a bérlet 88%-át (törvény értelmében).

Én nem mondtam soha a kedvezmények teljes elvételét. Mindössze az ingyen és a 90%-os utazási kedvezményeket kéne sürgősen megszüntetni, mert ezek okozzák a legnagyobb problémát.
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 219