Én soha nem mondtam itt, hogy csillognak villognak a buszok, soha nem mondtam azt, hogy nincs gond az autóbuszos közlekedéssel. Ellenben másokkal, akik azzal példálóznak, hogy Borsodon kívül a vasúti közlekedés szép, tiszta, jó. Átutaztam az egész országot, 500km-t utaztam, jártam Budapesten is, de semmivel nem jobb és nem tisztább a vasúti közlekedés ott sem, erről saját magam győződtem meg, amit még 1 fényképpel is illusztráltam.
Lehet itt jönni azzal, hogy járnak az alacsonypadlós DESIRO-k meg FLIRT vonatok Budapest környékén, de minek?? Minek járnak?? Hány db állomás és pályaudvar van akadálymentesítve, kerekes székes lifttel ellátva az aluljárókban? Hány db? Akkor meg, minek alacsonypadlós vonat? Ellenben az autóbusszal, ahol már van értelme ennek az alacsonypadlózásnak, egyre több akadálymentesített megállók vannak, főként a fővonalakon, legyen városi vagy helyközi közlekedés. Miskolc helyközi autóbusz állomáson lévő aluljárókban kerekes székes lift található és még sorolhatnám, nem véletlenül látni egyre több kerekes székes utasokat buszokon.
Credo buszok, elég érdekes téma. Sokan és a cég maga is "új magyar autóbusznak" preferálják magukat, amikor az autóbusz alkatrészeinek 90%-a külföldről van behozva/összekaparva, tulajdonképp itt nem is nagyon csinálnak mást csak összerakják őket és akkor már rögtön magyar lesz, amikor maga a busz gyártása nem itt történik.
Nagy élmény volt számomra amikor Budapesttől nem messze, egy Nógrád Volános távolsági busz előzte le az autópályán azt a vonatot amivel én utaztam. Ha így halad a vasút "fejlődése" nem sokáig lesz gyorsabb a vasúti közlekedés, bár sok esetben már most sem az. Egyre több autópálya, egyre több gyorsforgalmi út épül, addig a vasúti pályák egyre amortizálódnak, egyre lassabban fognak rajta menni a vonatok. Konkrét példa, régen Sátoraljaújhely- Miskolc vasúton gyorsabb volt, mint közúton, ma már ellenkezőleg, mert míg a közút folyamatosan fejlődött (4 sávos gyorsforgalmi út épült, újraaszfaltozás, felújítások, körforgalmak stb.) addig a vasúti közlekedésben semmi nem javult, sőt rosszabbodott (megszűntek az InterCityk és gyorsvonatok is). Konkrét számok: autóval a két város 50perc alatt, autóbusszal (vasutas sztrájk alatt) 1óra 20perc alatt míg vasúttal 1óra 36perc alatt tehető meg. Vasút és közút esetén is a távolság egyenlő, 90km.
Lehet itt jönni azzal, hogy járnak az alacsonypadlós DESIRO-k meg FLIRT vonatok Budapest környékén, de minek?? Minek járnak?? Hány db állomás és pályaudvar van akadálymentesítve, kerekes székes lifttel ellátva az aluljárókban? Hány db? Akkor meg, minek alacsonypadlós vonat? Ellenben az autóbusszal, ahol már van értelme ennek az alacsonypadlózásnak, egyre több akadálymentesített megállók vannak, főként a fővonalakon, legyen városi vagy helyközi közlekedés. Miskolc helyközi autóbusz állomáson lévő aluljárókban kerekes székes lift található és még sorolhatnám, nem véletlenül látni egyre több kerekes székes utasokat buszokon.
Credo buszok, elég érdekes téma. Sokan és a cég maga is "új magyar autóbusznak" preferálják magukat, amikor az autóbusz alkatrészeinek 90%-a külföldről van behozva/összekaparva, tulajdonképp itt nem is nagyon csinálnak mást csak összerakják őket és akkor már rögtön magyar lesz, amikor maga a busz gyártása nem itt történik.
Nagy élmény volt számomra amikor Budapesttől nem messze, egy Nógrád Volános távolsági busz előzte le az autópályán azt a vonatot amivel én utaztam. Ha így halad a vasút "fejlődése" nem sokáig lesz gyorsabb a vasúti közlekedés, bár sok esetben már most sem az. Egyre több autópálya, egyre több gyorsforgalmi út épül, addig a vasúti pályák egyre amortizálódnak, egyre lassabban fognak rajta menni a vonatok. Konkrét példa, régen Sátoraljaújhely- Miskolc vasúton gyorsabb volt, mint közúton, ma már ellenkezőleg, mert míg a közút folyamatosan fejlődött (4 sávos gyorsforgalmi út épült, újraaszfaltozás, felújítások, körforgalmak stb.) addig a vasúti közlekedésben semmi nem javult, sőt rosszabbodott (megszűntek az InterCityk és gyorsvonatok is). Konkrét számok: autóval a két város 50perc alatt, autóbusszal (vasutas sztrájk alatt) 1óra 20perc alatt míg vasúttal 1óra 36perc alatt tehető meg. Vasút és közút esetén is a távolság egyenlő, 90km.