Gabeedj írta:Ez igaz,nehezen fogadja el ez a nemzet,ha kicsit valami jobb vagy újabb .A jót elűzzük ,a rosszat marasztaljuk és ez a rádiók terén is így van.
hátha nem olvastad
Sziasztok
olvasgatom amit irtok van is benne igazság itt ott de télleg ne keverjük máá össze a ker rádiókat a köz szolgálatában állókkal. én 21 éve ker rádiózom sokat tanultam de attól a mai napig tartózkodom hogy megfejtsek! UGYE GABEEDJ ? neked küldenék egy kis olvasnivalót
ugyhívják hogy a MARKETING 22 VASTÖRVÉNYE. amiből a 12-13-ast szokták általában a megfejtésre szakosodottak áthágni ezért sikertelenségre kárhoztatva az egyébként jó alapötletet.
12. A LINEÁRIS VÁLASZTÉKBŐVÍTÉS TÖRVÉNYE
Ellenállhatatlan nyomás hajt egy márka által biztosított nyereség növelésének irányába.
Magyarázat: Ha van egy sikeres, nagy nyereséget hozó termék, amelyre erőteljesen lehet fókuszálni, akkor nem szabad azt felcserélni sok termékre, mert az erőfeszítéseink vékonyan fognak elterülni. Ráadásul az emberek fejében a termékünk márkaneve a termékkategóriával azonosul, így furcsa lesz a régi márkanév az új kategórián. Ez a leggyakrabban megszegett marketingtörvény (a 13. törvénnyel egyetemben). A lineáris választékbővítés szűken értelmezve az, amikor a sikeres termék márkanevét elkezdjük más termékekre is ráragasztani. Számtalan bizonyíték van rá, hogy ez a stratégia nem működik, mégis sok vállalat él vele a rövid távú haszon miatt (rövid távon ugyanis működhet az elképzelés). A legtöbb vállalat akkor nyúl a lineáris választékbővítés eszközéhez, amikor nincs ötlet és koncepció, nem tud első lenni a piacon, és az első ellenében sem tudja/akarja magát pozícionálni. A lineáris termékbővítés ellenszere a vállalati bátorság.
Példák:
•Adidas sporteszközök, ok. De Adidas spray? Vicc.
•Az IBM tonnányi pénzt csinált a nagyszámítógépekkel. Amikor elkezdett mindennel foglalkozni, kezdett veszteségeket termelni.
•A 7-Up a "nem Cola" limonádé volt 5,7%-os részesedéssel. Amikor elkezdték bővíteni a termékpalettát (7-Up Gold, 7-Up Cherry stb.), a részesedés 2,5%-ra zsugorodott.
13. AZ ÁLDOZAT TÖRVÉNYE
Ha valamit meg akarsz kapni, valamit fel kell adnod.
Magyarázat: Egy nyereségét három dolgot áldozhatunk fel:
1.A termékválasztékot: az üzlet világát a nagy, erősen diverzifikált mindent szállítók és szolgáltatók és a kicsi, szűken fókuszáló specialisták népesítik be. Ha a lineáris termékbővítés nyerő lenne, a specialistáknak nem lenne helyük, de nem ez a helyzet. A generalistáknak nem megy olyan jól a dolguk.
2.A célpiacot: nem kell mindenki kívánságát kielégíteni.
3.Az állandó változást: A stabil pozíció megtartásának legjobb eszköze a változatlanság. Ne javítsd azt, ami nem tört el.
Példák:
•Termékválaszték: Az Emery Air Freight mindenben utazott, ami légi szállítás. A FedEx ezzel szemben a kis csomagokra specializálódott másnapi kézbesítéssel. A FedEx ma már nagyobb, mint a Emery. Aztán amikor sutba dobta a másnap szó megszerzésével felépített pozícióját, hogy világméretű szállítással foglalkozzon (világméretű pozíciók nélkül), 21 hónap alatt 1,1 milliárdos veszteséget termelt.
•Célpiac: A dohánygyárak a férfiaknak szóló reklámokat uniszex reklámokra cserélték, azaz célpiacot bővítettek. A Philip Morris viszont bővítés helyett szűkítette a piacát. A "férfias" férfira, a cowboyra. Így született meg a Marlboro, aminek ma már a legnagyobb a piaci részesedése férfiak és nők körében egyaránt.
•Az állandó változás: A People Express diszkont légiközlekedési vállalatnak indult, szűk kezdőpozícióval. Olcsó utazási lehetőség néhány útvonalon. Kirobbanó siker volt, és gyorsan tudott növekedni. Aztán amikor megjelent a turista és első osztály felosztás, és hirtelen "mindenki" légitársasága lett, csődbe ment.