knoskamatee írta: ↑2023.11.03. 10:19
(ja és úgy kell hozzá állni, mileőtt vizsgálódni kezdene meg kritizálni bárki is, hogy ez Adult-CHR format lett. bár a hagyományos CHR/Top40 amúgy is halott a streaming mellett.)
Ez sajnos így van, sőt, a "hagyományos" CHR szegmensben is már vannak olyan amerikai rádiók, ahol 50%-ban 10-20 éves recurrent vagy gold dalokból áll a clock. A streaming egyre inkább megöli a "mainstream" fogalmát, annyira testreszabható és annyira egyedi élményt ad az algoritmus. Eleve, a rádiózás közönsége is öregszik, a fiatalok már csak elvétve kapcsolják be. Aztán vagy megy a még elérhető, változó célcsoportnak megfelelő irányba, vagy elvérzik.
Az pedig, hogy a külföldi rádiók sokkal jobbnak tűnnek, amiatt van, mert nem 100%-ban azt hallgatjátok és nem ott éltek. Más a kollektív zenei ismeret, pl. egy holland Radio 10 kurva jó, mégse működne, ha a Retro Rádió egy az egyben ugyanazt a playlistet adná. Mondjuk az arculatot hozhatnák...
Az meg, hogy a Rádió 1 unalmas... mindegyik CHR rádió baromi unalmas. Az AC meg még inkább. Az pedig nem egy öncélú döntés, hogy format-e egy rádió, vagy sem. Ami nem format, és pénzbe kerül működtetni (koncessziós díj, stáb, jogdíjak, műszaki díjak), annak nagyon hamar vége van. Ezer példa volt erre, csak hogy egyet mondjak: Neo FM.
Magyarországon egy format hiányzik nagyon országosan, a Modern AC. A Retro még mindig inkább Classic Hits és ez jól is van így, a Rádió 1 ACHR, a kettő között hatalmas lyuk tátong. Óriási hiba volt Tituszt leszedni a Petőfiről. Másképpen mondva: sok pénzt veszít így a Mészáros csoport.
Még ami másodvonalasként, de magyar piacon jól működhetne: legalább a megyeszékhelyeken jelen lévő, félig országos Rock FM hálózat Classic Rock formátummal, illetve jobban összerakott, necc partyk hangulatát idéző, a jelenleginél is dance-esebb Best FM a 90-es és 2000-es évekkel. És persze rendes talk rádiók.