nyikolaj írta: ↑2018.12.18. 20:14 Na jó.. de egy cérnavékony antennával mit lehet kezdni?Igazából semmit, mert sem a 75 Ω-os koax kábelt nem kötheted hozzá közvetlenül , sem pedig a régi 240 Ω -os szalagkábelt, mert ezeknek a cérnavékony drót antennának nem annyi az ellenállása. Az antennákat úgy tervezik, hogy a talpponti ellenállásuk 240 legyen, amit aztán balun trafóval (szimetrizáló taggal) lesz kompatibilis a koax csatlakozással. Jobban jársz, ha fogsz egy 80 cm hosszú és 1 cm átmérőjű alumínium csövet, az egyik végére rácsatlakoztatod a drótot, aztán alá szolgálja. Csodákat ezektől sose várj.![]()
Itt a fórumtársaink is szeretettel használnak Yagi tetőantennákat.
nyikolaj írta: ↑2018.12.10. 23:08 Nem tudom ki,hogy van vele.de én bárhol,bármilyen műszaki részlegnél sasolom a hifiket, rádióskészülékeket, egyiknek sincs külső antenna csatlakozója! Csak a tipikusan 1 szál 30 cm-es vékony antenna..Sajnos azok a műszaki berendezések a paramétereik és vételkészségük miatt azok annyit is érnek. Egy felesleges időpazarlás lenne antennát eszkábálnod rájuk.
Most az mi a lószarnak! Én tetőantennát akarok csatlakoztatni a készülékre...de komolyan mondom.. lehet,hogy én vagyok vak,(bár nem hiszem) de sehol nem láttam ilyen kialakítást az új készülékeknél.
nyikolaj írta: ↑2018.08.19. 08:38 Lényegében melyik része a szelektív..? Maga az autórádió. vagy a kocsiantenna..? Gondolom az utóbbi is fontos.Az autórádió
nyikolaj írta:Egy hülye fantázia és egy hülye kérdés..Simán megoldható! Én Fiat Panda gyári autórádióját használtam. Egy fadobozban volt beszerelve és egy 12voltos tápegység volt a konnektorba duva. Antennának drótot használtam. A műhelyben a mai napig egy Philips autórádió van üzemben, egy Marutiból kiszedve. Priviben írj, ha bővebben érdekel a dolog, képeket is csatolok.
Ugye mint tudjuk az autórádiók és az antennájuk milliószor szelektívebbek mint egy átlag vevő.. Az elképzelhetetlen,hogy egy autórádiót otthon a lakásomba beüzemeljek valahogy..?
Gondolom sokkal jobb vételem lenne. Vagy nem?