tomee írta:Alapvetően, ami számomra nem teljesen tiszta a Face-el, meg amúgy magával a Rise-al kapcsolatban, mint ugye két hasonló rádió, (mert végső soron az) az a koncepció.
Játszanak olyan zenét, amilyet, milliószor ki lett vesézve, hogy ízlés dolga, az is, hogy szűk réteget szólít meg, pont emiatt nem vagyok meggyőzve arról, hogy valaha eljutnának egy R1 szintre, pedig jó lenne, ha kialakulna már egy egészséges verseny.
Maga a műsorstruktúra eléggé zilált, inkább a Face-é, fél év alatt ugye elég sok változás történt, messze nem érzem olyan stabilnak, mint mondjuk a R1-nél vagy ClassFM-nél, de ez is egyéni dolog. (Meg pénz)
Amit én személy szerint tapasztalok, az a csili-vili küllem, erősen hiányos és inkább esetleges, mint logikus hozzáértő emberek által átgondolt tartalommal, néha egy-egy jobb ötlet, de azt sem azért, mert tudatos építkezés folyna, inkább csak a látszat örökös fenntartása.
A Roxy-nál ugyanezt tapasztaltam az elmúlt évek során: jópofa(?) műsorvezetők, ingadozó színvonal, lassú leépülés, majd off.
Érdekelne erről a véleményed Admin, mert amúgy eleve nem biztos, hogy így van. Ha nem is itt, de privátban.
Mivel kereskedelmi vállalkozásokról beszélünk, közelítsük meg gazdasági szempontból a dolgokat.
Ilyen téren a Rádió 1 és a Rise/Face/Roxy két külön kategória. Előbbinél a szpotbevételek dominálnak és a hallgatók mennyiségére alapoz, ez a klasszikus modell, utóbbinál pedig úgy vettem észre, inkább a non-szpotra (partyközvetítések, energiaital, saját rendezvények, klubkártya, online stb.) és a hallgatói lojalitásra alapoznak.
Én úgy gondolom, hogy a Rise-on jobb a programming továbbra is, annak ellenére, hogy hallhatóan csökkent a költségvetés, - helyesen és jogosan - a balatoni partymaradakra és a netes hallgatókra lett kihegyezve, a Face pedig keresi a helyét a fővárosban. A Face Up! jelenleg mindenesetre lekörözi a Rise bármelyik, valaha hallott reggeli drive time műsorát (talán a legjobb Rácz Zsuzsi és Marczali Laci RiseFM Reggele volt, anno csak a 98.9-en).
Az előbb soroltak közül a 2. kategóriás rádióknak nehéz dolguk van, mert egy ilyen, elektronikus zenei rádió főleg klasszikus szpotbevételekből szerintem nem tudna nyereséget termelni. A partyközvetítés pedig szintén nem egy egyszerű kérdés, erről publikus fórumon inkább nem írnék. Nagyjából ez határozza meg a zenei koncepciót is.
Szerintem lenne ideális, köztes megoldás, mind programming, mind a sales-koncepció szempontjából, viszont előbb mindenféleképpen le kell tisztulnia a piacnak és pénzügyileg stabil, tőkét nem sajnáló médiaszolgáltatóknak kell megjelennie a pályáztatandó frekvenciákon. Erről itt szintén nem, az ingyen ötletgyártást egy ideje már felfüggesztettem.
