RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #108082  Szerző: mlaszlo
 
PooLee írta: Ez semmiképpen sem lenne jó ötlet! Utaztál már légkondícionálósra kialakított járművön, ahol ezt megtették? Évszaktól függetlenül garantálható, hogy elviselhetetlen lesz az utastérben tartózkodni, ugyanis az emberek belihegik. Nyáron megfulladsz tőle, télen meg szinte garantált, hogy elkapsz valami betegséget. Ha folyamatosan érkezik friss levegő utánpótlás, az elviselhetőbbé teszi a helyzetet.
Nyáron működjön a klíma, de télen szerintem fölösleges. Más járműveken sem megy télen a klíma, hanem fűtenek és egyáltalán nem elviselhetetlen az utastér. Sokkal rosszabb, hogy felszállsz a villamosra és a klíma a nyakadba fújja a hideg levegőt.
 #108081  Szerző: mlaszlo
 
djlacee írta:Akkor nem szóltam, helyi járatban van nálunk csak 280-as Ikarus, de azokban a csukló részben nincs fűtőtest
A Volánbusznál nem jöttem rá vajon mi alapján adják ki a buszokat, van olyan nap, amikor szinte csak Mercedes és IK435-ösök járnak és van amikor csak régi 280-asok (ráadásul hétvégén is előfordul, amikor jóval kevesebb busz jár). Először arra gondoltam, hogy nem mindegyik vezető vezetheti mindegyik típust, de aztán tapasztaltam, hogy ugyanaz a sofőr különböző buszokkal is megy.
 #108079  Szerző: PooLee
 
mlaszlo írta:Bár azt sem értem télen miért hideg levegőt fúj be a klíma a Combino villamosokon. Inkább akkor kapcsolnák ki teljesen.
Ez semmiképpen sem lenne jó ötlet! Utaztál már légkondícionálósra kialakított járművön, ahol ezt megtették? Évszaktól függetlenül garantálható, hogy elviselhetetlen lesz az utastérben tartózkodni, ugyanis az emberek belihegik. Nyáron megfulladsz tőle, télen meg szinte garantált, hogy elkapsz valami betegséget. Ha folyamatosan érkezik friss levegő utánpótlás, az elviselhetőbbé teszi a helyzetet.
 #108078  Szerző: djlacee
 
Akkor nem szóltam, helyi járatban van nálunk csak 280-as Ikarus, de azokban a csukló részben nincs fűtőtest
 #108077  Szerző: mlaszlo
 
djlacee írta:Talán mert a csuklóban nincs lehetőség fűtésre? Mi kéne, olajradiátor?
Miért ne lenne rá lehetőség? Számos más busz van, ami az egész utasteret tudja fűteni, pl. a 435-ösök is az egész buszt tudják fűteni és nem mai darabok. A 280-as és classic ikarusok nagy részében megvan a csukló utáni részben is a fűtőtest, csak az esetek 99%-ában nem kapcsolják be. Azért 30-40 percet végigutazni a fagyos utastérben nem annyira kellemes.
 #108074  Szerző: djlacee
 
Talán mert a csuklóban nincs lehetőség fűtésre? Mi kéne, olajradiátor?
 #108073  Szerző: mlaszlo
 
LuciFerko írta: Pedig ma a 18 órás Székesfehérvár - Simontornya járaton úgy befűtöttek, hogy majdnem meggyulladtam :D
Többnyire a Volánbuszokon errefelé is fűtenek, bár ott is vannak érdekességek, pl. az Ikarusok, a régiek és az újabb classic csuklósok is, csak a busz első felében fűtenek, a csuklótól hátrafelé már nem.
Nem azt mondom, hogy 20 fok kell az utastérben, de amikor kint -5, -7 fok van, akkor azért nem jönne rosszul ha az utastérben legalább valamivel nulla fok fölött lenne a hőmérséklet.
 #108072  Szerző: LuciFerko
 
mlaszlo írta:Télen ha megy a fűtés a buszon, akkor jelentősen megnő a fogyasztás? Csak azért kérdezem, mert BKV-n a Volvo buszokon se nagyon fűtenek, pedig nem hiszem, hogy azoknak is rossz lenne a fűtése, mint a régi Ikarusoknak. Az is érdekes, hogy a VT-Transmant ha jól tudom meg is büntethetik, ha nem megy a fűtés vagy nyáron a klíma, BKV buszoknál persze ez nem számít ...
Pedig ma a 18 órás Székesfehérvár - Simontornya járaton úgy befűtöttek, hogy majdnem meggyulladtam :D
 #108071  Szerző: mlaszlo
 
Télen ha megy a fűtés a buszon, akkor jelentősen megnő a fogyasztás? Csak azért kérdezem, mert BKV-n a Volvo buszokon se nagyon fűtenek, pedig nem hiszem, hogy azoknak is rossz lenne a fűtése, mint a régi Ikarusoknak. Az is érdekes, hogy a VT-Transmant ha jól tudom meg is büntethetik, ha nem megy a fűtés vagy nyáron a klíma, BKV buszoknál persze ez nem számít ...
Bár azt sem értem télen miért hideg levegőt fúj be a klíma a Combino villamosokon. Inkább akkor kapcsolnák ki teljesen.
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 219